beschermengelen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 dec 2003 22:02

De ds. die wij afgelopen zondag hadden had het over de Bijlmerramp.

(ik weet alleen niet helemaal hoe hij het formuleerde maar ik hoop dat ik het zo ongeveer na kan vertellen, nee mij niet kwalijk als het op een nie zo'n nette manier over komt)

"Toen het vliegtuig de flat in boorde stond op de vierde verdieping een vrouw met een kind in haar amen en riep: "O, God hoe moet dit nu". Een gebed ging bij haar op tot God. Zij sprong vanaf de vierde verdieping naar beneden toe. Geen enkel schammetje en kwam levend met beide benen op de grond terrecht"

Op het moment dat deze ds. dit vertelde was het doodstil in de kerk. Echt waar.

Hij had het hier over de engelen.

joris

Berichtdoor joris » 30 dec 2003 23:17

ik heb poosje in de bijlmer gewerkt. En op de een of andere manier hangt er geen woede of haat rond die ramp. Er is rust. alleen de overheid doet moeilijk over witte pakken enzo. Maar er is rust. Er wonen ook veel surinaamse christenen, dat scheelt.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 31 dec 2003 01:50

Evelien schreef:De ds. die wij afgelopen zondag hadden had het over de Bijlmerramp.

(ik weet alleen niet helemaal hoe hij het formuleerde maar ik hoop dat ik het zo ongeveer na kan vertellen, nee mij niet kwalijk als het op een nie zo'n nette manier over komt)

"Toen het vliegtuig de flat in boorde stond op de vierde verdieping een vrouw met een kind in haar amen en riep: "O, God hoe moet dit nu". Een gebed ging bij haar op tot God. Zij sprong vanaf de vierde verdieping naar beneden toe. Geen enkel schammetje en kwam levend met beide benen op de grond terrecht"

Op het moment dat deze ds. dit vertelde was het doodstil in de kerk. Echt waar.

Hij had het hier over de engelen.

Goed vertelt hoor :mrgreen:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

PaLPiTaTioN

Berichtdoor PaLPiTaTioN » 31 dec 2003 02:55

Wie is Smijtegeld? De naam komt me enigzins bekend voor, maar dat was toch een of ander oudvader?

Mocht het zo zijn dat dat een engel was dan moet je per direct ophouden met het ophemelen van die gozer, want engelen hebben als doel het verhogen van Jezus en willen zelf niet in de belangstelling staan. Geldt trouwens ook voor de Heilige Geest.

Terug naar “Archief”