Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mei 2008 14:10

rosalie83 schreef:@Kwebbel: misschien helpt het als je wat je wilt op papier zet? Misschien lukt het je wel om in je hoofd net te doen alsof je heel goed durft en wat je zou willen zeggen dan op papier zetten. En als je punten/zinnen op papier hebt, is het ook niet raar om dat bijvoorbeeld mee te nemen.
Je slaat de plank echt helemaal raak :D ik weet precies wat ik wil zeggen maar zodra ik de deur binnenstap is het helemaal verdwenen.. dus misschien nog niet zo'n gek idee om het op papier te zetten...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 mei 2008 14:19

kwebbel schreef:
rosalie83 schreef:@Kwebbel: misschien helpt het als je wat je wilt op papier zet? Misschien lukt het je wel om in je hoofd net te doen alsof je heel goed durft en wat je zou willen zeggen dan op papier zetten. En als je punten/zinnen op papier hebt, is het ook niet raar om dat bijvoorbeeld mee te nemen.
Je slaat de plank echt helemaal raak :D ik weet precies wat ik wil zeggen maar zodra ik de deur binnenstap is het helemaal verdwenen.. dus misschien nog niet zo'n gek idee om het op papier te zetten...

Gewoon doen! Het is niet iets om je voor te schamen. Je geeft daarmee ook juist aan dat je je goed hebt voorbereid, dat je er over hebt nagedacht en dat je prima weet wat je wilt! Alleen maar positief. Succes!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 07 mei 2008 20:18

En het was leuk hoor. Vandaag en gisteren ben ik ingewerkt.Ik ben nog nooit zo goed ingewerkt want hoefde echt NIETS zelf te doen behalve achter de kont aan te lopen van de verzorgenden :) Terwijl ik het zelf ook wel kan maar goed. Maar t huis is prima, ik vind alle bewoners aardig ( en meestal zitten er wel een paar bij dat je denkt, bah, die zijn vervelend maar dat is hier dus niet). Het is een verzorgingstehuis dus dat is wel prima, gelukkig geen dementen. Deze kunnen teminste nog wat zelf en gezellig praten enzo :) Volgende week een middagdienst inwerken. Dan zorg ik maar eens dat ik alles zelf ga doen :)

Mn coschappen beginnen volgend jaar. Vandaag ben ik nog wel de kliniek ingeweest op de urologie en heb ik voor het eerst mn eigen patient gehad!

Zo wissel ik het een beetje af, de ene keer billen wassen, de andere keer onderzoeken :)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 07 mei 2008 21:17

Gaaf dat het je zo leuk lijkt Lorijntje!
't is hier knudde...vanmorgen met 3 man meer dan 30 mensen uit bed gehaald :? om 11 uur snél koffie drinekn en gebak voor m'n verjaardag achter over geslagen en de laatste 4 nog gewassen, we waren echt kapot toen we klaar waren... :( 't Is onderhand echt niet meer leuk werken zo...! Maar hoe het komt, weeet niemand, dr is niet extreem veel ziekte meer, maar diensten worden gewoon domweg niet opgelost :x

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 mei 2008 22:19

Frustrerend, meissie88!!

@ Lorijntje: met een beetje geduld en humor kan het anders ook best leuk zijn om met dementerenden te werken hoor, is volgens mij ook een kwestie van wennen..
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 10 mei 2008 16:58

LeChat schreef:Frustrerend, meissie88!!

@ Lorijntje: met een beetje geduld en humor kan het anders ook best leuk zijn om met dementerenden te werken hoor, is volgens mij ook een kwestie van wennen..

Nee, ik heb met die mensen gewerkt en het ligt mij gewoon niet. Ik wil gewoon met mensen kunnen praten en bij demente mensen kan ik alleen TEGEN ze praten..Dat miste ik een beetje op de dementenafdeling. Ik wil gewoon niet zulke gecompliceerde mensen, meer het hotel-idee ;)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 mei 2008 18:17

@ kwebbel:

Misschien helpt het als je probeert te verwoorden hoe je jezelf eronder voelt. Niet van: 'het is echt onverantwoordelijk zo', maar 'ik voel mij te verantwoordelijk in zo'n situatie' en probeer dan ook aan te geven hoe dat komt en wat evt. oplossingen zouden zijn volgens jou.
Dan houd je het bij jezelf en wat jij denkt en hoe jij je voelt zeg maar, zonder al te veel af te geven op de afdeling die (evt..) niet functioneert.

(zijn wij op school echt helemaal mee platgegooid: feedback geven volgens 'ik zie, ik denk, ik voel'. :mrgreen:
Soms wel lastig maar het werkt wel!!)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 mei 2008 19:49

vpk schreef:@ kwebbel:

Misschien helpt het als je probeert te verwoorden hoe je jezelf eronder voelt. Niet van: 'het is echt onverantwoordelijk zo', maar 'ik voel mij te verantwoordelijk in zo'n situatie' en probeer dan ook aan te geven hoe dat komt en wat evt. oplossingen zouden zijn volgens jou.
Dan houd je het bij jezelf en wat jij denkt en hoe jij je voelt zeg maar, zonder al te veel af te geven op de afdeling die (evt..) niet functioneert.

(zijn wij op school echt helemaal mee platgegooid: feedback geven volgens 'ik zie, ik denk, ik voel'. :mrgreen:
Soms wel lastig maar het werkt wel!!)
ik heb dus het gesprek gehad...ik zei: "Ik krijg geen goede begeleiding op het moment" (mijn begeleidster werkt 4 uurtjes per dag i.v.m. gezondheid) en dat ik nog maar 2 opdrachten had afgetekend in 5 mnd..
Ze zei: "Je moet haar maar aan het jasje trekken dat je wilt aftekenen en oefenen." :shock: Mijn begeleidster deelt medicijnen, belt dokters, wast een paar mensen en ze is weg!! Ik wacht het nog een week af, en anders wil ik het opnieuw aankaarten. Hopelijk word ik dan of verplaatst of krijg ik iemand anders. Sneu voor mijn begeleidster want ik mag haar graag. Maar ik moet aan mezelf denken...

@vpk, ja ik weet hoe moelijk het is.. ik kan mezelf wel verwoorden maar om het vervolgens ook te zeggen dat vind ik erg moeilijk...... maar ik ben wel trots op mezelf dat ik er op af gestapt bent :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 12 mei 2008 23:28

Hoeveel weekenden werken jullie per maand? En hoeveel uren werk je normaal gesproken?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 mei 2008 23:44

ik werk 36 uur en gemiddels 2 weekenden. Ligt er een beetje aan. Als ik een keer doordeweeks nachtdiensten heb gedaan, dan heb ik ermaar 1 per maand. Anders is het gewoon om en om.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 mei 2008 17:13

Ik heb a.s. vrijdag een sollicitatiegesprek. Ben op dit moment zorgkundige (niv. 3) bij een gezinsvervangend tehuis. Omdat ik de SPH heb, wil ik zo langzamerhand toch wel eens hogerop. Heb (binnen zelfde organisatie, ivm reorganisatie) gesolliciteerd naar cliëntadviseur. Het is de bedoeling dat je dan van ongeveer 50 cliënten de contactpersoon bent naar familie toe en van die cliënten de ondersteuningsplannen schrijft. Ook moet je dan zorgen dat het plan op de woning gebruikt wordt met behulp van doelen. Lijkt me geweldig!
Ben benieuwd hoe het afloopt!
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 mei 2008 17:14

En ik moet nog vervanging voor mijn dagdienst zien te regelen en dat is nog een probleem...
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 mei 2008 17:15

Ik werk trouwens precies om het weekend, ene weekend werken, andere vrij.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 mei 2008 22:13

Ik werk soms elk weekend, dan weer 2 niet. Ik denk gemiddeld 2 weekenden per maand, maar dan niet altijd hele weekenden. Soms maar 1 dienst. Ik werk 28 uur.
Het is niet echt zo dat wij meer of minder weekenden werken als je meer uur werkt. 28,32 en 36 uur is daarin bijna gelijk volgens mij. Minder of meer uur wordt er niet gewerkt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 mei 2008 10:50

Ik werk 32 uur. En ook gemiddeld om het weekend (al wijkt het soms af door feestdagen/ruilen etc.)

@daphne: lijkt me een leuke baan, cliëntadviseur. Veel suc6 vrijdag!!
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”