Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 mar 2008 16:45

dat zijn mindere berichten!!!! pffff..... bij ons is het nu ff rustig.. heb wel een naar bericht van 2 weken geleden:
Ik had samen met een collega een vrouw verzorgd, ik kwam daar binnen op de kamer en ik wist meteen dat er iets mis was. Ze was enorm verkouden, hoestte bij het leven en er hing gewoon een nare sfeer. Ik had mijn collega gebeld en die heeft de huisarts van een andere afdeling zo snel mogelijk gehaald (was op dat moment aan het schouwen bij een mw. die net was overleden).
Huisarts komt kijken, luistert een beetje en verzekerd dat er niets aan de hand is. Gewoon verkouden.
Ik zet de mevrouw in de stoel en breng ze naar de huiskamer. Onmiddellijk begint ze naar 1 kant te hangen, laat het drinken lopen, geeft hoofdpijn aan en heeft wazige ogen.
Ik bel mijn andere collega en die komt kijken. We leggen haar direct op bed en bellen diezelfde huisartsenpost weer op of hij terug wil komen. Opnieuw verzekerd hij: niets aan de hand, ze is moe en ze moet rusten van de verkoudheid.
Mijn collega en wisten het zeker dat ze een flinke CVA heeft gehad. Haar zoon is onmiddellijk gekomen en bevestigd dat het een CVA is. Hij heeft dit eerder met zijn moeder meegemaakt.
Mijn collega geeft mij weliswaar een compliment dat ik zo snel heb gehandeld en dat ik toch aandrong op de huisarts dat ie weer terug moest komen. Vond ik heel leuk dat ik een compliment kreeg maar ik baalde ontzettend dat ze niet naar het ziekenhuis werd gebracht (mijn collega als verpleegkundige zei dat ze dan een dosis bloedverdunners zou krijgen) en ik baalde dat ze zo bot is behandeld! Almetal heeft ze 10dagen op bed gelegen dus het was echt een flinke CVA, ze heeft echt een flinke tik gehad. Bedankt huisarts!! :x
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 mar 2008 17:37

kwebbel schreef:dat zijn mindere berichten!!!! pffff..... bij ons is het nu ff rustig.. heb wel een naar bericht van 2 weken geleden:
Ik had samen met een collega een vrouw verzorgd, ik kwam daar binnen op de kamer en ik wist meteen dat er iets mis was. Ze was enorm verkouden, hoestte bij het leven en er hing gewoon een nare sfeer. Ik had mijn collega gebeld en die heeft de huisarts van een andere afdeling zo snel mogelijk gehaald (was op dat moment aan het schouwen bij een mw. die net was overleden).
Huisarts komt kijken, luistert een beetje en verzekerd dat er niets aan de hand is. Gewoon verkouden.
Ik zet de mevrouw in de stoel en breng ze naar de huiskamer. Onmiddellijk begint ze naar 1 kant te hangen, laat het drinken lopen, geeft hoofdpijn aan en heeft wazige ogen.
Ik bel mijn andere collega en die komt kijken. We leggen haar direct op bed en bellen diezelfde huisartsenpost weer op of hij terug wil komen. Opnieuw verzekerd hij: niets aan de hand, ze is moe en ze moet rusten van de verkoudheid.
Mijn collega en wisten het zeker dat ze een flinke CVA heeft gehad. Haar zoon is onmiddellijk gekomen en bevestigd dat het een CVA is. Hij heeft dit eerder met zijn moeder meegemaakt.
Mijn collega geeft mij weliswaar een compliment dat ik zo snel heb gehandeld en dat ik toch aandrong op de huisarts dat ie weer terug moest komen. Vond ik heel leuk dat ik een compliment kreeg maar ik baalde ontzettend dat ze niet naar het ziekenhuis werd gebracht (mijn collega als verpleegkundige zei dat ze dan een dosis bloedverdunners zou krijgen) en ik baalde dat ze zo bot is behandeld! Almetal heeft ze 10dagen op bed gelegen dus het was echt een flinke CVA, ze heeft echt een flinke tik gehad. Bedankt huisarts!! :x

zijn dan nu alle veschijnselen weg van de CVA??

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 mar 2008 09:47

heftige verhalen weer!

Hoe wordt het roosteren bij jullie gedfaan?
Krijgen jullie vrij wat je aangevraagd hebt?

Op moment heb ik er aardig de pest in. In mei had ik een dag vrij gevraagd en prompt op die dag staat een kantoor dienst met vergadering ingepland. Het dagje uit wat ik had staan is mij te dierbaar om zomaar te laten gaan voor een dagje suf kantoorwerk.

gruwelijk irritant vind ik dit!!!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mar 2008 10:10

In prinicpe krijgen wij al onze wensen wel.
Maar dat houdt dan wel weer in dat we soms diensten hebben van de ene dag tot 23.00 uur, en de dag erna om 07.00 weer beginnen. Dat mag helemaal niet van de Arbo, maar dat is dan bij ons wel de deal.
Ik heb wel geluk dat bij mijn werk tijdens feestdagen en weekenden minder mensen nodig zijn.
Zoals feestdagen en vakanties zijn er van de drie groepen (dus iets van 24 personeelsleden) maar 2 vroege, 1 tussen, en 2 late diensten nodig. Dus maar 5 per dag. In plaats van de 6 vroege en 6 late van anders.
Dat betekent voor de mensen die niet fulltime werken dat ze vaak vrij zijn :) Zoals ik nu :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 mar 2008 10:30

wij krijgen ook vrijwel altijd onze vrije dagen. Maar ik heb dat ook anders meegemaakt :x Zelfs op mn eigen trouwdag zou ik niet eens vrij kunnen krijgen, beetje vreeeemde instelling op die afdeling.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 22 mar 2008 11:09

Vervelend. Bij ons krijgen we ook niet altijd wat we aanvragen. Planning probeert er wel rekening mee te houden. Bij ons valt er onderling ook nog wel eens wat te schuiven. Maar dat lukt ook niet altijd met verantwoordelijke diensten. Ik ben met pasen vrij. Heerlijk even uitrusten na de drie intensieve dagen gewerkt te hebben.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 mar 2008 11:13

ik ga dinsdag accuut bij haar langs.
Ben bang dat ik er weinig tegen kan doen omdat we dan prompt vergadering hebben. Het rare is dat wij die normaal op maandag hebben en niet op donderdag. En dan ook nog prompt op mijn vrij gevraagde dag.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 mar 2008 10:47

Ik krijg praktisch altijd mijn vrij aangevraagde dag(del)en. En als ik m niet gekregen heb, kan ik m altijd nog ruilen met iemand anders. Wij mogen sowieso één vaste vrije aanvraag per week hebben en die is eigenlijk altijd vrij gepland.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2008 11:53

ja bij ons is dat ook goed geregeld ik ben dan zelf binnekort jarig en ik vroeg die dag vrij en dan plannen ze het zo dat ik die dag ervoor en erna ook vrij ben heerlijk!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 mar 2008 11:56

Dat is idd lekker liefje
Ik hoop dat het rooster van mei gauw komt, want ik heb 4 dagen vakantie
aangevraagd, maar tís nog niet zeker dat ik die ook krijg :shock:
M´n vriendin heeft dan ook vakantie, en we zouden samen 3 dagen weg gaan, nog maar even af wachten.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mar 2008 12:00

Wat ik wel irritant vind, is als ze gaan bellen als er een collega ziek is. Ik werk de meeste weken al 32 uur, ipv 28 (dus de ene week 24, de andere 32), en dan gaan ze ook nog bellen of ik extra kan werken.
Daarvoor bestaan er nou invalkrachten. Ik werd zo vaak gebeld als invalkracht omdat er vaste krachten ziek waren. Waarom moeten wij het opeens in het team oplossen? Iedereen werkt al teveel omdat 1 collega 50 % werkt, en de ander helemaal in de ziektewet zit.

Maargoed, ik kon toch vandaag niet, dat scheelde al ;)

Wat ik wel een enorm voordeel vindt van werken in de zorg: de ORT. Tjonge, mijn brutoloon is gelijk aan mijn nettoloon, alleen maar door al die ORT :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2008 12:29

ja mij hoor je ook echt niet klagen over mijn loon heb echt heel veel en dat voor iemand die maar 24 uur werkt. En ik werk niet eens super veel avonden.
Ze proberen het bij ons ook eerst bij de vaste mensen en dan pas gaan ze oproepkrachten bellen of uitzendkrachten volgens mij omdat het gewoon meer kost voor hun.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 mar 2008 12:38

Bij ons is dat ook zo, alle zieken moeten door het team worden op gevangen. Oproepkrachten zijn duurder, en geeft ook nog wel eens onrust bij de bewoners.
Maar ik baal ook nog wel eens, als je al 36 uur werkt je toch nog gebeld word. Je krijgt niet extra uit betaald want het is tijd voor tijd. Dus als ik een keer extra in het weekend werk, moet ik dat zelf op nemen, maar je kan er dus nooit een keer af in het weekend, weg ort.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2008 13:44

dat is wel akelig ja wij krijgen het gewooon uitbetaald of tijd voor tijd als je het zelf wil en dat kan zelfs in het weekend.
maar ik laat ze eigenlijk altijd maar uitbetalen vind ik zelf net zo makkelijk

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mar 2008 15:44

Wij krijgen alles uitbetaald.
Voor een verschoven dienst (dus als je eerst een vroege dienst, en door ziekte wordt dat verschoven naar een late of andersom) krijg je ook extra.
Elk half overuurtje wordt ook betaald.
Maar tijd opnemen werkt sowieso niet bij ons. Of je moet 36 uur werken. Anders neem je gewoon je vrije dag van tevoren al, en daar lever je niks voor in, omdat de meesten niet meer dan 32 uur werken.
Ik werk er 28. Dus als ik een weekendje vrij neem, dan neem ik vrijdag, zaterdag, zondag, maandag vrij. En dat kost me niks, omdat ik de week ervoor en erna nog prima 3 of 4 dagen kan werken.
Dus zetten ze bij ons vaak vakantiedagen in (dat doet de teamleider dan) in schoolvakanties, zodat je dan lekker ook twee weken, of bijna twee weken vrij bent. Er is dan veel minder personeel nodig, en de vakantiedagen moeten toch een keer opgenomen worden.

Ik kreeg net mijn loon. En sta helemaal verbaasd. Ik vidn het toch wel heel erg krom. Ik heb geen afgeronde opleiding, en verdien netto evenveel met 28 tot 32 uur werken als mijn man met 40 uur met opleiding. Eigenlijk zou ik beter fulltime kunnen gaan werken en hij wat minder, dan doet hij het huishouden maar ;)

Terug naar “Archief”