Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 apr 2008 22:04

ik las hier pas over stellen die voor 30,- per week boodschappen doen, ik vraag me echt af hoe je dat redt...
Ik kom daar voor mij alleen al overheen. En dan ben ik maar van maandag-vrijdag op m'n kamer meestal!
Koop 's maandags boodschappen zoals brood, ontbijtspullen, melk, fruit, tussendoortjes etc. en ben dan vaak al 15,- kwijt.. En dan koop ik voor elke keer 't avond eten nog apart, omdat ik in een studentenhuis woon en dan met die, dan met die, dan daar, dan hier eet ;). Vraag me toch echt af hoe mensen dat doen want ik koop echt niet de duurste spullen..

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 17 apr 2008 22:10

Voorheen redde ik 't wel met 20 euro. Nu meestal rond de 30e... soms iets meer, soms iets minder.
'k Ga meestal naar Aldi waar 'k t meeste vandaan haal, maar wij eten dan ook meestal 't goedkoopste brood en de goedkoopste aardappelen enzo. Tussendoortjes koop ik weinig en qua fruit/groente let ik erop wat er in de aanbieding is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 apr 2008 22:25

Als we willen redden we dat echt wel.
In het begin van ons huwelijk kocht ik elke dag voor 5 euro boodschappen. Op zaterdag meestal patat. En een zak patat en een doos firkadellen en kroketten ging dan ook bij die 30 euro in.
Aardappels koop ik eens in de 3 weken ofzo een zak, groenten dan dus elke dag, en vlees ook in grote porties bij de C1000. Dan ging dat makkelijk.
Nu vind ik het niet meer zo nodig om zo zuinig te doen, en let ik wat minder op. Al koop ik nog steeds geen dure groenten die niet bij het seizoen horen, en ga ik ook wel eens naar de Aldi. ik vind het altijd een dief van je eigen portemonnee zijn als je alles duur koopt met goede merken, terwijl een merkloos iets net zo lekker is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 17 apr 2008 23:49

Ik moet nú al 'moeite' doen om de 30/40 euro niet te overschrijden, als ik boodschappen voor mezelf doe. Laat staan als ik boodschappen moet doen wanneer ik eenmaal samen woon met mijn vriendin...

Maar wellicht scheelt het als je bewust boodschappen doet. 8) :P

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2008 06:45

@Jannoek: dat snap ik ook niet hoor! Ik doe hartstikke bewust boodschappen; groente en fruit bij de groenteboer, want daar is het goedkoper dan bij de supermarkt (en nog verser ook :)), sommige dingen bij de Turkse winkel en de rest bij de supermarkt. Daar pak ik de goedkoopste producten. We zijn met z'n 2en, maar we hebben op zich wel regelmatig eters, dus dan heb je wel wat meer nodig natuurlijk. Maar hoe dan ook, ik ben blij als ik het red voor 50/60 euro!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 apr 2008 07:30

Ik was gisteren 74 euro kwijt en dat viel mee, normaal zit ik wel rond de 90 euro. Maarja, ik heb dan wel 2 kids en boodschappen is eigenlijk het enige waar ik niet echt bezuinig.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 apr 2008 08:30

Volgens mij maken 1 of 2 personen ook niet zo uit. Ik koop bijna alles voor meer personen. Pakjes, groenten. Dus ik denk dat dat weinig uitmaakt.
Met kinderen is het logisch dat je meer kwijt bent volgens mij. Wij kopen nu geen snoepjes of koekjes, omdat we die toch niet eten. Maar voor kinderen doe je dat volgens mij wel. En wij zijn ook weinig thuis, eten veel mee op ons werk. Dat scheelt ook nog :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2008 09:47

MissF schreef:Volgens mij maken 1 of 2 personen ook niet zo uit

Volgens mij wel! Je hebt toch gewoon overal een dubbele hoeveelheid van nodig? Groente, fruit, vlees/vis/vega, toetjes, melk, toiletpapier, etc.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 apr 2008 09:54

MissF schreef:Met kinderen is het logisch dat je meer kwijt bent volgens mij. Wij kopen nu geen snoepjes of koekjes, omdat we die toch niet eten. Maar voor kinderen doe je dat volgens mij wel.

Het lijkt me juist wijs om je kinderen niet teveel koek en snoep te geven. Als je het zelf weinig eet, geef je dus het goede voorbeeld. Ik kreeg als kind nooit snoep, wel koekjes bij de thee. Gevolg: ik koop zelf bijna nooit snoepjes, maar er gaan hier wel veel koekjes doorheen... Toen ik alleen woonde had ik meestal geen koekjes in huis, maar als manlief af en toe een koekje bij de koffie wil, dan eet ik er vier keer zoveel op als hij :oops:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 apr 2008 10:44

ik heb net ook boodschappen gedaan was een behoorlijk groot bedrag kwijt maar had ook 2 kratten bier scheelt ook. maar ja vanavond 3 eters extra morgen 4 eters extra en zondag 2 eters extra dan gaat het hard.
en in het weekend neem ik ook wel wat lekkere dingen mee zoals een stukje brie en een garnalen salade ofzo.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 apr 2008 10:48

Ik denk niet dat het zo is, Rosalie. Want ik koop 1 bloemkool, en die is meestal voor 3 personen ofzo. Ik koop 1 pot bonen, en bij de goedkope versie van de euroshopper zijn er alleen grote potten, voor 4 personen.
En het verschil tussen 1 witlof of 2 is amper te noemen. Ook pakjes voor bijvoorbeeld wereldgerechten of van die Knorr pakjes. Allemaal voor 3 tot 4 personen.

Maargoed, tegenwoordig let ik minder op, omdat ik het niet zo leuk vond, en liever wat uitgebreider kook tegenwoordig. Maar als het moet, zal het prima lukken

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 apr 2008 10:50

Ja, maar die bloemkool kun je dan misschien twee keer van eten, van die bonen ook, als je voor 3-4 personen kookt, dan blijft er ook wat over (kun je dan een keer als lunch eten ofzo).

Of gooi jij alles gewoon weg, wat over is?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2008 10:54

Galateia schreef:Ja, maar die bloemkool kun je dan misschien twee keer van eten, van die bonen ook, als je voor 3-4 personen kookt, dan blijft er ook wat over (kun je dan een keer als lunch eten ofzo).

Dat wilde ik dus net gaan zeggen. Als ik een bloemkool koop, kook ik de ene dag de helft, en de tweede dag wok ik de andere helft met iets of zo. En zo doe ik dat met alles. Als ik van die pakken voor 4 personen heb, dan eten we daar twee dagen van.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 apr 2008 10:55

wij gooien echt bijna niks weg. Meestal gaat het de vriezer in en anders eten we het een keer een dag later op maar meestal kan ik wel voor 2 personen koken. Dan haal ik verse sperziebonen kun je wegen en bloemkool kan ik ook in roosjes halen voor 2 personen en ga zo door.
overnschotels is altijd teveel en afwegen vind ik heel vervelend en dan moet je de rest weer voor een andere keer bewaren.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 apr 2008 10:59

Ik houd er ook niet zo van om op elke cent te moeten letten, zeker niet met eten.
Vlees halen wij altijd bij de slager, is wel duur maar hebben we wel heel goed en zuiver vlees.
Brood altijd bij de bakker, ook duurder maar wel verser.
Ga nooit naar de Aldi, staat altijd een lange file en dat vind ik weer zonde van me tijd.
We hoeven ook niet op onze centen te letten dus dat scheelt al heel veel.
Mensen die dat wel moeten kan ik best begrijpen dat ze goed opletten op wat ze kopen.
Bij ons thuis hadden ze vroeger ook niet veel geld, maar m'n ma ging wel altijd naar de slager, dan maar iets anders wat goedkoper, eten moet wel fatsoenlijk zijn (maar daar ben ik een zeur van).

Terug naar “Archief”