Wat kleding betreft: daar kun je tegenin gooien dat je bij God mag komen zoals je bent, en je je niet anders voor hoeft te doen als bij de koningin.columbus schreef:veel dingen die je zegt, broederschap, blijheid enz. kan ik het zeker mee eens zijn.
maar qua kleding die je draagt naar de kerk ben ik van mening dat het netjes moet zijn, je bent in Gods huis. door je netjes te kleden toon je respect voor Hem. als je bij de koningin op visite gaat of naar een bruiloft trek je ook je beste kleding aan.
en over het gebruiik van Jezus naam, tja, het lijkt vaak op straattaal dat Jezus Rulezz enzo. er moet verschil zijn vind ik. Jezus is niet zomaar iemand. maar ik begrijp de intensie wel hoor! het is niet verkeerd bedoeld als je zegt dat Jezus je vriend is, maar op mij (en veel Gereformeerden) komt het vaak wat 'popi' over.
Wat Jezus Rulezz betreft? Dat is de absolute waarheid, maar hoeveel gereformeerden durven dat te zeggen? Ik ken er niet veel...
Wat Jezus als vriend betreft: God noemt in de Bijbel mensen toch Zijn vriend? (Abraham bijvoorbeeld) Vriendschap gaat toch twee kanten uit? Als God jouw Zijn vriend noemt, waarom zou je Hem dan niet jouw vriend mogen noemen?