Kinderpraat

Moderators: Memmem, Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 apr 2008 06:06

Leuk!

enne wat denk je van een dubbele boterham: broodje koprol!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2008 17:44

Evelien schreef:
rosalie83 schreef:
pol schreef:Nu krijgen ze gewoon een pak op dr k*nt!

Pardon? :(

????

Ja sorry, maar dat vind ik gewoon echt schokkend. Een kind hoort geen 'pak op zijn of haar kont' te krijgen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 apr 2008 20:38

rosalie83 schreef:
Evelien schreef:
rosalie83 schreef:

????

Ja sorry, maar dat vind ik gewoon echt schokkend. Een kind hoort geen 'pak op zijn of haar kont' te krijgen.

Waarom niet, als het al een half jaar gezegd word en het helpt niet en er zijn al 2 lattebodems naar de filistijnen. Ik blijf niet bij de beddenzaak staan. Ik sla niet met de matteklopper, maar wie niet horen wil, moet in dit geval echt voelen.En daarbij een flinke tik op je achterwerk, krijg je niks van als je ook nog eens een luier aanhebt.
Ken ook mensen die trekken het kind naar zich toe en zeggen: mama aankijken en knijpen vervolgens in hun wangen dat ze kijken. Nou werkelijk DAT doet zeer. Probeer het maar eens bij je vent ofzo. Nou dan gilt hij wel. En DAT is wel normaal, maar een pak op je derriere mag ineens niet meer terwijl dat helemaal niet zoveel pijn doet, alleen de schrik!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 apr 2008 20:43

Ik blijf het nut niet zien van slaan zonder dat het pijn doet. En ook het doel van laten schrikken niet. Verzin een passende straf, zodat het kind tenminste leert wat nou echt niet mocht. Ik vraag me af of het bij meppen echt geleerd wordt. Maar die discussie zal ik maar niet opnieuw starten ;)

We zaten vanavond met twee nichtjes op het terrasje. Zegt de een:' Kijk, oom C (mijn man dus), die vrouw heeft hoge smalle hakken!'
Mijn man:' Daar mag ik niet naar kijken. Ik mag niet naar andere vrouwen kijken.''
Ander nichtje (6):' Nee hoor, oom C, er staat in de Bijbel: gij zult geen andere vrouwen begeren.'

Grijnz, goed opgelet op zondag in de kerk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 18 apr 2008 20:50

leuk zeg al die verhalen.

Mijn zusje van 4 had tijdje terug een bolero vestje aan. zegt ze zow dat ze nu een beetje mama is, want mama heeft die ook weleens om zegt ze
(bedoelt ze de bh)
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 18 apr 2008 21:40

Dochterje van mijn baas tegen haar moeder: Mama mag ik even wat aan je oor vragen?
Fluisteren dus.
Leef je droom.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 apr 2008 23:34

rosalie83 schreef:
Evelien schreef:
rosalie83 schreef:

????

en als ze jouw bijten? (echt doorbijten?) Ik denk dat je dan best ff terug mag bijten om te laten voelen dat het pijn doet!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 apr 2008 09:15

Evelien schreef:
rosalie83 schreef:
Evelien schreef:
rosalie83 schreef:

????

en als ze jouw bijten? (echt doorbijten?) Ik denk dat je dan best ff terug mag bijten om te laten voelen dat het pijn doet!

Pardon? Dat vind ik helemaal dwaas. Bijten mag niet. Dat mag het kind niet, dat mag jij als moeder al helemaal niet. Geef een goed voorbeeld, in plaats van te zeggen dat slaan niet mag en bijten niet mag, maar zelf wel te bijten en te slaan. Wat begrijpt een kind daar nou van?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 apr 2008 09:17

niet doorbijten maar wel laten voelen dat het pijn is. Want ze weten zelf niet wat het doet! (staat zelfs in een opvoedings boek).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 apr 2008 09:20

Evelien schreef:niet doorbijten maar wel laten voelen dat het pijn is. Want ze weten zelf niet wat het doet! (staat zelfs in een opvoedings boek).

Haha, dat kan best zijn, maar ik ben mijn eigen opvoedingsboek volgens mij, en heb mijn nogal starre mening over slaan en bijten. Ik vind het erg belangrijk dat een moeder een kind tot voorbeeld is. En dat ben je niet door te bijten te slaan. Ook niet een kleine tik, ook niet een beetje bijten (voorzover een kleine tik en een beetje bijten bestaan). Een kind snapt er totaal helemaal niets van. Want mama zegt:' Jij mag niet slaan.' 'Jij mag niet bijten, want dat doet pijn bij mij'. Maar mama bijt zelf wel!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 apr 2008 09:22

Hebben we hier niet een ander topic voor??? :roll:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 apr 2008 09:24

MissF schreef:
Evelien schreef:niet doorbijten maar wel laten voelen dat het pijn is. Want ze weten zelf niet wat het doet! (staat zelfs in een opvoedings boek).

Haha, dat kan best zijn, maar ik ben mijn eigen opvoedingsboek volgens mij, en heb mijn nogal starre mening over slaan en bijten. Ik vind het erg belangrijk dat een moeder een kind tot voorbeeld is. En dat ben je niet door te bijten te slaan. Ook niet een kleine tik, ook niet een beetje bijten (voorzover een kleine tik en een beetje bijten bestaan). Een kind snapt er totaal helemaal niets van. Want mama zegt:' Jij mag niet slaan.' 'Jij mag niet bijten, want dat doet pijn bij mij'. Maar mama bijt zelf wel!

tuurlijk niet!!!

we spreken elkaar dan nog wel! :wink:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 19 apr 2008 10:04

Ik was pas met mijn oudste zoontje in de kinderbijbel aan het kijken, daar staat ook een plaat in waarop Goliath dood op de grond ligt.
Zegtie: "Sljapen?"

Tja, hoe leg je dan weer uit dat Goliath niet slaapt...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 19 apr 2008 12:25

ja idd hoe leg je uit wat dood is aan een kind van 3

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 19 apr 2008 12:25

Ons bijdehandje vanmorgen weer... Ik vroeg: 'Ben je al naar de wc geweest?' Zegt ze: 'Dat gaat je niks aan!' :roll:

Terug naar “Relaties”