verloven is echt niet altijd gelijk het huwelijksaanzoek, maar wel kenbaar maken dat je in de (nabije) toekomst wilt gaan trouwen.
Zelf ben ik er ook voor om het voor de voorbereidingstijd voor het huwelijk te doen.
Moderator: Moderafo's
Acire schreef:Hu? Je weet al dat je gaat trouwen, maar je gaat nog verloven? Daar snap ik dan weer niets van.
Naar mijn idee gaat het zo: Eerst ten huwelijk vragen (vanaf dan ben je verloofd). En daarna ga je een datum zoeken om te trouwen... of ben ik nou raar?
Btw, GB en ik gaan morgen ringen shoppen. Zal wat worden
Acire schreef:Oh, ok. Ik zie ten huwelijk vragen/ gevraagd worden als 'verloven'. Gewoon, lekker met z'n 2en (meestal). Geen feestje ofzo. Lekker makkelijk. Verloven zoals veel mensen dat doen vind ik maar onzin. (Niet vervelend bedoeld naar iemand).
hoeft niet perse denk ik.. Frans Bauer is uiteindelijk ook 7 jaar verloofd geweest omdat het eerste huwelijk niet doorging in '97 wegens een overlijdensgeval in de fam... natuurlijk is dat onmacht/overmacht maar om uiteindelijk 7 jaar te verloven..... vind ik persoonlijk best lang maar dat is mijn mening.keessie schreef:Acire schreef:Oh, ok. Ik zie ten huwelijk vragen/ gevraagd worden als 'verloven'. quote]
Zie je het andersom ook zo? Is verloven ook ten huwelijk vragen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten