Hoe vier je een verloving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 mei 2008 18:39

verloven is echt niet altijd gelijk het huwelijksaanzoek, maar wel kenbaar maken dat je in de (nabije) toekomst wilt gaan trouwen.
Zelf ben ik er ook voor om het voor de voorbereidingstijd voor het huwelijk te doen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 mei 2008 18:54

Idd Gerdien! Wij wisten ook al dat we gingen trouwen, we hadden al een datum en op zijn verjaardag zijn we verloofd (ik had stiekem de ringen opgehaald 8) ) dat was mijn cadeau aan hem! :8>
Ik geloof ook dat het meer van vroeger was dat je je vriendin een ring gaf en haar vervolgens ten huwelijk vroeg. Maar het gebeurt tegenwoordig ook op andere manieren :)

Succes Acire!!! Hopelijk komen jullie met wat moois thuis :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 mei 2008 20:14

Acire schreef:Hu? Je weet al dat je gaat trouwen, maar je gaat nog verloven? Daar snap ik dan weer niets van.
Naar mijn idee gaat het zo: Eerst ten huwelijk vragen (vanaf dan ben je verloofd). En daarna ga je een datum zoeken om te trouwen... of ben ik nou raar?

Btw, GB en ik gaan morgen ringen shoppen. Zal wat worden 8)

Ik ben niet zo van de tradities ;/ Als ik aan de gereformeerde tradities moest voldoen mocht ik officieel niet eens met hem trouwen. Wij hebben per ongeluk tijdens het ringen shoppen gelijk de goede gevonden en besteld. Die zijn van de week binnen gekomen en vriendlief is nu net hier, en heeft ze meegenomen :D Ze zijn echt zó mooi :P

We zien wel wanneer we gaan verloven en hoe, en waar. Dat maakt me ook eigenlijk geen bal uit :wink:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 mei 2008 21:38

Oh, ok. Ik zie ten huwelijk vragen/ gevraagd worden als 'verloven'. Gewoon, lekker met z'n 2en (meestal). Geen feestje ofzo. Lekker makkelijk. Verloven zoals veel mensen dat doen vind ik maar onzin. (Niet vervelend bedoeld naar iemand).

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 17 mei 2008 13:21

Jup, zo zie ik het ook. Waarom zou je, als je toch al trouwplannen hebt, nog verloven? Beetje onzinnig, vind ik. M'n broers en zussen deden allemaal zo ongeveer hetzelfde. Een dagje uit, en 's avonds een klein feestje voor familie en vrienden. Aan die 'traditie' ga ik niet mee doen. :)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 mei 2008 13:29

Wij hebben ook al een trouwdatum, maar we zijn nog niet verloofd. Zal nog wel een half jaartje duren voordat we ons verloven. Ik denk dat wij wel een feestje geven, maar wij zijn ook echt gezelligheids mensen dus dan hebben we een goed excuus om iets te vieren en mensen uit te nodigen. Mij maakt het geen bal uit of wij cadeautjes krijgen, we hebben toch al bijna de hele uitzet bij elkaar. :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 mei 2008 13:43

Wij hebben ook geen lijstje ofzo. Ik woon al op mijzelf en heb eigenlijk alles al in huis. Een huis hebben we nog niet dus meubilair kopen kan ook nog niet.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Maaike

Berichtdoor Maaike » 17 mei 2008 13:58

Gerdien en Opti, en Evelien en Timo: Gefeliciteerd!!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 mei 2008 14:48

Gefeliciteerd nog trouwens :wink:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mei 2008 17:19

Evelien schreef:wij zijn ook verloofd....(al niet met ringen en toestanden)

Gefeliciteerd! Geniet ervan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 mei 2008 20:05

Acire schreef:Oh, ok. Ik zie ten huwelijk vragen/ gevraagd worden als 'verloven'. Gewoon, lekker met z'n 2en (meestal). Geen feestje ofzo. Lekker makkelijk. Verloven zoals veel mensen dat doen vind ik maar onzin. (Niet vervelend bedoeld naar iemand).

Helemaal met je eens.. vind het ook best raar dat mensen maaaanden van te voren beslissen om dan en dan te verloven (hoewel iedereen dat voor zich moet weten/beslissen natuurlijk..). Als ik ten huwelijk gevraagd ben, vind ik dat we verloofd zijn. niet eerder en niet later. Misschien dat er dan nog een kaarjte gestuurd gaat worden, misschien niet.
Maar goed, zo ver is het nog niet ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mei 2008 20:16

Wij hebben onze verloving uitgebreid gevierd, want dat leverde ons een hele uitzet op en aangezien we geen geld hadden, konden we die wel gebruiken 8)

Het was trouwens een enorm feest. Met ongeveer evenveel mensen als op onze bruiloft. We hadden een zaaltje gehuurd, eten en drinken enorm groot ingeslagen, vrienden en broers/zussen deden de bediening (voor zover nodig, mensen hebben zelf handen en benen) en de cadeaus... nou, we hoefden niks meer te kopen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 19 mei 2008 20:27

Ja dat lijkt me echt super gezellig als je het zo viert. Wil ik t.z.t ook. Wij hoeven trouwens nog maar de halve uitzet te krijgen.

Maar het is toch een heugelijk iets en daarom is het leuk als heel de familie en de vreinden enzo er allemaal bij zijn.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 19 mei 2008 20:29

Acire schreef:Oh, ok. Ik zie ten huwelijk vragen/ gevraagd worden als 'verloven'. quote]

Zie je het andersom ook zo? Is verloven ook ten huwelijk vragen?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mei 2008 20:31

keessie schreef:
Acire schreef:Oh, ok. Ik zie ten huwelijk vragen/ gevraagd worden als 'verloven'. quote]

Zie je het andersom ook zo? Is verloven ook ten huwelijk vragen?
hoeft niet perse denk ik.. Frans Bauer is uiteindelijk ook 7 jaar verloofd geweest omdat het eerste huwelijk niet doorging in '97 wegens een overlijdensgeval in de fam... natuurlijk is dat onmacht/overmacht maar om uiteindelijk 7 jaar te verloven..... vind ik persoonlijk best lang maar dat is mijn mening.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”