Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 apr 2008 12:41

ja ik vat dat ook niet helemaal moest je 2 vakantie dagen opnemen omdat je ziek bent of begrijp ik dat verkeerd?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 apr 2008 12:52

Evelien schreef:ja super! Maar k heb nu buikgriep! (heb twee dagen op moeten nemen om op te kunnen knappen) :?
Daar zou ik echt accuut bezwaar tegen maken!!
Dit mogen ze heel niet van je vragen en je moet gewoon ziek gemeld worden!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 09 apr 2008 12:54

meissie88 schreef::shock: ziek is ziek toch? :? dat je daar dagen voor op moet nemen! Wij moetne zelfs 3 dagen klachtenvrij wezen vóór we weer mogen werken!

Jah wij ook, is namelijk verplicht van de ziekenhuishygiëniste. De 3 dagen thuis blijven. En heb je koorts, dan moet de koorts gezakt zijn tot 37 graden wil je weer mogen werken!! Waar ze het vandaan halen weet ik ook niet. Maar dat hoorde ik van de week (i.v.m alle zieken die ook bij ons geveld zijn)
Metname met de temperatuur voor de 1 is 37 koorts en voor een ander is dat een normale temp.???:? Ik weet het ook niet meer.

Ik weet namelijk ook niet beter of dat het in de CAO staat dat de ziektedagen niet voor eigen rekening zijn.

Ik heb vannacht nachtdienst i.p.v een late dienst. i.v.m dat iemand is ziek geworden. Wel lekker het is een dienstverandering binnen 24 uur, dus dubbel uitbetaald!!
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2008 12:58

anders moest ik morgenochtend en vrijdagochtend (vrijdag is mijn vrije dag) gaan werken. Ja daaag ik ben vannacht ziek geworden. Denk je dat ik na 1 dag opknappen al helemaal de oude ben? Ik wil eerst koortsvrij zijn voor ik ga werken!

Ik werk er nog niet zo heel erg lang. Dus weet niet hoe alles in elkaar steekt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 apr 2008 13:02

volgens mij is dat gewoon wettelijk verplicht dat je ziekgemeld word en daar mogen ze echt geen vakantie dagen voor afnemen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 apr 2008 13:05

klopt, waar je ook werkt, in welke sector dan ook, dit mogen ze nooit van je vragen als je ziek bent.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 apr 2008 13:06

als ik jou was zou ik gewoon opbellen en zeggen dat je het er niet mee eens ben. Vind dit echt vaag van je teamleider.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2008 14:17

dan ken je mijn teammanager niet!! het is echt een vreselijk mens (en heks soms). poeh!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 apr 2008 14:25

ja oke maar zij doet dus iets wat niet hoort stel jij ben 4 weken ziek kan zij toch niet zeggen neem maar vakantie dagen op.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2008 14:46

nee klopt!

maar ik was vanochtend zo beroerd! Je moet echt sterk in je schoenen staan om met haar te kunnen communiceren! En vanochtend kon ik dat niet zo heel goed om dat ik te beroerd was om te bellen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 apr 2008 15:55

Evelien schreef:nee klopt!

maar ik was vanochtend zo beroerd! Je moet echt sterk in je schoenen staan om met haar te kunnen communiceren! En vanochtend kon ik dat niet zo heel goed om dat ik te beroerd was om te bellen!

ik snap jou wel maar er wordt ten nadele van jou iets gedaan dan zou ik gewoon iemand anders bellen van personeelszaken of zo.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 09 apr 2008 19:32

Hier nog n zieke :?. Zaterdagavond begon het. Maandag heb ik me ziek gemeld. Moet morgen bellen hoe het gaat. Had het zondag en maandag erg in me hoofd, keel en koorts. Gister ging het weer wat beterder, had alleen nog erg last van me keel. Moeite met eten en drinken. Vandaag is me keel heel wisselend, eten en drinken gaat alwel wat gemakkelijker. Me hoofd begint weer n beetje. Verder heb ik totaal geen energie, puf o.i.d. Het liefst slaap ik de hele dag. Voel me gewoon niet fit. Eten smaakt me niet, vandaag eigenlijks weer wat gegeten. Eerder alleen maar thee, water en vla. Hoef zo niet te gaan werken, zal wel horen wat ze morgen zeggen.

Al de andere zieken beterschap! Enne degene die extra moeten werken succes!

Wel raar Evelien dat je vakantiedagen moet opnemen omdat je ziek bent :shock:. Vind dat gewoon belachelijk!! Zou er echt achteraan gaan!
Wat de toekomst brengen moge........

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 apr 2008 20:17

*Annette* schreef:Hier nog n zieke :?. Zaterdagavond begon het. Maandag heb ik me ziek gemeld. Moet morgen bellen hoe het gaat. Had het zondag en maandag erg in me hoofd, keel en koorts. Gister ging het weer wat beterder, had alleen nog erg last van me keel. Moeite met eten en drinken. Vandaag is me keel heel wisselend, eten en drinken gaat alwel wat gemakkelijker. Me hoofd begint weer n beetje. Verder heb ik totaal geen energie, puf o.i.d. Het liefst slaap ik de hele dag. Voel me gewoon niet fit. Eten smaakt me niet, vandaag eigenlijks weer wat gegeten. Eerder alleen maar thee, water en vla. Hoef zo niet te gaan werken, zal wel horen wat ze morgen zeggen.

Al de andere zieken beterschap! Enne degene die extra moeten werken succes!

Wel raar Evelien dat je vakantiedagen moet opnemen omdat je ziek bent :shock:. Vind dat gewoon belachelijk!! Zou er echt achteraan gaan!

beterschap als ik jou was zou ik zo ook niet gaan werken is lichamelijk toch best zwaar je kunt beter goed uitzieken.
Sterkte ermee

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 09 apr 2008 20:21

Alle zieken beterschap, eerst lekker uitzieken, voor dat je weer aan het werk gaat.

Moet nog twee nachtjes, de eerste was rustig, nu maar hopen dat het zo blijft.

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 10 apr 2008 16:11

Zo ik heb vannacht een nachtdienst gedraaid en het was echt niet leuk meer.
We hebben 8 uur gelopen vannacht. :cry:
Een beetje druk in de nachtdienst vind ik niet erg, maar zo was het niet leuk!!

Ik ben om kwart voor 11 begonnen. En mocht gelijk nog iemand naar ok brengen. half 12 de 2e naar ok brengen. Om 1 uur de eerste van ok halen. Om 2 uur de 2e.
Tussendoor was er nog een spoedje aangekondigd, die is van de SEH gelijk door gegaan naar ok. En die kon ik om 3 uur op halen.
Ik denk dat ik welgeteld 40 bellen heb gehad vannacht.
En vanmorgen had ik om 6:45 1 opname, en om 7 uur 2 opname's.

En op de andere gang zat mijn collega ook alleen, en die had ook zoveel bellen.

Het meest frustrerende was eigenlijk nog wel, de nacht daarvoor hebben ze met 5 personen in de nachtdienst gezeten. Waarvan 2 diplo's 2 leerlingen en 1 iemand om in te werken, vanuit het flexburo.
En nu waren we maar met z'n 2en. Kunnen ze dat nu niet anders doen?? Ik heb wel aangegeven, dat er vannacht wel iemand bij moet. Hopen dat het lukt, maar ik ben er bang voor](*,)

Maar door al dat lopen nu wel heerlijk geslapen, als een blok!!
Afbeelding

Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Terug naar “Archief”