waarom wil ik altijd meer???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 27 dec 2003 18:17

essieee schreef:Ja het is zeker mooi, vooral als het voor je persoonlijk waarheid wordt!
o meissie! hou toch op met altijd die terughoudendheid!

is het mooi? ja dan raakt het je
1. omdat het je bekend voorkomt
2. omdat je ook zover wil komen.

iks het persoonlijk waarheid voor je? nee volgens andere topics. waarom vindt je het dan mooi?

je maakt het leven te ingewikkeld meissie, aangeboren twijfel.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 dec 2003 19:56

joris schreef:
essieee schreef:Ja het is zeker mooi, vooral als het voor je persoonlijk waarheid wordt!
o meissie! hou toch op met altijd die terughoudendheid!

is het mooi? ja dan raakt het je
1. omdat het je bekend voorkomt
2. omdat je ook zover wil komen.

iks het persoonlijk waarheid voor je? nee volgens andere topics. waarom vindt je het dan mooi?

je maakt het leven te ingewikkeld meissie, aangeboren twijfel.

nee dat is niet waar, ik neem geen dingen aan waar ik niet aan mag komen!

joris

Berichtdoor joris » 27 dec 2003 20:00

nee kijk maar uit anders brand je je fikken.

ik begrijp niets van jou essiee.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 27 dec 2003 20:34

[qoute]nee dat is niet waar, ik neem geen dingen aan waar ik niet aan mag komen![/quote]niet echt een excuus om niet te geloven (als je het zo bedoelde)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 dec 2003 21:35

essieee schreef:nee dat is niet waar, ik neem geen dingen aan waar ik niet aan mag komen!

Ik wil je niet opjagen of zo hoor, maar ik geloof dat je echt op zoek bent naar God. En dat je Hem ook wel zal vinden. Maar wat je hier zegt vindt ik heel beledigent tegenover God. Zoiets mag je echt niet zeggen. Ik wordt er iig verdietig van.

Jij zegt ik neem geen dingen aan waar ik niet aan mag komen.
Je weet echt niet wat je zegt, God vraagt juist aan je om in Hem te geloven. God biedt jou en mij wat aan, zijn eeuwige liefde. Wie ben jij en ik om daar: NEE! tegen te zeggen. God biedt jou zijn liefde aan, lees de bijbel maar, het is echt voor iedereen.

Je lijkt nu wel op een bedelaar die met zijn hand openstaat aan de kant van de weg, tot dat er iemand langs komt die zegt: neem dit maar aan. Waarop de bedelaar zegt: "Nee! Dat hoef ik niet". Ik denk dat je op zo moment de gule voorbijganger echt beledigt.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 dec 2003 22:03

hijwel schreef:
essieee schreef:nee dat is niet waar, ik neem geen dingen aan waar ik niet aan mag komen!

Ik wil je niet opjagen of zo hoor, maar ik geloof dat je echt op zoek bent naar God. En dat je Hem ook wel zal vinden. Maar wat je hier zegt vindt ik heel beledigent tegenover God. Zoiets mag je echt niet zeggen. Ik wordt er iig verdietig van.

Jij zegt ik neem geen dingen aan waar ik niet aan mag komen.
Je weet echt niet wat je zegt, God vraagt juist aan je om in Hem te geloven. God biedt jou en mij wat aan, zijn eeuwige liefde. Wie ben jij en ik om daar: NEE! tegen te zeggen. God biedt jou zijn liefde aan, lees de bijbel maar, het is echt voor iedereen.

Je lijkt nu wel op een bedelaar die met zijn hand openstaat aan de kant van de weg, tot dat er iemand langs komt die zegt: neem dit maar aan. Waarop de bedelaar zegt: "Nee! Dat hoef ik niet". Ik denk dat je op zo moment de gule voorbijganger echt beledigt.

Dank je wel Hijwel dat je me serieus neemt, dat doet niet iedereen!!!!
Ik wil hier mee zeggen, ik knan niet zeggen, Hij is Mijn God die mij mijn zonden vergeven heeft en van wie ik geloven mag dat Hij ook voor Mij gestorven is. Ik ben daar nog niet. Ik lig nog niet gestrekt onder het kruis. Ik denk dat je nu denkt dat ik te moeilijk van god denk maar dat is mijn beleving. er ligt nog zo veel tussen God en mij......

Denk niet dat ik hier m met een blij gezicht dit vertel, wwant ik vind het zo erg!

joris

Berichtdoor joris » 27 dec 2003 23:47

joris schreef:nee kijk maar uit anders brand je je fikken.

dit betekent dat ik je wel serieus neem. zie in een ander topic.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 dec 2003 10:56

joris schreef:

dit betekent dat ik je wel serieus neem. zie in een ander topic.

okay, het kwam anders over! :?

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 28 dec 2003 20:16

Dit is de evangelische hulpverlening, waar je het in een ander topic over hebt? Door wedergeboren mensen? Vind je het goed dat ik meer op heb met niet-wedergeboren mensen, die het niet nodig vinden om dit soort taal te bezigen, dan met wedergeboren mensen die het nodig vinden om ZO te reageren op essieee's vragen?

Wat zou je er van vinden om EERST eens te proberen essieee te begrijpen en DAN met antwoorden te komen? Misschien worden je antwoorden dan wat minder goedkoop.

Jij begrijpt niets van esssieee (je schrijft het zelf!) en weet op al haar vragen de antwoorden.
Ik begrijp ALLES van essieee, en weet de antwoorden op haar vragen NIET!

Waar zou essieee meer aan hebben denk je?

joris

Berichtdoor joris » 28 dec 2003 22:56

rustig an, brion. Ik kan u inmiddels verzekeren dat Essiee ondertussen prima weet wat ik bedoel en dat ze dat al die tijd al heeft begrepen.

VOerigens vindt ik het prima om verder nite meer over essiee te praten hier, mocht ze dat wel willen dan alleen in een topic door haarzelf geopend.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 dec 2003 11:18

joris schreef:rustig an, brion. Ik kan u inmiddels verzekeren dat Essiee ondertussen prima weet wat ik bedoel en dat ze dat al die tijd al heeft begrepen.

VOerigens vindt ik het prima om verder nite meer over essiee te praten hier, mocht ze dat wel willen dan alleen in een topic door haarzelf geopend.

Dit gaat werkelijk nergens over Joris!!!
Brion weet dat ik post zo als ik denk en niet alleen maar eigenwijs wil zijn. het doet mij gewoon pijn dat iedereen mij bekeren wil en als ik een x tegendraads ben word ik gelijk omgedoopt tot iemand die niet wil. Dus of jullie het leuk vinden of niet ik post gewoon door!!!!
(brion, bedankt voor je meeleven)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 dec 2003 12:03

jongens jongens jongens... rustig aan....
tuurlijk mag je doorposten essieeeee.... maar joris zei toch meer over dat het onderwerp hier niet essiee is maar iets anders... en dat we dus on-topic moeten blijven denk ik....

joris

Berichtdoor joris » 29 dec 2003 13:05

dank je tj

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 29 dec 2003 17:00

Eeeh BOT?
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

essieee