Hobbyloos :S :D

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

janwillem
Verkenner
Verkenner

Hobbyloos :S :D

Berichtdoor janwillem » 07 mei 2008 20:30

Mijn ex-grote hobby
computergames

thuiskomen eten gamen slapen
thuiskomen eten gamen slapen
enz.
Ik had hierdoor geen tijd meer voor God of Bijbelstudies.

Na veel preken waarin God recht tot mij sprak (zo leek het)
en het kamp van de jeugdvereniging van mn kerk kwam het ook steeds weer naar voren leek het.

Dus heb zondag avond al mn pc games gedeinstalleerd.
En wil ze nie meer spelen anders zit ik er straks weer mee.

En nee roem alsjeblieft niet in mij dat doet iedereen al die ik het vertel.
Maar dank God hiervoor Hij gaf me de kracht ervoor.

Maar nu ben ik wel hobbyloos.
Heb wel tijd voor Bijbelstudie nu, das wel fijn.
Maar de rest van de avond verveel ik me.

Ben nu dus op zoek naar een leuke nieue hobby waar niet teveel tijd in kan gaan zitten.

Kan iemand me hiermee helpen of tips geven?

Zou fijn zijn.

Greetz JanWB
<>< <>< <><

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 07 mei 2008 20:31

forummen 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mei 2008 20:34

Ik had een tijd waarin ik alleen maar bezig was met werken en vrijwilligerswerk voor de kerk. Dat was ik zat, dus heb ik gekeken wat ik altijd al erg graag wilde doen.
Dat was piano spelen. Ik speelde al wel, maar had nooit les gehad. Toen heb ik les genomen.
Soms vind ik het vervelend als ik weer 'moet' omdat ik weinig tijd heb of geen zin, maar het is eigenlijk heerlijk. Dat uur is helemaal van mijzelf. En het oefenen ook.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Andries H
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Andries H » 07 mei 2008 20:56

Nou Jan Willem, ik herken mezelf er eerlijk gezegd wel in. :wink:
En ik heb nog steeds wel last van "tijdsbestedingsproblemen".

Ik heb van mijn Bijbelstudie ook mijn hobby gemaakt. En ik lees ook meer boeken. Vooral boeken die mijn geloof versterken.
Verder koop ik zo nu en dan wat puzzelboekjes. Ik kwam erachter dat ik erg dol ben op beeldzoekers en sudoku's en dergelijke. :P

Het is niet veel, maar hopelijk help ik je een beetje. Verder hoop ik dat er nog meer tips komen, ik kan ze ook wel gebruiken en er zullen er vast wel meer mensen zijn! :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 mei 2008 20:59

Word lid van de bibliotheek en er gaat een wereld voor je open :) Boeken lezen is een hele fijne manier om even in een andere wereld te stappen. Je kunt het overal doen: binnen en buiten, thuis en onderweg.

janwillem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor janwillem » 07 mei 2008 21:03

nee boeken lezen houd ik niet van sorry.

Maar zit inderdaad wel te denken aan keybod les ofzoiets.
<>< <>< <><

Andries H
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Andries H » 07 mei 2008 21:03

Lalage schreef:Word lid van de bibliotheek en er gaat een wereld voor je open :) Boeken lezen is een hele fijne manier om even in een andere wereld te stappen. Je kunt het overal doen: binnen en buiten, thuis en onderweg.

Weetje, ik vraag me af of dit voor iedereen werkt. Want er zijn ook mensen die gewoon niet van boeken lezen houden...

En dan? :cry:

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 07 mei 2008 21:25

janwillem schreef:Maar zit inderdaad wel te denken aan keybod les ofzoiets.

Doe ik sinds kort ook, erg leuk! :lol: (kruip dadelijk nog ff achter de toetsen, want morgen weer les en wil het stuk goed kennen..

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 mei 2008 22:10

Ah, ook Warcraft-verslaafd toevallig? Ik ben alweer 4 maanden clean en dat bevalt goed. Ik zou zeggen: misschien is sporten wat voor je, daar kan je je ook lekker op storten. Of zoek anders wat bijzonders, boeddhistisch boogschieten ofzo, er is meer te doen dan je denkt.

enne.. niet om vervelend te doen, maar het is denk ik goed als je er met iemand over gaat praten, een huisarts of psycholoog, want anders kan het na een half jaar wel erg zwaar worden. Ik heb het geluk dat ik alleen aan bepaalde spellen verslaafd raak (WoW, Diablo-achtige dingen met levels). Met andere spellen heb ik geen moeite. maar goed, praat er over, niet alleen hier.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mei 2008 06:22

Andries H schreef:
Lalage schreef:Word lid van de bibliotheek en er gaat een wereld voor je open :) Boeken lezen is een hele fijne manier om even in een andere wereld te stappen. Je kunt het overal doen: binnen en buiten, thuis en onderweg.

Weetje, ik vraag me af of dit voor iedereen werkt. Want er zijn ook mensen die gewoon niet van boeken lezen houden...

En dan? :cry:

zoals de topicstarter... tja shit happens ;) Ik zou me rot vervelen tijdens een lange treinreis zonder boek...

Keyboardles: leuk idee! :) Muziek is fijn, kan je ook goed je emoties in kwijt.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 mei 2008 08:38

Fotografie schijnt een geweldige hobby te (kunnen) zijn. Je bent lekker buiten in de natuur enzo.

Of... Neem een hond :mrgreen:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 08 mei 2008 08:46

Of ga iets actiefs doen, tennissen, hardlopen, of wat dan ook. Dan ben je even met iets heel anders bezig en je raakt lekker wat energie kwijt!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 08 mei 2008 08:58

Oei, dat probleem ken ik! Vooral op zaterdagavond kan ik ineens zooo rusteloos zijn! Dan kan ik echt niet rustig op de bank zitten en nix doen.

Kheb wel paar jaar pianoles gehad, maar in een groot gezin, waar er nog 3 hun agressie kwijt moeten op de piano, werkt dat niet echt meer. Misschien dat ik er weer mee kan beginnen als we in ons eigen huisje wonen :D

Verder ben ik lid geworden van de sportschool, maar werkte ook niet echt, dus weer opgezegd. Maar misschien een ideetje voor jou janwillem?

Ben ook weer lid geworden van de bieb, en dat bevalt goed!! Kben er nu elke week te vinden, omdat ik mn boeken verslindt!

En verder...het mooie weer komt er weer aan, dus vriendlief en ik zullen wel vaker op de fiets zitten 's avonds!

Ideetjes om verveling te verdrijven:

- Ga lezen
- Ga sporten
- Ga meer naar vrienden
- Ga je muzikale talenten ontdekken
- Ga desnoods een cursus volgen van iets dat je leuk vind
- Misschien vind je het leuk om dingen in elkaar te knutselen, koop dan bouwpakketten enz.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 mei 2008 09:07

Volg een schilder of tekencursus. Kun je je ook lekker in uitleven! Sporten, wandelen, zwemmen, .....

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 08 mei 2008 09:19

Ik weet dat ik het niet mag zeggen maar... Hulde ;)

Je zou een studie kunnen oppikken. Iets wat je altijd heeft geintrigeerd maar waar je nooit ingestapt bent. Of jezelf een nutteloos talent aan leren zoals jongleren met fakkels of skateboarden.

Je zou een boek kunnen schrijven, een taal leren, een instrument spelen of een sport beginnen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”