Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 apr 2008 12:19

Ja, ben er wel geweest ;).
Hij kon vanuit zijn discipline ook mijn pijn niet geheel verklaren. Spastische darmen heb ik iig, maar ik had ook veel klachten die daar niet op leken (en symptomen die mensen met spastische darmen hebben maar die ik niet heb).. Over 2 weken uitslag van bloedprikken (echt op 18 dingen geprikt ofzo :shock: ) en dan wordt het waarschijnlijk weer terug naar de gyneacoloog... :roll:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 17 apr 2008 15:01

Tips
1 Heel diep ademhalen (helpt soms).
2 Rabarber is een goed middel tegen maagklachten, is heel effectief als
laxeermiddel en zou ook wonderen doen bij aandoeningen van borst,
maag en lever (meer info).
Laatst gewijzigd door Rolf op 03 mei 2008 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 19 apr 2008 13:56

Tja. als je maar in de middeltjes gelooft.

Trouwens, ik heb Parijs overleefd :) Iedereen nog bedankt voor de bemoedigingen enzo ;) De busreis is zowel heen als terug echt wonderbaarlijk goed gegaan.. alleen door Parijs lopend ging het eventjes 2 uur niet zo lekker met mn buik, 'k liep op een gegeven moment helemaal krom weer. Maar na 3 paracetamols ging het wel weer en verder hebk een heel gave dag gehad!
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 19 apr 2008 14:02

Nou eerlijk gezegd, pepermuntdruppels of iets dergelijks gebruik ik ook
niet. Ik vond het ergens. Maar een keer diep ademhalen helpt soms,
tenminste dat is mijn ervaring.

Riska

Berichtdoor Riska » 19 apr 2008 14:20

Rolf schreef:Nou eerlijk gezegd, pepermuntdruppels of iets dergelijks gebruik ik ook
niet. Ik vond het ergens. Maar een keer diep ademhalen helpt soms,
tenminste dat is mijn ervaring.

Hangt er natuurlijk wel vanaf, wat de oorzaak is van maag/darmproblemen. Niet alles is met een keer diep ademhalen op te lossen. Mijn dochter heeft soms zoveel pijn dat het haar bijna letterlijk de adem beneemt, oftewel, ze krijgt het er spaansbenauwd van...

Rolf

Berichtdoor Rolf » 19 apr 2008 15:09

Ja, wat kun je dan doen? Misschien alleen maar heel rustig gaan liggen.
Een familielid zij altijd: dan moet je iets verkeerd doen. Dat kan, maar
1 je weet soms niet wat het is
2 er kan ook iets meer aan de hand zijn

Diep ademhalen wordt soms ook geleerd op therapie, bij bijv.
rugklachten. Maar het kan ook zo zijn dat diep ademhalen juist niet
mogelijk is, vanwege de pijn. Trouwens, nu heb ik er nooit meer last van.
Vroeger wel, kon ik geen koffie drinken, enz.[/i]

Riska

Berichtdoor Riska » 19 apr 2008 17:06

Ze weet de oorzaak - een chronische darmziekte (zusje van Crohn), die vooral als er sprake is van stress veel pijnklachten oplevert...
Gelukkig de laatste tijd geen opvlammingen en de pijn wordt mede bestreden door een medicijn tegen darmkrampen. Maar soms is het niet om aan te zien, zoveel pijn...

Rolf

Berichtdoor Rolf » 19 apr 2008 17:19

Mijn vader heeft de ziekte van Crohn, sinds ruim 15 jaar. Hij houdt zich
goed aan de voorschriften, geen kruiden o.a., en veel (melk) drinken.
En het gaat goed.
Pas las ik dat in dat geval het beter is niet iets uit de magnetron te
gebruiken. Zie ook mijn onderschrift.
(Als U het leest, hoe schadelijk een magnetron nu werkelijk is, kan ik
ook zo niet zeggen. Maar dat hij iets minder gezond is, daar ben ik van
overtuigd.)

Riska

Berichtdoor Riska » 19 apr 2008 17:40

Ik denk dat voor iedereen het anders is. Mijn dochter heeft dus colitis ulcerosa en kan absoluut niet tegen melk en melkproducten. Dat wordt, in nauwe samenwerking met de diëtiste, nu heel voorzichtig weer uitgeprobeerd. De laatste veertien dagen lijkt ze yoghurt en magere melk te gaan verdragen, maar dan één beker per dag. Ze drinkt overigens erg veel (gewoon water).

wervelwind
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wervelwind » 21 apr 2008 18:51

Het ligt denk ik idd heel erg persoonlijk wat de darmen wel of niet verdragen. Heb sinds een paar weken ook de diagnose colitis ulcerosa. Aanvankelijk leek het goed te gaan, weinig klachten etc (alleen bloed bij de ontlasting en frequentere ontlasting), maar ineens werd ik erg ziek, ben net thuis van 2 weken ziekenhuis, heb veel medicijnen gekregen, die gelukkig (op het laatste nippertje) aansloegen. Maar ik kan alles eten van sterk gekruid eten tot melkproducten.
Als De Hersenen Deinen

Riska

Berichtdoor Riska » 21 apr 2008 19:52

En je zult merken dat je dat de ene dag wel en de andere niet verdraagt.
Mijn dochter heeft in één jaar tijd tweemaal ruim veertien dagen in het ziekenhuis gelegen. De medicijnen sloegen aan en ze is, ondanks enkele behoorlijke stress-momenten al anderhalf jaar vrij van een opvlamming!
Er is een (jongeren)forum van de crohn-colitis vereniging. Ik denk dat je dat weet? Mijn dochter heeft daar veel steun gevonden...

Riska

Berichtdoor Riska » 21 apr 2008 19:56

Dit is de link naar het jongerenforum:
http://www.ccjongeren.nl/

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 21 apr 2008 20:40

wervelwind schreef:Het ligt denk ik idd heel erg persoonlijk wat de darmen wel of niet verdragen. Heb sinds een paar weken ook de diagnose colitis ulcerosa. Aanvankelijk leek het goed te gaan, weinig klachten etc (alleen bloed bij de ontlasting en frequentere ontlasting), maar ineens werd ik erg ziek, ben net thuis van 2 weken ziekenhuis, heb veel medicijnen gekregen, die gelukkig (op het laatste nippertje) aansloegen. Maar ik kan alles eten van sterk gekruid eten tot melkproducten.

Pff, balen zeg. Zo af en toe zal je wel weer meer last krijgen.
Wel super dat je alles kunt eten. Hier (mijn man) zijn vooral melkproducten lastig en bruine bonen ook niet zo handig.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

wervelwind
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wervelwind » 23 apr 2008 12:09

bedankt voor de link riska, ik heb nog geen tijd en energie gehad om een forum oid op te zoeken (nu hoef ik niet meer te zoeken;)
Als De Hersenen Deinen

Riska

Berichtdoor Riska » 23 apr 2008 12:26

Graag gedaan, ik weet dat mijn dochter er, vooral vlak na de opname, heel veel steun aan heeft gehad!

Terug naar “Archief”