gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 apr 2008 20:52

Dát vind ik ook fijn ja, als mensen opeens langs komen ofzo. Dan voel ik me tenminste niet zo verplicht om de hele avond met ze te praten over nutteloze dingen of steeds voor hen te zorgen. Die drukke verjaardagen, brrr, ik word altijd knetter van al het geroezemoes om me heen. Dan stop ik het liefst mijn oren dicht.
Maar da's gewoon een afwijking van mij :D

Ik zou bijna Jehova Getuige willen worden en verjaardagen gewoon niet vieren (wel als kind natuurlijk, toen was het spannend ;) maar nu vind ik het niet zo nodig eigenlijk)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 apr 2008 20:56

MissF: als je geen zin hebt om je verjaardag te vieren dan doe je dat toch niet? Ik doe 't ook alleen als ik zin erin heb... en als ik in mei ineens zin heb in een feestje dan vier ik mijn halve verjaardag ;)

Ik merk wel dat het verschilt per familie: bij mijn schoonfamilie zijn verjaardagen heilig en wordt er elk jaar groot feest gegeven, terwijl mijn familie daar niet zo aan vast zit.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 apr 2008 21:01

Lalage schreef:MissF: als je geen zin hebt om je verjaardag te vieren dan doe je dat toch niet? Ik doe 't ook alleen als ik zin erin heb... en als ik in mei ineens zin heb in een feestje dan vier ik mijn halve verjaardag ;)

Ik merk wel dat het verschilt per familie: bij mijn schoonfamilie zijn verjaardagen heilig en wordt er elk jaar groot feest gegeven, terwijl mijn familie daar niet zo aan vast zit.

Tja, het liefst doe ik dat, maar dan krijg ik dat gezeur weer aan mijn hoofd dat het onzin is om het niet te doen en blablabla, dan ben ik sneller klaar met een avondje organiseren en er maar wat gezelligs van maken dan dat gezeur :D maar volgend jaar ga ik wel op vakantie rond mijn verjaardag ofzo ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 apr 2008 06:01

MissF schreef:
Lalage schreef:MissF: als je geen zin hebt om je verjaardag te vieren dan doe je dat toch niet? Ik doe 't ook alleen als ik zin erin heb... en als ik in mei ineens zin heb in een feestje dan vier ik mijn halve verjaardag ;)

Tja, het liefst doe ik dat, maar dan krijg ik dat gezeur weer aan mijn hoofd dat het onzin is om het niet te doen en blablabla, dan ben ik sneller klaar met een avondje organiseren en er maar wat gezelligs van maken dan dat gezeur :D maar volgend jaar ga ik wel op vakantie rond mijn verjaardag ofzo ;)

Is heel herkenbaar!! De halve familie die je anders nooit ziet, wil persé op mijn verjaardag komen. Punt 1: ze hebben nog 364 andere dagen als ze mij willen spreken. punt 2 op mijn verjaardag heb ik toch geen tijd om te praten, want je loopt alleen maar met drinken rond.
Afschaffen is heel moeilijk hoor, mijn schoonma blijft stipt komen, liefst 2x per dag of heel de dag. Maar vanaf vorig jaar gaan we weg! Geen gezeik aan huis meer. Als je thuis blijft, komen de mensen toch, dus gaan we een dag we

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 apr 2008 07:55

ach ik vindt het opzich wel leuk verjaardag! Maar ik haal nooit zoveel vreten in huis. Ik zie het meer als een gezelligavondje met vrienden enzo.

En nu vondt ik het wel erg leuk om m'n schoonouders en ouders uit te nodigen om te komen eten!

Mijn zus viert haar verjaardag 1 keer in de 5 jaar... :mrgreen:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 16 apr 2008 08:14

Ik heb ook een hekel aan verjaardagen vieren (ook om er naar toe te gaan).
Heel de avond ben je aan het lopen, je kunt niemand gezellig spreken.
Heb ik liever dat ze gewoon een keer op visite komen, zeker de vrienden, die zien we niet zo heel vaak.
Maar bij mijn schoonfam is de verjaardag ook heilig, waag het niet dat je hem niet viert.
Mijn man heeft dat ook wel een beetje.
Meestal doen we dat we bij de verjaardag van mijn man iedereen uitnodigen en bij die van mij alleen bij mij thuis en m'n schoonfam (en dan is het nog een hele drukte).
Ben altijd blij als het voorbij is.
ga veel liever met mijn verjaardag samen weg.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 apr 2008 08:39

Evelien, gefeliciteerd!

Wij vieren verjaardagen ook meestal wel. We hebben een kleine familie, dus iedereen houdt het meestal wel bij. Maar als je niet kunt is dat niet erg en als je het een keer niet viert komt dat het jaar erna wel weer.
Ik vind het altijd wel gezellig, maar ik kan me voorstellen dat je er met een grote familie niet meer aan wilt beginnen.

Met mijn verjaardag afgelopen jaar heb ik de koffie en thee netjes zelf gedaan, daarna al het sap, fris, wijn enzo op de bar gezet. Bier stond om het hoekje buiten en toen was het zelfbediening. Ideaal. Je gooit wat te knabbelen in bakjes. Ik had mini-croissantjes met worst gemaakt 's middags. Even in de oven gezet en verder lekker met mensen zitten kletsen :) Dat vind ik bij anderen ook veel gezelliger i.p.v. dat de jarige constant heen en weer rent.
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 apr 2008 08:45

Ik voel me ook altijd een beetje bezwaard als ik steeds bediend word... en het voordeel van zelfbediening is dat je niet de hele avond op dezelfde plek hoeft te zitten.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 apr 2008 08:49

Ik vind altijd als de koffie maar gedaan is dan heb je het 'ergste' gehad. Ik zorg altijd dat hapjes klaar staan. Tot aan de pinda's en borrelnootjes staat het klaar. Toastjes doe ik niet meer aan. Die kun je niet van te voren klaar maken dus.. De frituur aan en knallen maar.
Kopjes/mokken/glazen alles zet ik klaar want de ervaring heeft geleerd dat ik mn vitrinekast niet meer in kan als er stoelen voor staan :mrgreen:
Mn man zorgt voor de mannen (vooral bierrrrrrrrrr) en ik voor de rest. Maar ben altijd blij dat het voorbij is.
:lol:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 apr 2008 08:50

Ik vind het ook wel weer leuk om mensen te dienen met lekkere hapjes die ik zelf gemaakt heb en zo. Hoewel het ook fijn is als iemand even helpt met drinken inschenken of zo. Maar dat is bij ons ook de gewoonte. De jarige loopt echt niet alleen de hele dag/avond. Tuurlijk is het een drukte, maar ik vind het ook altijd weer heel gezellig. Op de één of andere manier voel ik me ook heel rijk als iedereen die ik lief heb bij elkaar in één kamer zit :)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 apr 2008 09:05

Ik zie altijd op tegen verjaardagen omdat ik er vantevoren niet overheen kan kijken, maar als het eenmaal aan de gang is dan vind ik het GEWELDIG :mrgreen:

Wij vieren het altijd op een zaterdag of een zondag. Want niet alle familie en vrienden passen tegelijkertijd in de woonkamer, en zo kunnen ze verspreid over de middag/avond even langswippen. Het voordeel is dan dat je veel meer met iedereen kan kletsen. Er blijven er altijd wel een paar eten. Ach, het is altijd een gezellige puinzooi.

Manlief kan het ook altijd heel goed managen. Al die mensen die drinken, taart, etc moeten, kletsen, eten koken voor de mensen die blijven eten... soms denk ik wel eens dat hij 4 armen heeft, ofzo. Ik help natuurlijk ook heel erg mee. Dat maakt de boel nog chaotischer, maar ja, dat maakt het ook gezelliger. En er is altijd wel een zus of vriend die gewoon spontaan meehelpt. Ze weten immers waar de keuken is... :mrgreen:

Ingewikkelde hapjes en gevallen hebben we nooit. Knakworstjes, paaseitjes, spekkies, druiven, chippies zijn ook lekker. Er gaat altijd ongelofelijk veel eten doorheen. En het drinken, pfff, liters! We kopen overigens alleen wat we zelf achteraf eventueel ook nog lusten of opmaken. Anders zitten we er dalijk weer mee. We hebben nooit koffie, drinken we zelf niet en we hebben geen apparaat. Vroeger kochten we wel oploskoffie, maar iedereen is er zo aan gewend dat we dat niet drinken en niet hebben, dat niemand er naar vraagt. Bier hebben we ook nooit. Drinken we zelf niet (mijn man drinkt uit principe helemaal geen alcohol), vroeger nooit aan gedacht om het te kopen en zo is iedereen er aan gewend dat we dat niet hebben. Wijn is er wel altijd, dat vind ik zelf wel lekker.

En tja, verder is het altijd chaos. Zelfs onze dove buurman komt altijd even langs en gaat uitgebreid communiceren met mensen die hij niet kent. Manlief weet overal tussendoor het iedereen naar de zin te maken, ik sta dan soms een beetje erdoorheen te stressen om van iedereen te onthouden wat ze wilden drinken, dat lost zichzelf altijd op doordat mensen me spontaan helpen.

En de cadeautjes zijn natuurlijk cool :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 apr 2008 09:35

Jo'tje schreef:8 of meer?
Ik weet het niet. Zes personen is hier in ieder geval geen uitzondering.
Vanaf 8 ga ik het meestal splitsen in een ovengerecht en iets anders, altijd handig, ook omdat er altijd mensen zijn die ergens niet van houden...

Pas moest ik voor 11 mensen koken, maar had niet genoeg tijd om echt twee gerechten te maken. Toen heb ik een berg turkse broden gehaald, saus, kaas, een zooi groenten, ananas en sla en iedereen z'n eigen broodje laten maken. Het was een succes :mrgreen:

Edit: O, en gehakt en shoarma en kruiden natuurlijk!
ik vond koken voor 6 mensen veel omdat ik gewoon thuis nooit gekookt had voor veel mensen (behalve het gezin, dat bestond uit 4 personen). Ik had het nog nooit eerder gedaan! Dus ik vond 6 veel.. over een aantal jaar ben ik dat ook weer gewend :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 apr 2008 09:40

LauraC schreef:
lammetje schreef:Whaaa ik heb zojuist ontzettend veel geld uitgegeven aan een STOFZUIGER :mrgreen: Maar het is wel een hele goede 8) Hoop dat hij snel binnen is, want ik kan niet wachten om ermee door de kamer te vliegen :lol:

Welke heb je uiteindelijk gekozen Lammetje?

Dyson DC20 allergy parket

En hij komt morgen met de post mee :) Dus vandaag even niet stofzuigen, zonde van de frustratie als ik morgen een nieuwe kan uitproberen :D

Mijn was hangt heerlijk buiten opt balkon! Heb de droger helemaal niet aangezet dus we krijgen schuurpapier-handdoeken. Al vind ik dat zelf wel lekker! (Sarah krijgt nog zachte hoor :wink: )

Mijn verjaardag is meestal wel makkelijk. De dag ervoor zijn we bij mn schoonvader geweest dus daar vier ik het meteen voor de schoonfamilie. De dag zelf komen mn ouders en zus/broer met aanhang en soms wat vriendinnen. Dit jaar vier ik het helemaal 'klein' want je weet nooit of de baby 3 dagen eerder komt, leuk kado, maar als het aan mij ligt mag het gewoon op de 15de komen :wink:

Heb ook een hekel aan verjaardagen, ook bij anderen, maar probeer altijd wel even te gaan. Kook hier eigenlijk niet voor de fam, bij Sarah dr verjaardag wel gedaan, saté met stokbrood en salade, lekker makkelijk. Soep vooraf.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 apr 2008 09:48

Afbeelding

dit is'em 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 apr 2008 09:49

Dat is toch geen stofzuiger meer :shock:

Terug naar “Archief”