Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 apr 2008 10:08

trijntjejohanna schreef:ik heb in december mn trouwjurk besteld... september ging ik trouwen..... 2 dagen voor de trouwerij was mn jurk klaar :shock: :shock:

Is dat niet bewust gedaan? Meestal ga je een paar weken voor de trouwdag voor de laatste pas en dan wordt het goed op maat genaaid. Dat is om te voorkomen dat je jurk niet meer past als je bent aangekomen of afgevallen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2008 10:29

Marnix schreef:Tjonge Eef, je hebt het wel flink te pakken zeg ;)


tsja! :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 apr 2008 10:29

nee dat was niet bewust... hij had er al veel eerder moeten zijn.. maar hij was te laat geleverd...

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 09 apr 2008 10:30

Wat een goed idee dit topic!! Ook ik ben erg benieuwd naar alle opmerkingen en tips!

Is het bij een trouwjurk zo, dat in de winter vooral zomerjurken in de winkels hangen en in de zomer winterjurken? Of maakt dat helemaal nix uit?

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 09 apr 2008 11:19

Bijna alle jurken zijn standaard bloot, dat is de ellende. Ik ben zelf gek op blote schouder-jurken, dus eigenlijk een wijde kraag, maar daar kun je dan weer geen jasje overheen en dat is ook het laatste wat ik wil. Iedereen draagt jasjes over de jurk, omdat je gewoon niet veel anders kan als je in de kerk trouwt. Overigens vind ik dat dan wel logisch, aangezien ik de dominee ook geen gespleten uitzicht gun, de arme man 8) Eén voordeel: Een decollesnee heb ik toch niet :D

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 09 apr 2008 11:21

Smurffie schreef:Bijna alle jurken zijn standaard bloot, dat is de ellende. Ik ben zelf gek op blote schouder-jurken, dus eigenlijk een wijde kraag, maar daar kun je dan weer geen jasje overheen en dat is ook het laatste wat ik wil. Iedereen draagt jasjes over de jurk, omdat je gewoon niet veel anders kan als je in de kerk trouwt. Overigens vind ik dat dan wel logisch, aangezien ik de dominee ook geen gespleten uitzicht gun, de arme man 8) Eén voordeel: Een decollesnee heb ik toch niet :D

Je kunt ook blote schouders hebben zonder dat de dominee je borsten ziet 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 09 apr 2008 11:23

Welke kerk trouw je?

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 apr 2008 11:23

Tja, bij mij in de kerk doen ze niet moeilijk over blote schouders gelukkig. Ik wil eigenlijk nix zeggen over dé jurk, maar die van mij is niet bloot en toch wel blote schouders 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2008 11:29

tussen bloot en bloot zit heus wel een verschil.

Ik zag pas een bruidsfoto, een foto genoem van de zijkant... die trouwjurk zat niet eens gesloten om haar lichaam heen zodat je de borsten zag. (niet dat ik daar van ga flippen ofzo, maar zorg wel dat alles op z'n plek zit).

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 09 apr 2008 11:30

*ff trouwfoto's kijkt om te zien hoe haar jurk er ook al weer uitzag*

Ik had een jurk van Rembo Styling. Die heeft echt mooie jurken!
Check http://www.rembostyling.com/

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 09 apr 2008 11:32

Je kunt ook een strapless jurk kopen, die sluiten meestal wel mooi af, anders zakt hij af. Als je dan een sluier neemt, kun je die toch mooi over je schouders draperen.

Of je wordt creatief met een stuk mooie stof. Oe-la-la... je kunt zoveel dingen doen. Als je geen jasje wilt en toch niet half bloot in de kerk wilt zitten, dan zijn er wel 1000 dingen die je kunt bedenken....

Zo kun je bijvoorbeeld altijd extra stof bestellen bij je trouwjurk. Dan krijg je precies dezelfde stof als je jurk. Of je neemt dezelfde kleur, maar dan heel dun/doorzichtig materiaal. Als je dat dan op een bepaalde manier (ik kan het echt niet uitleggen) drapeert om schouders/nek/whatever dan krijg je de meest mooie combinaties.

Nou, Smurffie, koop de jurk waar je als klein meisje van droomde, en vind je het te bloot voor de kerk, wees dan voor dat ene uurtje creatief :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 apr 2008 11:34

Bij ons thuis heeft mijn moeder alle jurken gemaakt en dat wil ik haar ook tegen die tijd laten doen. Alleen heeft niet elke bruidsmodezaak ook knippakketten. Dan kan je alleen kant en klaar kopen. Dat vind ik wel erg jammer.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 09 apr 2008 11:35

Ik had ook voor in de kerk een stola. Door moeders gemaakt.
M'n ouders verkopen oa gordijnen, en een stof uitgezocht die precies pastte bij m'n jurk. :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2008 11:40

om maar even met iets te komen waar ik me niet echt prettig in zou voelen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 apr 2008 11:41

Ik snap niet zo goed waarom je bedekter in de kerk zou moeten zitten.. je jurk is toch niet ontzettend naakt?

Overigens moet iedereen dat zelf weten hoor, wanneer je het prettiger vind om bedekter in de kerk te zitten moet je dat vooral doen ;)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten