Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 22 apr 2008 11:57

Een beetje wisselend, afhankelijk wat de collega zelf wil, of dat het een verrassing is voor iemand.

Wij doen nog wel eens een high tee of hoe je dat ook schrijft.
Samen met bewoners en personeel.

Of uit eten, wat we ook vaak doen is een spandoek maken, voor collega en een boek met foto's van de bewoners en personeel waar iedereen zelf wat bij kan schrijven als herrinnering.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 apr 2008 14:50

Ik ben afgelopen zaterdag met een licht dementerende bewoner lekker wezen winkelen. Het was rustig, we hadden een extra man (vrouw :wink: ) personeel. We hebben een advocaat gehaald, slagroom enzo.. 8) ze zaten te smullen, heerlijk vind ik dat! 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 apr 2008 15:16

Ik mag morgen de nacht in in voor twee nachtjes. Vind ik helemaal niet erg, mijn man overnacht toch bij zijn werk, maar het schijnen wel pittige nachten te zijn. Meerdere jongeren die hun bed uitkomen, scheldpartijen, angstige jongeren.
Nouja, echt pttig is het natuurlijk nooit vergeleken bij verzorgingshuis nachten ;) Maar voor ons doen zijn ze pittig. Ik ben benieuwd :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 23 apr 2008 13:58

Wij hebben volgende week afscheid van twee collega's.
We hebben 's middags na werktijd (voor degenen die geen late dienst hebben..) een gezellig samenzijn bij één van hen thuis met hapjes en drankjes.
En verder wordt hun een cadeautje uit de pot aangeboden als aandenken.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 apr 2008 18:41

Vanmiddag hebben wij ook afscheid genomen van een collega.

Ze heeft met de bewoners een gebakje gegeten. De ene alleen op zijn kamer en de ander weer in de tuin en ook een keer met een klein groepje.

Als kado had ik een magneet weekoverzicht gekocht en voorzien van picto's zoals wij die hier gebruiken met magneten. Dit viel in hele goede aarde bij haar.

Vrijdag gaan we als collega's uit eten. Dan krijgt ze een boek waar iets in zit van de bewoners met een foto en een persoonlijk a4tje van alle collega's. Daarbij hebben we geld als colelga's ingezamelt en hebben we een ci paris bon gekocht omdat zij daar nogal graag komt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 apr 2008 19:27

Bij ons hebben de vertrekkende collega en stagiaires laatst zelf (met een aantal cliënten) een afscheidsmaaltijd in elkaar gedraaid, dat hebben we in de zaal genuttigd, was erg gezellig.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 apr 2008 21:08

Afgelopen nacht de huisartsenpost aan de broek gehad. Een man had 1100cc retentie in z'n blaas. Er zaten alleen maar bloedstolsels in. Die man moet echt n keer goed nagekeken worden :? hij heeft dit al echt lang.. en als ik er wat van zeg ben ik bijdehand (leerling VIG 1ste jaar) .... tsss.... :x
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 28 apr 2008 13:17

LeChat schreef:Bij ons hebben de vertrekkende collega en stagiaires laatst zelf (met een aantal cliënten) een afscheidsmaaltijd in elkaar gedraaid, dat hebben we in de zaal genuttigd, was erg gezellig.

Leuk idee, gelijk lekker bezig zijn. Die onthoud ik.
Alleen moet je dan wel met een aantal clienten zijn die mee kunnen helpen, maar idee is orgineel.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 apr 2008 17:58

Klopt, ze moeten het kunnen en leuk vinden. Bij ons was het precies in een minder drukke periode, dus was het weer een mooie dagbesteding.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 apr 2008 13:25

nou, vandaag is de dag goed verlopen tot nu toe op het werk. Er was wel bar weinig te doen op het terrein. Wat wel erg leuk was, ze hadden een draaiorgel ingehuurd en die ging alle paviljoens af. Zo hadden ook de bewoners die niet het terrein af kunnen iets.

Vanochtend alle mannen rap uit bed gehaald en lekker laten ontbijten met bolletjes.
Om 10 uur zaten zij allemaal netjes voor de televisie met een bak koffie en een heerlijk oranjegebak er bij.

Een aantal zijn met mijn collega het dorp ingeweest en ik ben ook met een bewoner op pad geweest.

Tussen de middag lekker friet laten aanrukken met alles er bij. Voor de bewoners dus echt een waar feest.

Het grote nadeel van deze week iss dat alle bewoners van slag zijn. Ze begrijpen vandaag nog wel dat ze neit gaan werken, maar morgen ook niet en vrijdag ook niet en waarom dan maandag ook niet? En als zij vakantie hebben dan heeft sesamstraat zeker ook vakantie en kunnen we dat zeker niet kijken. Stress, stress, stress alom.
Had graag gezien dat ze vrijdag gewoon konden gaan werken!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 mei 2008 19:40

Pfff.... afgelopen week 1 vroege en 3 late diensten achter elkaar gehad. In de eerste dienst had ik een 'conflictje' gehad met de informele leider van de groep. Die had toen de rest tegen mij opgestookt. Daarna moest ik dus nog 3 late diensten.
Die jongen gedroeg zich echt vreselijk, waardoor ik hem telkens moest corrigeren, waardoor ik natuurlijk weer bevestigde dat ik een stomme teef zou zijn. En een gesprek was niet mogelijk. Hij hield me buiten de deur en antwoorde alleen stomme dingen. Echt hinderlijk werken!
Tijdens de laatste dienst werkte ik met een uitzendkracht. En dat heeft me gered. Die jongen heeft een hekel aan uitzendkrachten, en dus koos hij weer mijn kant. Dat was gelijk merkbaar aan de rest van de groep. De sfeer was gelijk heel anders. Had het echt irritant gevonden als het voor de vakantie niet bijgedraaid was. Dan is de drempel om te gaan werken na de vakantie zo groot...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2008 13:59

wat vervelend Acire!!!! Hierzo ben ik ook bijna overspannen.. Ik ben reuzemoe, hangerig en hoofdpijn. Het huishouden doe ik nog wel maar met lichte mate omdat ik na een paar dingen al moet stoppen omdat ik gewoon moe moe moe en nog eens moe ben....

Afgelopen vrijdag zei ik tegen mijn leidinggevende dat ik weer de nachtdienst in moet op woensdagavond (op woensdagavond zing ik). Dat is nu al 5 maanden zo. Later zei ze tegen mij: "Heb jij die avond wel echt nodig??" :shock: :shock: Nee ik vraag m voor *** aan ????????

Mijn collega heeft een gebroken voet en moet gewoon komen werken omdat ze best KAN werken volgens de leidinggevende en regiomanager. Tss.....
Ik moet mij bezighouden met dingen die ik op het moment op school doe (gele, rode wonden, stervensbegeleiding etc)
Komt er een uitzendkracht als verantwoordelijke en krijgt een telefoontje van Saltro (sintromlijsten, acenocoumarol, bloedverdunners...) deze uitzendkracht zegt vervolgens het telefoontje niet aan te nemen omdat ze uitzendkracht is en niets van de bewoners weet.
Telefoon wordt doorgeschakeld naar mij (op dat moment ben ik de enigste die het meeste van de bewoners afweet in huis. Tijd:16.00) Ik neem het aan, en schrijf het op.
Ik vind het logisch dat mijn leidinggevende zegt dat ik mij af en toe gedraag als dagoudste.... Maar zo voel ik mij ook!!!! Leerling VIGer 1ste jaar die op het moment van wisseling van dienst het meeste van de mensen afweet!! Er komen uitzendkrachten binnen, nieuw personeel etc.. Ik weet dat ik sommige dingen moet laten, maar ik wil het niet in de soep laten lopen. Tenslotte sta je als huis GIGA voor aap als ze merken / horen dat er geen gediplomeerd en bekwaam personeel in huis is....... Pff.. ik moet echt even met mijn leidinggevende gaan praten want zo kan het niet langer.
ik heb 2 opdrachten afgetekend in 5 maanden tijd omdat er gewoon geen tijd voor je is!! Op de somatische afdeling is er WEL geschoold personeel. En ik wil wel goed mijn jaar doorkomen..

Pff..........
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2008 14:07

poehhh zegg.. Als jij kunt aantonen dat jij je opdrachten wel gemaakt heb etc.. kunnen ze je niet zomaar laten blijven zitten! Dit ga je niet trekken hoor! En dat mogen ze ook niet van jouw verwachten!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2008 14:09

pfff wat een gedoe allemaal kun je je praktijkebgeleidster hier niet over spreken en zorgen dat er iets aan gedaan wordt?

bij mij gaat allemaal goed op mijn werk straks weer avonddienstje iets iets drukker dan anders maar goed te doen ben rond uurtje of half 11 weer lekker klaar

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2008 15:32

liefie schreef:pfff wat een gedoe allemaal kun je je praktijkebgeleidster hier niet over spreken en zorgen dat er iets aan gedaan wordt?

bij mij gaat allemaal goed op mijn werk straks weer avonddienstje iets iets drukker dan anders maar goed te doen ben rond uurtje of half 11 weer lekker klaar
lekker liefie! Als ik avonddienst doe ben ik altijd pas om 11.00 klaar en dan ben ik tegen half12 thuis. Niet verkeerd hoor maar van jou is ook wel lekker :D mijn praktijkbegeleidster is op vakantie, ik geloof dat ze er volgende week weer is...... zal eerst wat op papier zetten want er zit mij zoveel dwars..... dat moet eerst gefixt worden.

Evelien schreef:poehhh zegg.. Als jij kunt aantonen dat jij je opdrachten wel gemaakt heb etc.. kunnen ze je niet zomaar laten blijven zitten! Dit ga je niet trekken hoor! En dat mogen ze ook niet van jouw verwachten!
Nee, dat ga ik idd niet trekken, maar ik loop nu zo al 5 maanden door.... Kan je t voorstellen?? :? Nou weet je, ze verwachten het ook niet van mij... het ligt ook een beetje aan mijzelf omdat IK dan weer het telefoontje aanneem..... dan voel ik mij ook schuldig en dat vreet aan mij...
Aan de andere kant moeten zij zorgen dat er gewoon voldoende geschoold personeel is! Dus het heeft 2 kanten....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”