Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 09 apr 2008 12:56

Groot gelijk dat je geen groot feest geeft voor allerlei halve contacten. Van dat geld kun je veel leuke dingen doen. Maybe kom ik wel even naar de kerk of het gemeentehuis, hangt af van mijn rooster tegen die tijd, dan kan ik dat mooi combineren met bezoekje aan mijn ouders. Overigens moeten we vlak voor je gaat trouwen nog wel even wat drinken met de oude refowebclan, als je dat leuk vindt, dan drink jij gewoon op onze kosten 8)

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 09 apr 2008 12:58

rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:Bijna alle jurken zijn standaard bloot, dat is de ellende. Ik ben zelf gek op blote schouder-jurken, dus eigenlijk een wijde kraag, maar daar kun je dan weer geen jasje overheen en dat is ook het laatste wat ik wil. Iedereen draagt jasjes over de jurk, omdat je gewoon niet veel anders kan als je in de kerk trouwt. Overigens vind ik dat dan wel logisch, aangezien ik de dominee ook geen gespleten uitzicht gun, de arme man 8) Eén voordeel: Een decollesnee heb ik toch niet :D

Je kunt ook blote schouders hebben zonder dat de dominee je borsten ziet 8)


Zo'n jurk heb ik ook gezien, mijn favo tot nu toe :P Maarja, m'n ma begon alweer te klagen. Al denk ik dat ik assertief genoeg ben om de jurk te dragen die IK wil. Geen commentaar. En dat zal zeker niet te bloot zijn, want dat vind ik toch niet mooi..(geen blote rug bijv.) Schouders heb ik echt geen moeite mee. Ook m'n armen wil ik bedekt hebben, want die vind ik lelijk van mezelf :mrgreen: (Dus handschoenen of lange mouwen)

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 09 apr 2008 13:00

rafaell schreef:Groot gelijk dat je geen groot feest geeft voor allerlei halve contacten. Van dat geld kun je veel leuke dingen doen. Maybe kom ik wel even naar de kerk of het gemeentehuis, hangt af van mijn rooster tegen die tijd, dan kan ik dat mooi combineren met bezoekje aan mijn ouders. Overigens moeten we vlak voor je gaat trouwen nog wel even wat drinken met de oude refowebclan, als je dat leuk vindt, dan drink jij gewoon op onze kosten 8)


Dat zou ik echt heel leuk vinden ja! Ik heb jullie gruwelijk verwaarloosd..en nu moet ik sparen, dus om iedere maand heen en weer te klappen naar Leiden en Utrecht enzo, dat zit er niet in :|

We spreken wel een keer af met de club, ik begreep trouwens dat er een meeting in Leiden op het programma staat? :)

Edit: Van dat geld gaan we inderdaad een deel van het huis her-inrichten :wink:

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 09 apr 2008 13:08

Owja..Als je op vrijdagmiddag om 15:00 uit Bleskensgraaf vertrekt richting Nunspeet..hoe groot is de kans op file dan? :shock:

Owja, Raaf, we trouwen in de Oenenburgkerk (denk ik, ik weet niet of het gebruikelijker is om in de dorpskerk te trouwen?) Chr. ger. Kerk in ieder geval.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 09 apr 2008 13:45

Smurffie, ik moet zeggen dat ik laaiend nieuwsgierig ben naar jou in trouwjurk! Het lijkt me heel mooi! :D

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 apr 2008 13:45

door ds. de Graaf?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Berichtdoor Lenny » 09 apr 2008 14:09

heeft iemand van jullie ervaring met trouwjurken van Atelier Agnes Hulshof (in Otterlo)??
Ik wil heel graag een jurk die een btje op Rembo Styling lijkt maar dan iets minder bloot dan de jurk die ik van dat merk helemaal te gek vind. Dus die wil ik dan door haar laten maken!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2008 14:10

die zijn mooi he!

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 09 apr 2008 14:11

rosekapje schreef:door ds. de Graaf?


Jep :)

@Lenny, geen idee..ik heb helemaal nog geen ervaring :P Ik heb ook gekeken naar Rembo Styling, maar het is niet mijn smaak zag ik.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2008 14:12

Nou, weer wat geleerd. Foto's maken is toch niet storend als je geen flitser gebruikt? Wij hebben trouwens (ook bij doop enzo) videobeelden voor de mensen die het niet goed kunnen zien anders, dan heb je zeg maar live streaming op de plasma- schermen. Bijvoorbeeld ook bij Avondmaal wordt dat wel gebruikt om het breken van het brood en het schenken van de beker goed zichtbaar te maken. Bij de doop krijgen de ouders naast de doopkaart ook een dvd met daarop de videobeelden die gemaakt zijn van de doop zodat ze het later aan het kind terug kunnen laten zien. Tijdens de preek zijn er natuurlijk geen beelden op de schermen, tenzij de dominee iets met een foto ofzo wil uitleggen maar dat gebeurt zelden, vooral dan bij aangepaste diensten voor gehandicapten enzo. En tijdens het zingen staan de liedteksten er natuurlijk op.

Wat dat bedekken betreft, tja... ik snap het niet zo. Je hoeft je toch niet anders voor te doen dan je bent ofzo... en van blote armen of een blote rug ben ik nog nooit opgewonden geraakt :D
Laatst gewijzigd door Marnix op 09 apr 2008 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 09 apr 2008 14:14

Lenny schreef:heeft iemand van jullie ervaring met trouwjurken van Atelier Agnes Hulshof (in Otterlo)??
Ik wil heel graag een jurk die een btje op Rembo Styling lijkt maar dan iets minder bloot dan de jurk die ik van dat merk helemaal te gek vind. Dus die wil ik dan door haar laten maken!!

Ik heb een heel aantal ervaringen gehoord van haar. Waarvan één positieve. De rest baalde omdat de jurk pas op het laatste moment klaar was, of omdat er iets niet klopte en het niet meer veranderd kon worden omdat het daar te laat voor was. Het ergste geval was een vriendin bij wie het bovenstuk van de jurk met klitteband vastzat aan de rok en dat ging elke keer een beetje los.

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 09 apr 2008 14:17

Wij hebben ook de hele trouwdienst op dvd en we hebben ook veel foto's. Bijv. dat we de zegen krijgen, dat is toch mooi om te zien!
Verder had ik ook een rembo-jurk, dat is wel echt mijn stijl, en dan de wat stoerdere modellen (dus niet met roze ofzo:)).
Verder zou ik gewoon lekker doen wat jullie zelf willen, kan soms lastig zijn voor ouders en anderen maar ja... dat is dan niet anders. Zo ben ik gewoon uit mijn studentenhuis getrouwd, was praktisch en dat was ook gewoon mijn thuis. Dat hadden mijn ouders liever anders gezien, maar ja ik ben blij dat we het gewoon zo gedaan hebben als wij wilden.

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Berichtdoor Lenny » 09 apr 2008 14:18

echt?? Oei! Ik heb het adres nl. van een vriendin die daar haar jurk heeft laten maken en die was echt supermooi! dus vandaar.. Maar als ik dan jouw verhaal zo hoor.. :o
En van Fashionata (www.atelierfashionata.nl geloof iK) Iemand daar ervaringen over gehoord??

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 09 apr 2008 14:22

Evelien schreef:om maar even met iets te komen waar ik me niet echt prettig in zou voelen.


Nee, die schoenen van die bruidegom kunnen echt niet.

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 09 apr 2008 14:23

Ik ben gewoon naar de bruidszaak in Leiden gegaan en dat was echt prima. Bijna elke trouwzaak zal toch wel oke zijn? In Leiden is tie wel groot dus dat scheelt wel (veel keus en prijsverschil), ik zou denk ik ook niet echt zin hebben om stad en land af te reizen voor een jurk en er dan ook nog 3 keer naar toe om te passen enzo, ik zou zeggen kies iets wat in de buurt zit.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 76 gasten