gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 apr 2008 07:40

Sjonge, nu ik in m'n nieuwe huis woon begin ik steeds meer een poetser te worden. :shock: Zo kende ik mezelf nog niet. In m'n vorige huis (ranzig studentenhuis) boeide het me allemaal geen sok. Maar nu wel, raar hoor. Ik heb gister bv de vloer helemaal gedweild en grondig ook. En ik vond het nog leuk om te doen ook... :roll:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 apr 2008 07:46

wow... acire!! nog een schoonmaakmuts erbij...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 apr 2008 07:50

als ik vandaag niet hoefde te werken dan was ik de ramen gaan lappen vandaag! (miss. vanavond nog)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 apr 2008 08:06

Bij mij zit mn jurk ook weer op de paspop. Soms twijfel ik wel eens wat ik ermee moet. Nu staat het echt mooi, maar in de toekomst hopen we toch ooit een keer een kindje te krijgen, en dan zal ie weg moeten van onze slaapkamer denk ik. Hem in een hoes bewaren op zolder vind ik ook zo sund. Dan kan ik hem net zo goed weg doen. Al was het als klein meisje wel heel leuk om mama's jurk te passen, dus dan is het weer jammer om hem echt weg te doen.
Naja, voorlopig staatie best. En idd af en toe stof eruit kloppen is een goede tip.

Ik krijg met dit weer ook enorme zin om schoon te maken, ramen te zemen enzo. Maar ik ga eerst sporten en moet daarna werken. Hopen dat het morgen en overmorgen nog zulk mooi weer is :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 apr 2008 11:33

MissF schreef:Bij mij zit mn jurk ook weer op de paspop. Soms twijfel ik wel eens wat ik ermee moet. Nu staat het echt mooi, maar in de toekomst hopen we toch ooit een keer een kindje te krijgen, en dan zal ie weg moeten van onze slaapkamer denk ik. Hem in een hoes bewaren op zolder vind ik ook zo sund. Dan kan ik hem net zo goed weg doen. Al was het als klein meisje wel heel leuk om mama's jurk te passen, dus dan is het weer jammer om hem echt weg te doen.
Naja, voorlopig staatie best. En idd af en toe stof eruit kloppen is een goede tip.

Ik krijg met dit weer ook enorme zin om schoon te maken, ramen te zemen enzo. Maar ik ga eerst sporten en moet daarna werken. Hopen dat het morgen en overmorgen nog zulk mooi weer is :)

hoezo moet je trouwjurk dan van je kamer af? Wij hebben het geluk dat we een hele grote overloop hebben en het is echt een blikvanger geworden vinden wijzelf. en ik vind het niet mooi om er kasten of zo neer te zetten lijkt het allemaal zo vol.
Ik ga lekker de was buiten hangen en in de tuin werken het is echt giga lekker weer vandaag.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 apr 2008 11:46

Omdat we dan een wiegje op onze kamer willen, precies in die hoek waar die jurk nu staat. En omdat we schuine plafonds hebben in de slaapkamer kan ie niet ergens anders staan.
En de studeerkamer wordt dan later babykamer, en de zolderkamer wordt studeerkamer.

Whaaaa, wat erg, dat we dat al allemaal bekeken en bedacht hebben :shock:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 apr 2008 11:52

Mijn trouwjurk heb ik opgeborgen in een plastic box geval die onder het logeerbed op zolder staat. Hij neemt heel weinig ruimte in, want het waren laagjes flinterdunne stof over elkaar heen. Ik zou echt niet weten wat ik er mee moet doen. Wegdoen kan ik niet (want ik hecht er wel waarde aan), uitstallen vind ik helemaal niks... ach hij is goed opgeborgen. Wie weet bouwen mijn kinderen er later een tent van ofzo :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 apr 2008 12:16

oke ja dat is lastig dan wij krijgen een slaapkamer die giga groot is doordat we een dakkapel over de gehele achterkant laten zetten. anders zaten wij ook met schuine wanden.
wiegje in je slaapkamer is echt super makkelijk (wij hebben zulke dingen ook allang bedacht hoor) dat mag toch fantaseren enz

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 apr 2008 12:22

Acire schreef:Sjonge, nu ik in m'n nieuwe huis woon begin ik steeds meer een poetser te worden. :shock: Zo kende ik mezelf nog niet. In m'n vorige huis (ranzig studentenhuis) boeide het me allemaal geen sok. Maar nu wel, raar hoor. Ik heb gister bv de vloer helemaal gedweild en grondig ook. En ik vond het nog leuk om te doen ook... :roll:

Als iets nieuw is dan is het ook allemaal makkelijerk schoonhouden en leuker. Daarbij krijg je dan vaker visite (is mijn ervaring iig)

Schoonmaken voor een ander vind ik minder erg dan in mijn eigen flatje. Toen mijn schoonmoeder op vakantie was heb ik daar in huis geassisteerd en vond het helemaal niet erg om te doen. Puur omdat ik het fijn vind om voor mijn vriend te zorgen.

Maar als je nu mijn huisje bekijkt... 't is 1 grote puinhoop en ik ga er vandaag niets aan doen :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 apr 2008 12:30

Ghehe, ik heb afgelopen week m'n eigen kamer helemaal gedaan en de keuken (die is er dan ook altijd weer wel aan toe zegmaar...)
Gisteren was ik bij Marnix en ik zou ook even het één en ander doen, maar toen ik eenmaal fanatiek bezig was heb ik echt alles maar van de kant gehaald en schoongemaakt. Het róók gewoon anders toen ik 's avonds weer binnen kwam 8)
Normaal ben ik niet zo van de poets eigenlijk. Het is nooit smerig in m'n kamer ofzo, meer lekker rommelig. Weet ook niet waar ik last van had, lente ofzo? Heb vorige week ook de ramen al gelapt!
Maar in een echt 'huis' schoonmaken is inderdaad motiverender!
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 apr 2008 16:22

Soms ontdek ik ineens iets wat vies is: deuren in de buurt van de klink of een stopcontact met een stofrandje... vreselijk want ik ontdek dus steeds meer dingen die ik moet poetsen :( Gelukkig is ons huis niet zo groot!

Ik ben trouwens erg blij met een tip van mijn schoonmoeder: van die sponsjes van Brillo kan je ook gebruiken voor mat metaal. Een schuursponsje veroorzaakt krassen. Met die Brillo-dingen heb ik eindelijk ons gasfornuis helemaal schoon weten te krijgen, erg fijn.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 apr 2008 16:30

liefie schreef:wiegje in je slaapkamer is echt super makkelijk (wij hebben zulke dingen ook allang bedacht hoor) dat mag toch fantaseren enz

Volgens mij ben jij gewoon zwanger maar wil je dat nog niet vertellen :D

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 17 apr 2008 17:46

Ik heb ook zo mijn gedachten over liefie :mrgreen:

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 17 apr 2008 17:48

Idd jullie zeggen wat ik ook al dacht! :wink:

Tuinfluiter