Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 apr 2008 15:14

ik denk dat je het er te lang ingezet hebt? ik maak ook weleens zo iets maar ga dan regelmatig even kijken

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 apr 2008 19:30

Hmm, ik heb al dagenlang niet gekookt. Echt slecht. Donderdag bij mijn ouders gegeten, wel netjes groenten. Vrijdag pizza, zaterdag gebbqt, gister groentensoep en rijst (we hadden zat dag geen zin in boodschappen doen, dus hebben gewoon gegeten wat er nog was :) ) en vandaag MCDonalds. Morgen maar even gezond koken. Zaterdag logees, dus vast iets van patat of pannenkoeken, donderdag bbq.
Nouja, een weekje ongezond is vast geen ramp :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 29 apr 2008 09:28

Ik ga binnenkort ook weer eens koken. Heeft er iemand een leuk idee om wat met aardappels te doen? Mijn vriend houdt niet van gekookte aardappels, maar gebakken aardappels zijn ook niet ideaal (ivm lijnen). Dus wie o wie kan mij helpen?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 apr 2008 10:02

een aardappelschotel uit de oven?

gisteren nasi goreng gemaakt en dat was erg lekker. Wel veel want ik kan er zeker nog 2 keer van eten :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 apr 2008 14:10

MissF schreef:Hmm, ik heb al dagenlang niet gekookt. Echt slecht. Donderdag bij mijn ouders gegeten, wel netjes groenten. Vrijdag pizza, zaterdag gebbqt, gister groentensoep en rijst (we hadden zat dag geen zin in boodschappen doen, dus hebben gewoon gegeten wat er nog was :) ) en vandaag MCDonalds. Morgen maar even gezond koken. Zaterdag logees, dus vast iets van patat of pannenkoeken, donderdag bbq.
Nouja, een weekje ongezond is vast geen ramp :)

Je kunt je gasten toch ook een gezonde maaltijd voorzetten?
Juist leuk, lekker & gezond koken voor meer mensen :)
pobody's nerfect

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 apr 2008 15:10

Ja, dat dacht ik ook al, Jo'tje.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 apr 2008 15:15

ja en nog een bak sla met tomaat enz erbij altijd lekker en gezond. Ik zou zelf gewoon een grote pan nasi maken of zo vind eigenlijk iedereen lekker

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 apr 2008 15:37

Als het volwassenen zijn kan dat wel, maar het zijn twee kids, dat vind ik niet leuk om dan groenten te maken. Die logeren fijn bij oom en tante, en dan hoeven ze tenminste geen groenten te eten, zoiets doe je alleen thuis ;)
Maar vanavond hebben we roerbakgroenten, gehakt en krieltjes erdoor. Dus da's al beter :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 apr 2008 15:42

groot gelijk!! Als bij mij neefjes en nichtjes komen zorg ik ook voor pannenkoeken of poffertjes. Is toch veel leuker die ene keer dat ze er zijn.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 apr 2008 19:14

Hmm.... zo zou ik dat niet doen.... Daarmee doe je net of groenten stom zijn :roll:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 apr 2008 19:17

Acire schreef:Hmm.... zo zou ik dat niet doen.... Daarmee doe je net of groenten stom zijn :roll:

Dat is toch ook zo?
Als kind vond ik ook patatjes en pannenkoeken en poffertjes lekker. groenten niet. Ik moest het soms wel eten van mijn ouders (Femke, 2 hapjes, dan is het goed), maar daar was dan ook alles mee gezegd :D

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 29 apr 2008 20:10

MissF schreef:
Acire schreef:Hmm.... zo zou ik dat niet doen.... Daarmee doe je net of groenten stom zijn :roll:

Dat is toch ook zo?
Als kind vond ik ook patatjes en pannenkoeken en poffertjes lekker. groenten niet. Ik moest het soms wel eten van mijn ouders (Femke, 2 hapjes, dan is het goed), maar daar was dan ook alles mee gezegd :D

Pffft, als ik mijn boontjes niet opvrat, bleef ik net zolang aan tafel zitten tot het op was. Nou, dat was ik zo zat en bovendien zijn koude bonen al helemaal niet te narsen, vond ik toen. Nu vind ik bonen overigens heerlijk, ik heb er dus geen bonentrauma aan overgehouden. M'n broer en schoonzus noemen het 'groene patatjes' en dat werkt heel goed bij de kids :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 apr 2008 20:58

Ik vond groenten vroeger nooit stom hoor... patat en pannenkoeken waren voor speciale gelegenheden, maar groenten hoorden er verder gewoon bij. Alleen spruitjes en witlof vond ik niet lekker, maar moest ik inderdaad wel gewoon eten. Zuurkool dan weer niet, omdat ik daar een keer ziek van geworden was.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 apr 2008 07:22

Hmz ik at vroeger ook al bijna alles wat me voorgeschoteld werd. We hadden wel een "oom en tante" (vrienden van mijn ouders) waar we weleens gingen logeren en dan kregen we een dag pannenkoeken, een dag patat en de volgende dag poffertjes. Groot feest natuurlijk :mrgreen:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 30 apr 2008 08:45

Juist met groente kan je er voor kinderen een feest maken...!

Maar ik snap ergens het idee wel, maar je krijgt wel snel dat kinderen altijd verwachten dat ze als ze ergens anders zijn dat ze dus iets 'lekkers' krijgen...!

Kirsten een schotel met daarboven aardappelpuree uit de oven is misschien een goed idee.
Of stamppot?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Terug naar “Archief”