Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2008 01:05

Omdat er twee topic's geopend zijn over stelletjes die gaan trouwen wil ik een topic openen met daarin allerlei tip's en opmerking rondom de voorbereidingen en ook over de kleding (bruid/bruidegom).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2008 01:09

Omdat ik in januari 2009 hoop te gaan trouwen. Ben ik eigenlijk benieuwd of er iemand een tip heeft mbt trouwjurk. Ik wil eigenlijk niet zo'n "afgezaagd" bolleroy (weet niet of ik het goed schrijf) jasje. Maar iets anders.

En hoe ga ik om als ik bijv. bij een bruidsboetiek geen jurk kan vinden wat ik mooi vindt? (k ben niet echt zo assertief om te zeggen dat ik iets niet mooi vindt)

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 apr 2008 02:27

t is misschien niet naast de deur maar bruidsmodezaak La Rose in Harmelen (sorry moet even reclame maken 8) ) is een heel goede zaak! Zij weten ook precies wat er bij jou past.
Ik ben daar ook geweest en 2 schoonzussen ook, mijn man voor z'n pak, mijn schoonvader voor een pak voor onze bruiloft en een zwager voor z'n pak. Echt geweldige zaak! Misschien kunnen ze jou ook tips geven?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 apr 2008 09:24

Als je niet durft te zeggen als je iets niet mooi vind... Daar dacht ik ook over na. Maar dat liep heel anders.
De mensen om je heen zíen of die jurk bij je past of niet. Ik hoefde niet eens te zeggen wat ik vond toen ik die jurken aan had, ze zagen het gewoon. Ik had in een winkel in Arnhem dé jurk gevonden, maar ik heb gezegd dat ik er over na ging denken, en besloten dat ik hem laat maken bij Anastasia... dus ja...
Anastasia kan ik je echt aanraden. Ze schijnt heel lief te zijn. Maakt voor iedereen een unieke jurk, en gewoon precies zoals jij het wil. Alles kan...

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 09 apr 2008 09:26

Als je een jurk niet mooi vindt, dan zeg je gewoon 'ik vind deze niet mooi'. Hoe simpel kan het zijn...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 09 apr 2008 09:31

ja als ik iets niet mooi vond bij mijn trouwjurk uitkiezen heb ik dat eerlijk gezegd. Ga echt niet in iets lopen wat ik niet mooi vind. Zeker niet op zo een bijzondere dag.
En elke jurk kan naar jou zin aangepast of veranderd worden

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2008 09:31

je hoort van al die wilde verhalen dat je zover van te voren je trouwjurk moet gaan kopen blablabla!! Hoe zit dat?

Want mijn schoonzus ging in februari voor een jurk kijken en ging in mei trouwen!

Mijn zusje ging in maart kijken en trouwde in september!

Zo hoor ik heel verschillende reacties daarover! Wat is nou echt (daadwerkelijk) handig?

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 apr 2008 09:33

Sommige jurken hebben 4 maanden levertijd, en als ie ook nog helemaal bijgesteld moet worden, dan is poosje van te voren wel handig.
Maar het kan ook in 6 weken....

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 09 apr 2008 09:33

M'n zus heeft in 2,5 maanden een hele bruiloft geregeld, incl trouwjurk ;-) dus het kán heel snel :P

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 09 apr 2008 09:34

Evelien schreef:je hoort van al die wilde verhalen dat je zover van te voren je trouwjurk moet gaan kopen blablabla!! Hoe zit dat?

Want mijn schoonzus ging in februari voor een jurk kijken en ging in mei trouwen!

Mijn zusje ging in maart kijken en trouwde in september!

Zo hoor ik heel verschillende reacties daarover! Wat is nou echt (daadwerkelijk) handig?


ik had geluk dat de jurk in de winkel mijn maat was (iets te groot) maar anders had ik niet in mijn droomjurk kunnen trouwen. Er zat een levertijd van 8 maanden op.
Maar als je echt in een zaak je jurk wilt kopen zou ik zeker 7 maanden van te voren gaan en anders even bellen om te vragen hoeveel levertijd erop zit.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 apr 2008 09:43

ik heb in december mn trouwjurk besteld... september ging ik trouwen..... 2 dagen voor de trouwerij was mn jurk klaar :shock: :shock:

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 09 apr 2008 09:46

wij zijn eind november mijn jurk uit gaan zoeken. begin december 1 keer gaan passen en 23december was hij klaar. bij mij moest er heel weinig aan gedaan worden. Alleen een beetje van de lengte eraf en hij moest wat ingenomen worden. en ze hebben een jasje gemaakt.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 09 apr 2008 10:00

Ik kreeg nog 10 procent korting omdat ik de jurk uit de winkel nam, die gepast werd zegmaar. Dat scheelt ook weer wat op zo'n groot bedrag.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2008 10:01

Tjonge Eef, je hebt het wel flink te pakken zeg ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 09 apr 2008 10:02

jamillah schreef:Ik kreeg nog 10 procent korting omdat ik de jurk uit de winkel nam, die gepast werd zegmaar. Dat scheelt ook weer wat op zo'n groot bedrag.


had ik ook als je de jurk uit de winkel nam kreeg je 20% korting als ze moesten bestellen 10%


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten