Bij een stagiaire vind ik het iets heel anders, die moet zoiets nog leren, maar we zijn toch allemaal volwassen en kunnen toch naar een persoon zelf toestappen?
Ze zullen achter mijn rug om ook vast wel kletsen, maar het scheelt me niks, ze moeten het mij maar komen vertellen. En dan ook nog eens niet dat ik iets fout doe, maar erover in gesprek gaan, waarom ik zoiets op die manier doe.
Dat is ook zoiets. Ik werk in een team waarin een paar mensen werken die vinden dat hun manier van werken DE manier is. En die moet iedereen maar opvolgen. Dus krijgen ik en een andere collega die nieuw in het team zijn, continu 'opbouwende' feedback over handelingen. Ik ben nu dus heel hard bezig om mijn manier van werken goed onder woorden te brengen, zodat ik aan kan geven waarom ik bepaalde dingen zo doe. Sowieso vind ik dat je dat altijd moet weten, en altijd je handelingen moet kunnen onderbouwen. Maar ik ga echt niet werken zoals zij, dat is nou eenmaal mijn manier niet.
Of de behandelcoordinator moet zeggen tegen ons allemaal dat hij persé wil dat wij op een bepaalde manier op een bepaalde jongere reageren. Als hij dat niet doet, dan weet ik echt wel dat ik professioneel genoeg ben, en echt mijn eigen boontjes wel kan doppen en echt geen dingen doe die niet kunnen.
grrrr, van die betweters...irritant. Gelukkig weten ze ondertussen wel dat ik het vervelend vind, en ben benieuwd hoe ze het er verder over gaan hebben

Leuk werk, de zorg