Remancipatie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 apr 2008 20:29

Giovannino schreef:
Smurffie schreef: Overigens zijn de meeste mannen anders in gezelschap dan dat ze zijn als ze met hun partner samen zijn. Dat merk ik wel heel sterk :)

Kleur dat 'anders' eens in... 8)

Aanhankelijk, zachter en meer het achterste van de tong laten zien, dus dingen die hen daadwerkelijk dwars zitten.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 apr 2008 20:42

Zijn vrouwen ook niet anders in gezelschap?

Ik laat ook niet in gezelschap het achterste van mijn tong zien, zelfverzekerderhouding, terwijl ik thuis wel mijn twijfels meer uit en veel er uit gooi.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 21 apr 2008 20:46

Hippieblijhoofd schreef:Iets wat ik typisch mannelijk vind: de behoefte om van alles uit te leggen. [...] En het doet me ook aan een Jiskefet-sketch denken, Coll help me eens..

De sketch heet 'Ouwehoeren', en is helaas niet meer op YouTube te zien. Maar de handige zoeker vindt hem (althans, het eerste deel ervan) wel via Google (inclusief de reden dat ik hier geen directe link plaats :P).

En wat betreft borsthaar en baardhaar heb ik niet zo'n duidelijke mening, alhoewel ik een hekel heb aan iemand die een baard probeert te kweken terwijl hij niet genoeg baardgroei heeft :P

Vertel eens wat meer over die persoon? :P

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 mei 2008 11:20

Genoeg over het uiterlijk. Het innerlijk is interessanter. Hebben jullie niet het idee dat veel mannen mietjes zijn geworden? Slappe karakters, die er alles aan doen om vrouwen te pleasen en niet meer nuchter zijn (zoals het hoort :P)?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 11:33

Hippieblijhoofd schreef:Iets wat ik typisch mannelijk vind: de behoefte om van alles uit te leggen. Of het is een familietrekje, dat kan ook, maar mijn vader en broers hebben dat. Terwijl ze weten dat ik het amper begrijp en het al helemaal niet echt interessant vind, willen ze me per se de werking van een automotor, de wet van de communicerende vaten (en het liefst doen ze het me ook nog voor), de manier waarop je je op een bedrijf moet gedragen om vooruit te komen, waar een of ander onbetekenend plaatsje in hongarije precies ligt, wie een of andere historische held was, uitleggen. Vrouwen hebben deze behoefte veel minder, lijkt het. Ik vind het overigens wel heel schattige neiging bij mannen :) En het doet me ook aan een Jiskefet-sketch denken, Coll help me eens..
Oké, dan ben ik dus de man in mijn relatie en mijn vriend de vrouw... Ik leg altijd teveel uit en mijn vriend te weinig :mrgreen:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 11:36

Gershwin schreef:Genoeg over het uiterlijk. Het innerlijk is interessanter. Hebben jullie niet het idee dat veel mannen mietjes zijn geworden? Slappe karakters, die er alles aan doen om vrouwen te pleasen en niet meer nuchter zijn (zoals het hoort :P)?
Eh, nee, eigenlijk niet. Vrouwen uitdagen doen ze wel maar dat deden ze al, toch?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 mei 2008 11:57

Ja, dát deden ze al. Alleen heb ik de indruk dat de meeste mannen zo onderdanig geworden zijn. Niet meer de zelfverzekerde man zoals die door onze lieve heer bedoeld moet zijn, die zich altijd groot houdt en net doet of hij zich superieur acht aan alle anderen (zonder arrogant te zijn, uiteraard ;)).

Goodbye.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 11:59

Gershwin schreef:Ja, dát deden ze al. Alleen heb ik de indruk dat de meeste mannen zo onderdanig geworden zijn. Niet meer de zelfverzekerde man zoals die door onze lieve heer bedoeld moet zijn, die zich altijd groot houdt en net doet of hij zich superieur acht aan alle anderen (zonder arrogant te zijn, uiteraard ;)).

Heeft de lieve Heer het zo bedoeld? :mrgreen: Overigens is mijn man niet bepaald onderdanig te noemen 8)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 mei 2008 12:01

Hoe ik het bedoeld zou hebben als ik onze lieve heer was, dan 8)

Maar eh, dat lijkt me in elk geval gezond voor hemzelf, hoewel ik natuurlijk niet weet welke vormen het aanneemt ;)

Goodbye.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 12:09

Gershwin schreef:Hoe ik het bedoeld zou hebben als ik onze lieve heer was, dan 8)

Precíes, en dat is heel wat anders :P

Gershwin schreef:Maar eh, dat lijkt me in elk geval gezond voor hemzelf, hoewel ik natuurlijk niet weet welke vormen het aanneemt ;)

Ghe, aangezien ik zelf ook behoorlijk goed weet wat ik wil en dat ook zeg; wees niet bang 8)

Maargoed: Is het erg als een man een keer huilt? Zijn zwakke plekken toont? Laat merken dat hij ergens van baalt?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 12:10

Nee, sterker nog, er zijn vrij veel mannen met psychische klachten omdat ze dat juist niet doen :wink:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 mei 2008 12:16

Maar dan zou ik nog steeds zeggen, pink stiekem een traantje weg, maar ga niet uitvoerig zitten snikken. De gemiddelde vrouw geeft denk ik toch de voorkeur aan een sterke man, niet aan een man die zij moet gaan troosten.

Goodbye.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 mei 2008 12:25

Gershwin schreef:Maar dan zou ik nog steeds zeggen, pink stiekem een traantje weg, maar ga niet uitvoerig zitten snikken. De gemiddelde vrouw geeft denk ik toch de voorkeur aan een sterke man, niet aan een man die zij moet gaan troosten.

Dat hangt er vanaf hoe haar eigen karakter is. Ik zou me niet laten leiden door de media als het gaat om hoe mannen en vrouwen er per definitie uit zouden moeten zien, hoe zij in bepaalde situaties zouden moeten reageren, etc. Mijn vriend is vooral een tijdje terug erg labiel geweest, en daardoor tijden best emotioneel. Hij moest juist over dingen praten van de psych, i.p.v. opkroppen, wat in zijn vorige huwelijk fataal is geweest. Ik vind het dus alleen maar prettig dat hij regelmatig zijn hele hebben en houwen eruit gooit nu, i.p.v. zoals jij beschrijft, nuchter moet zijn. Dat is hij wel, maar soms niet en dan pas ik blijkbaar erg goed bij hem omdat ik weer een aardig relativeringsvermogen heb (wat weer niet vrouwen-eigen schijnt te zijn) :roll: :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 12:28

Gershwin schreef:Maar dan zou ik nog steeds zeggen, pink stiekem een traantje weg, maar ga niet uitvoerig zitten snikken. De gemiddelde vrouw geeft denk ik toch de voorkeur aan een sterke man, niet aan een man die zij moet gaan troosten.

Mwah tsja, ik denk dat dat voor zowel mannen als vrouwen geldt. Niet 'zo maar' om elk wissewasje gaan huilen. Dat is voor wie dan ook op een gegeven moment irritant lijkt me.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 08 mei 2008 12:29

Ik denk dat het voor mij toch wel een beetje de metroman is...ik weet het niet zo goed...maar de ervaring leert dat mijn "liefdes" daar bijna allemaal onder te scharen waren..
en n kort baardje/sikje is sexy evenals iets langer haar :8>

ik denk dat het wel een beetje bij dit onderwerp hoort
..waarom worden mannen die in de zorg werken (Vooral verpleegkundigen dan) altijd voor homo's aangezien? of in elk geval voor soft, zacht etc...

Ze hebben nu bijvoorbeeld op mijn werk(psych. ziekenhuis) een "slogan" voor het aantrekken van nieuwe leerlingen....: :roll:
Afbeelding

Er staat wel m/v maar het is vooral bedoeld als een gezonde dosis zelfspot voor de mannelijke verpleegkundigen :shock:

Terug naar “Archief”