hoe kijkt men dan naar het verven van je haren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 jan 2004 01:30

onsmakelijk, ordinair en lelijk. ben niet kinderachtig maar ik vind het helemaal niets, nogmaals, die dingen horen er gewoon niet in
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

caprice

Berichtdoor caprice » 01 jan 2004 02:19

Memmem schreef:Het gaat nu hoofdzakelijk over oorbellen maar wat vinden jullie van piercings in de wenkbrauw, neus, tong, navel (en dus kort bloot truitje dragen) of in de intieme delen van je lichaam?

Dat is natuurlijk helemaal uit den boze!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 01 jan 2004 03:16

Caprice, kortzichtig iemand, kom met bijbelse argumenten ipv loze kreten die gebaseerd zijn op een of andere onbijbelse leer.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 jan 2004 17:14

Nou, oorbellen heb ik ook, en piercings vind ik een lelijke verminking van je lichaam, maar als iemand dat wil doen, moet hij/zij het zelf weten, eigen keuze, als ik het maar niet hoef.............................

promise
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor promise » 01 jan 2004 17:31

Of je nu een gaatje in je oor hebt of in je neus... :roll: Wat maakt het nou uit? God ziet het hart aan, niet de gaatjes in je oren, neus, tong of weet ik veel waar...
Laatst gewijzigd door promise op 01 jan 2004 17:39, 2 keer totaal gewijzigd.
May the strength of the Lord be with you!

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 01 jan 2004 17:36

Wat een dieptriestig onderwerp.... heel diepe zucht :?
Afbeelding

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 01 jan 2004 21:01

Mariamagdalena schreef:Nou, oorbellen heb ik ook

Die zijn zelfs bijbels, want in de tijd dat het gouden kalf gemaakt werd vroeg Jozua om de gouden oorsierselen van o.a. de jongens(!) te verzamelen.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 01 jan 2004 22:16

Waarom zaten die gaatjes erniet dan?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 jan 2004 23:19

essieee schreef:Waarom zaten die gaatjes erniet dan?

ja? goeie vraag.
Ik hou ook van een puur natuur, ik zie zelden een meisje zonder gaatjes in dr oren. Ik vindt het juist heel bijzonder als je geen oorbellen heb.

Verder denk ik dat je argumentatie niet helemaal op gaat.
Ik kan net zo goed zeggen van: ik laat mij haar groeien (want het gaat er niet vanzelf af).
Ik kam mijn haar niet ( want zo hoort het te zitten)
Lijkt me een beetje onzinnige discussie, ook al vindt ik het mooi dat je geen oorbellen wilt omdat God jou zo geschapen heeft. Maar gebruik het asjeblief niet als richtlijn voor iemand anders.
[/list]
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 jan 2004 12:11

hijwel schreef:
essieee schreef:Waarom zaten die gaatjes erniet dan?

ja? goeie vraag.
Ik hou ook van een puur natuur, ik zie zelden een meisje zonder gaatjes in dr oren. Ik vindt het juist heel bijzonder als je geen oorbellen heb.

Verder denk ik dat je argumentatie niet helemaal op gaat.
Ik kan net zo goed zeggen van: ik laat mij haar groeien (want het gaat er niet vanzelf af).
Ik kam mijn haar niet ( want zo hoort het te zitten)
Lijkt me een beetje onzinnige discussie, ook al vindt ik het mooi dat je geen oorbellen wilt omdat God jou zo geschapen heeft. Maar gebruik het asjeblief niet als richtlijn voor iemand anders.
[/list]

Dat is ook absoluut niet mijn bedoeling. Ik vind het voor ieder zijn eigen keuze. Wat jij aandraagt vind ik wat anders, uiterlijke verzorging!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 jan 2004 12:14

Ja, zo heb ik een vriendin die haar haren niet verft, omdat ze zegt, " die grijze haren die er bij mij tussen zitten, die heeft God mij gegeven" Ik heb respect voor haar dat zij het niet wil en op zo'n manier doet, ik zal ook nooit haar proberen over te halen om wel haar haren te verven, ook al weet ik dat ze er dan veel knapper en jonger uit zal zien. Maar ik denk dat haarverf door God gegeven is. In bijbelse tijden verfden de vrouwen hun haren ook, met henna, en ze deden ook mooie kleren aan op feesten, waarom zou het nu dan niet mogen?
God heeft mannen baardgroei gegeven, en een hoop mannen scheren zich toch ook? Er zijn gemeentes waar een baard moet!
God ziet het hart aan, en als je maar niet overdreven gaat doen, zoals bewust lusten bij mannen opwekken of zo.............

caprice

Berichtdoor caprice » 02 jan 2004 16:58

Gandalf schreef:
Mariamagdalena schreef:Nou, oorbellen heb ik ook

Die zijn zelfs bijbels, want in de tijd dat het gouden kalf gemaakt werd vroeg Jozua om de gouden oorsierselen van o.a. de jongens(!) te verzamelen.

Niet te kortzichtig. Misschien waren het wel klemmen. :wink:

caprice

Berichtdoor caprice » 02 jan 2004 17:17

Sabra schreef:Caprice, kortzichtig iemand, kom met bijbelse argumenten ipv loze kreten die gebaseerd zijn op een of andere onbijbelse leer.

Omdat je het zo vriendelijk vraagt. :wink:

1 Korinthe 3:
16 Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt, en de Geest Gods in ulieden woont?
17 Zo iemand den tempel Gods schendt, dien zal God schenden; want de tempel Gods is heilig, welke gij zijt.

1 Korinthe 6:
15 Weet gij niet, dat uw lichamen leden van Christus zijn? Zal ik dan de leden van Christus nemen, en maken ze leden ener hoer? Dat zij verre.
16 Of weet gij niet, dat die de hoer aanhangt, een lichaam met haar is? Want die twee, zegt Hij, zullen tot een vlees wezen.
17 Maar die den Heere aanhangt, is een geest met Hem.
18 Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam.
19 Of weet gij niet, dat ulieder lichaam een tempel is van den Heiligen Geest, Die in u is, Dien gij van God hebt, en dat gij uws zelfs niet zijt?
20 Want gij zijt duur gekocht: zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, welke Godes zijn.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 jan 2004 17:50

caprice schreef:
Sabra schreef:Caprice, kortzichtig iemand, kom met bijbelse argumenten ipv loze kreten die gebaseerd zijn op een of andere onbijbelse leer.

Omdat je het zo vriendelijk vraagt. :wink:

1 Korinthe 3:
16 Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt, en de Geest Gods in ulieden woont?
17 Zo iemand den tempel Gods schendt, dien zal God schenden; want de tempel Gods is heilig, welke gij zijt.

1 Korinthe 6:
15 Weet gij niet, dat uw lichamen leden van Christus zijn? Zal ik dan de leden van Christus nemen, en maken ze leden ener hoer? Dat zij verre.
16 Of weet gij niet, dat die de hoer aanhangt, een lichaam met haar is? Want die twee, zegt Hij, zullen tot een vlees wezen.
17 Maar die den Heere aanhangt, is een geest met Hem.
18 Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam.
19 Of weet gij niet, dat ulieder lichaam een tempel is van den Heiligen Geest, Die in u is, Dien gij van God hebt, en dat gij uws zelfs niet zijt?
20 Want gij zijt duur gekocht: zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, welke Godes zijn.

Beste Caprice,

Dit bijbelgedeelte gaat over sexualiteit en hoe wij onze lichamen daarmee kunenn verontreinigen. Dit gaat zeker niet over cosmetische zaken.

joris

Berichtdoor joris » 02 jan 2004 17:53

maar t gaat wel over een lichaam wat je rein moet bewaren. Het idee is: wees zuinig op je lichaam. Als daar voor iemand geen cosmetische toestanden bij horen, dan horen die er voro hem niet bij. Is toch niet zo ingewikkeld?

Terug naar “Archief”