grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2008 15:03

Race406 schreef:
Aragorn schreef:
Gerdien B. schreef:Ik vind het eerder ongezond als je bij elke lichamelijke aanraking qua zoen of knuffel gelijk aan seks moet denken.

Hier suggereer je namelijk dat een sterke seksuele gerichtheid ongezond zou zijn.

En ze heeft wel gelijk!
Als je nij elke aanraking op springen staat, of bij elke zoen meteen de broek al laat zakken (bij wijze van spreken dan), dan is er ook iets niet goed.
Of seksualiteit is compleet doodgezwegen thuis en je weet je niet in te houden als het zover is, of je hebt een hormonaal probleem zullen we maar zeggen... :wink:

Waarom zou dat gelijk een probleem en ongezond zijn? Sommige mensen hebben nu eenmaal meer behoefte aan seks en raken eerder getriggerd dan anderen. So what? Als je daarin niet al teveel van elkaar verschilt is er geen enkel probleem.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 apr 2008 15:22

Aragorn schreef:
Gerdien B. schreef:
Aragorn schreef:Dat is hij niet, want ook jij kwam aanzetten met het gezond-argument:

Gerdien B. schreef:Ik vind het eerder ongezond als je bij elke lichamelijke aanraking qua zoen of knuffel gelijk aan seks moet denken.

Hier suggereer je namelijk dat een sterke seksuele gerichtheid ongezond zou zijn.

Als je dan in gezond en ongezond wilt praten dan weet ik wel wat ik er van vind. Ik heb er neit voor niets heel duidelijk neergezet: ik vind en dat staat bij menig opmerking daar voor, over gezond en ongezond niet!

Hoho, laten we de zaken niet gaan omdraaien. Jij (en anderen) begonnen over (on)gezond, ik ageerde daar juist tegen omdat het imho geen juiste termen zijn om je standpunt in dezen te verdedigen. Bovendien valt er weinig te vinden aan de vraag of iets (on)gezond is, dat is in de meeste gevallen redelijk objectief vast te stellen.

Maar je kan niet aan de hand van 1 opmerking van mij, gelijk mijn houding in de hele discussie bestempelen!

Doe ik dat dan?

Jij doet nu net voorkomen dat Marnix en ik het hier steeds over gezond en ongezond hebben, terwijl ik daarvoor steeds heb aangegeven dat dit puur persoonlijk ligt en niet over 1 kam te scheren is. Als de anderen dan over gezond en ongezond beginnen en ik doe het 1 keer (om 1 keer wel mijn presoonlijke idee er over te geven) vind ik het onterecht dat jij dan gelijk mij met naam er op aanspreekt.
Dat is wat mij tegen viel en eerlijk gezegd ook niet verwacht had van jou.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 apr 2008 15:45

O, o, Gerdien... Ben je weer op je teentjes getrapt? Je hebt werkelijk geen idee wat Aragorn zegt en bedoelt hè? Hij wijst je alleen maar op je eigen woorden, wat is in hemelsnaam je probleem?

En de uitspraak 'dat had ik van jou niet verwacht' is een dooddoener...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2008 15:46

Dat doe ik helemaal niet voorkomen, het viel mij alleen op dat in deze discussie met enige regelmaat het attribuut (on)gezond wordt gebruikt om de mening van de ander te dissen. Dat deed Marnix, dat deed Rosalie en dat deed jij. Of je het dan 1x of of 10x zegt doet niet echt ter zake en doet weinig af aan mijn punt, namelijk dat dat in deze context een non-argument is.

Daarmee zeg ik niets over het geheel van jouw bijdragen hier, en als jij dat wel als dusdanig interpreteert zit je ernaast.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2008 10:00

Uit veel onderzoeken is anders wel naar voren gekomen dat seks hebben bijdraagt aan de lichamelijke en geestelijke gezondheid ;) vanuit dat oogpunt kunnen we toch stellen dat je beter wel seks kan hebben dan niet. En volgens mij is het voor een relatie ook wel gezond. :)

Maar dat zal je ook vast niet ontkennen ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

rafaell

Berichtdoor rafaell » 11 apr 2008 11:43

Alleen als je er allebei behoefte aan hebt ja, dan is het gezond voor je relatie. Als je allebei geen zin in hebt is het heus niet goed voor je geestelijke gezondheid als je het dan telkens geforceerd en met tegenzin moet doen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2008 11:46

klopt maar helemaal geen zin hebben lijkt me ook weer niet gezond ;) Tegen je zin in seks hebben is niet gezond maar het ongezonde zit hem dan in de eerste plaats in dat je nooit zin hebt :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 11 apr 2008 12:11

Dat zou ik ook denken. :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 11 apr 2008 14:06

Marnix schreef:Uit veel onderzoeken is anders wel naar voren gekomen dat seks hebben bijdraagt aan de lichamelijke en geestelijke gezondheid ;) vanuit dat oogpunt kunnen we toch stellen dat je beter wel seks kan hebben dan niet. En volgens mij is het voor een relatie ook wel gezond. :)

Het kan ook gewoon zo zijn dat gezonde mensen vaker seks hebben, da's altijd het lastige met dat soort onderzoeken.
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat een rondje hardlopen evenveel bijdraagt aan je lichamelijke en geestelijke gezondheid. :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 apr 2008 14:08

Airke schreef:Ik heb zo'n vaag vermoeden dat een rondje hardlopen evenveel bijdraagt aan je lichamelijke en geestelijke gezondheid. :wink:

Nou, ik loop graag een rondje hard, maar ik denk toch dat seks meer bijdraagt aan mijn geestelijke gezondheid dan hardlopen. En wat betreft het lichamelijke: je kunt het natuurlijk zo inspannend maken als je zelf wilt :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 11 apr 2008 14:17

Galateia schreef:
Airke schreef:Ik heb zo'n vaag vermoeden dat een rondje hardlopen evenveel bijdraagt aan je lichamelijke en geestelijke gezondheid. :wink:

Nou, ik loop graag een rondje hard, maar ik denk toch dat seks meer bijdraagt aan mijn geestelijke gezondheid dan hardlopen. En wat betreft het lichamelijke: je kunt het natuurlijk zo inspannend maken als je zelf wilt :wink:

Loop je dan hard achter je man aan om hem te grijpen en vervolgens mee te tronen naar de slaapkamer? :mrgreen:
Je kunt het inderdaad net zo ont- en inspannend maken als je zelf wilt, maar hoe je het ook wendt of keert: Het kost je altijd energie! :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2008 15:10

Haha. Nou ja, leuk om je seksleven weer eens nieuwe impulsen te geven. Voorkom de sleur! :D

Wat die gezondheid betreft, sporten kan oook heel ontspannend zijn, dat klopt. Maar seks schijnt ook erg stressverminderend enzo te werken.

Airke schreef:
Marnix schreef:Uit veel onderzoeken is anders wel naar voren gekomen dat seks hebben bijdraagt aan de lichamelijke en geestelijke gezondheid ;) vanuit dat oogpunt kunnen we toch stellen dat je beter wel seks kan hebben dan niet. En volgens mij is het voor een relatie ook wel gezond. :)

Het kan ook gewoon zo zijn dat gezonde mensen vaker seks hebben, da's altijd het lastige met dat soort onderzoeken.
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat een rondje hardlopen evenveel bijdraagt aan je lichamelijke en geestelijke gezondheid. :wink:

Ik mag hopen dat ze daar wel rekening mee hebben gehouden met die onderzoeken en oorzaak en gevolg uit elkaar hebben gehouden. Overigens heeft het volgens mij meer te maken met geestelijke gezondheid... stress, dat soort zaken.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 apr 2008 17:19

Race406 schreef:
Galateia schreef:

Loop je dan hard achter je man aan om hem te grijpen en vervolgens mee te tronen naar de slaapkamer? :mrgreen:
Je kunt het inderdaad net zo ont- en inspannend maken als je zelf wilt, maar hoe je het ook wendt of keert: Het kost je altijd energie! :mrgreen:

Lijkt me een leuke voor in het topic: welke sport beoefen jij wel/niet en waarom ;)

Ik heb de vervelende eigenschap om veel te veel te visualiseren. Zie de hele hardlooprace dus al weer voor me :mrgreen:
pobody's nerfect

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2008 10:43

Marnix schreef:klopt maar helemaal geen zin hebben lijkt me ook weer niet gezond ;) Tegen je zin in seks hebben is niet gezond maar het ongezonde zit hem dan in de eerste plaats in dat je nooit zin hebt :)

Bollocks! Er is niks ongezonds aan geen zin in seks hebben, sommige mensen zijn nu eenmaal aseksueel. Uitzonderlijk is het wel, en ik kan me er niets bij voorstellen, maar het niets ongezonder dan niet van sport houden.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat seks inderdaad uitermate bevordelijk is voor je geestelijke en lichamelijke gezondheid, daarom moet je er ook niet te lang mee wachten.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 apr 2008 19:36

Aragorn schreef:
Marnix schreef:klopt maar helemaal geen zin hebben lijkt me ook weer niet gezond ;) Tegen je zin in seks hebben is niet gezond maar het ongezonde zit hem dan in de eerste plaats in dat je nooit zin hebt :)

Bollocks! Er is niks ongezonds aan geen zin in seks hebben, sommige mensen zijn nu eenmaal aseksueel. Uitzonderlijk is het wel, en ik kan me er niets bij voorstellen, maar het niets ongezonder dan niet van sport houden.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat seks inderdaad uitermate bevordelijk is voor je geestelijke en lichamelijke gezondheid, daarom moet je er ook niet te lang mee wachten.
je verbrandt dan wel calorien :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”