gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 31 mar 2008 19:49

Ik zet vaak bij slecht weer de was in de bijkeuken of ik hang het gewoon aan een rekje aan de deur bijv achterin de kamer.
Als ik weet dat er visite komt doe ik dat niet, maar komt bijvoorbeeld mijn zusje ofzo dan hangt het mij daar best.
Hou er niet zo om te slepen met de was, eerst naar beneden brengen om het daar uit te wassen, dan naar boven om te drogen, weer naar beneden om te strijken, weer naar boven om het op te ruimen (voor het gemak? hoe kom je er bij :mrgreen:)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 mar 2008 20:10

Wij hebben een grote zolder, daar staa het wasmachine en er staan ook 2 rekjes. En als het mooi weer is, en ik weet zeker dat het niet gaat regenen, hang ik het buiten.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mar 2008 20:15

Ja, als ik het niet buiten hang, hangt het gewoon in de garage/washok. Daar heb ik gewoon mijn eigen plekkie voor wassen, strijken, fitnessen enzo ;)
maar als ik het buiten droog en het is niet droog voor ik ga slapen, wat dan? Of kun je het gewoon buiten laten staan?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 mar 2008 20:16

Ik haal het bij regen ook naar binnen, maar dan droogt het verder op de balkonkamer. Droog expres niet in de tuin, voor mn gevoel duurt het daar ook veel langer. Het rek past precies door de deur dus ideaal :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 mar 2008 21:55

ik zou het snachts niet buiten laten staan wordt het weer vochtig. Ik zet het meestal in de schuur dan zet ik het raam en de deur open. Mijn man moet nog even de droogmolen instaleren dan kan er nog meer was ophangen. zeker in de zomer erg lekker

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 apr 2008 17:12

jep wij willen hier ook nog een droogmolen, nu sleep ik de wasrekken heen en weer en da's af en toe vet irritant :?
hier hangt het in de badkamer (we hebben gewoon geen andere ruimte) en als mijn man en ik de hele dag weg zijn, hangt het ook wel eens in de slaapkamer met de beide ramen open.
En in de zomer natuurlijk buiten aan t rekje. Ik wil ook nog een waslijn installeren ergens, da's ook wel handig voor een klein wasje.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 apr 2008 17:15

Dat lijkt me ideaal, een tuin en dan een droogmolen. Al zet mijn moeder het ding al zelden neer, omdat ze het een gedoe vindt om em steeds erin en eruit te halen. En laten staan vind ze lelijk.
Ach, de was heeft vannacht gewoon in de kamer gestaan en het was heerlijk droog net, dus nu ligt het allemaal in de strijkmand. Dus zo gaat het ook prima. Maar ik vind het altijd zo lekker ruiken als het buiten is gedroogd. Maarja, dan maar slepen met het ding.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 apr 2008 18:26

Mijn hub heeft gister de droogmolen geïnstalleerd. En ik heb een überlicht ding van Brabantia die til je er met 2 vingers uit. Nu maar weer wachten op mooi weer 8)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 01 apr 2008 19:00

Ik heb een gesprongen leiding in de badkamer, stond vannacht om 12.00 te dweilen, vanmorgen om 6 uur weer en pas om 09.00 kwam ik erachter dat het geen leiding van het flatblok was, zoals het eerst wel leek, maar dat het een eigen leiding was, achter de betegelde muur...
Dus nou zit in in de badkamer en keuken zonder water omdat ik die kraan dicht moest draaien (ook lekker onhandig dat het op een kraan zit) en tot morgen wachten tot er eindelijk een loodgieter kan komen, die de boel open kan breken en de leiding kan vervangen :?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 apr 2008 19:30

Saskia schreef:Ik heb een gesprongen leiding in de badkamer, stond vannacht om 12.00 te dweilen, vanmorgen om 6 uur weer en pas om 09.00 kwam ik erachter dat het geen leiding van het flatblok was, zoals het eerst wel leek, maar dat het een eigen leiding was, achter de betegelde muur...
Dus nou zit in in de badkamer en keuken zonder water omdat ik die kraan dicht moest draaien (ook lekker onhandig dat het op een kraan zit) en tot morgen wachten tot er eindelijk een loodgieter kan komen, die de boel open kan breken en de leiding kan vervangen :?

Wat balen voor jullie, sterkte ermee!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 apr 2008 07:01

Ik weet niet beter dan dat de was buiten gedroogd wordt heerlijk! wij hebben ook zo een licht gewicht brabantia gekregen voor ons trouwen.
ik ga vandaag veel doen ben niet voor niks vroeg uit bed.
alles beneden en boven stoffen en zuigen
ramen zemen
misschien nog wat drempels schilderen
bed veschonen
wc schoonmaken

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 apr 2008 08:17

als ik vrij ben sta ik écht niet om 7 uur op :shock: Maar 1 ding is wel zo, je hebt tenminste wat aan je dag!

Ik hoef vandaag alleen de toiletten te doen, de rest is al schoon! Morgen/vrijdag gaan we weer boven aan de slag, maar das eergister nog helemaal gedaan dus vind ik nu te vroeg :wink:

Hebben jullie het ook altijd, als je op vakantie gaat dat dan álles schoon moet zijn :roll: Ren dan echt heel mn huis door, iedereen loopt in de weg en we vertrekken altijd later dan de planning.... maar normaal gesproken verf ik ook altijd de trap als we op vakantie gaan en dat gaan we dit keer niet doen....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 apr 2008 08:26

jullie gaan opvakantie??? lekker!

ramen zemen liefie?? t regent! of ga je het binnen doen?

ik moet ze beide tegelijk doen, wnt als ik de bovenraampesj ehb gedaan, lekt het water naar buiten tegen het buitenraam... dus zeem ik alitjd alle ramen in één keer! t zijn er niet veel trouwens!

hiet moet het huis ookhelemaal schoon en netjes hoor!! dan kom je lekker rustig weer thuis!

hier al drie wassen aan de kant en opgeruimd!! alleen nognie in de kast, maar netjes om het hoekje gezet, want alwin had nachtdienst!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 apr 2008 08:34

ik was pas om 07.45 uit bed hoor. gistermorgen heb ik ''uitgeslapen'' maar dan heb ik mega hoofdpijn en ben ik duf :(
hier is het droog hoor ramen zijn al gedaan. zo ga weer verder even lekker kop thee drinken. Voor 12 uur in ons huis weer helemaal netjes en heb ik nog de halve dag om leuke dingen te doen enz.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 apr 2008 08:35

Als we op vakantie gaan dan denk ik juist van: we hoeven er die dagen niet tegenaan te kijken, dus ik doe het daarna wel. Eerst maar uitrusten. Alleen de afwas doen we wel even.

Terug naar “Archief”