gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2008 16:05

Galateia schreef:Mijn moeder was ook altijd thuis voor ons, mijn vader werkte. Als ik terugdenk, dan vind ik het soms wel eens jammer, dat mijn vader zo vaak weg was. Het was bijv. fantastisch als hij ons een keer uit school kwam halen.

Ik zou niet weten wat er mis is met een vast oppasadres. Dat zal hier in de toekomst zeker gebeuren. Maar mocht dat echt niet goed gaan (want we weten natuurlijk niet wat we kunnen verwachten), dan ga ik fulltime werken en mijn man voor de kinderen zorgen of we werken dan allebei parttime, het is maar net wat dan financieel voordeliger is.

Volgens mij maakt het totaal niet uit hoe je opgevoed bent. Mijn moeder was er altijd, mijn vader zelden. Die pastte dan wel op als mijn moeder 's avonds werkte, maar verder niks. Hij werkte gewoon meer dan fulltime.
Dat is sowieso al 1 ding wat ik totaal niet wil. Ik wil een 50-50 opvoeding. Maar met de baan die mijn man nu heeft kan dat dus niet. Hij kan niet minder werken, werkt nu dus 50 uur per week en hij is 65 uur ofzo weg elke week. Dat wil ik sowieso niet als we een kind zouden hebben, dan is 40 uur meer dan zat.
En daarnaast: al was mijn moeder altijd thuis, als mijn zus ooit wel een kind krijgt, gaat het gewoon fulltime naar de creche, ze hebben allebei jarenlang gestudeerd en vinden het zonde van hun carriere.
Wij zitten ergens tussenin, een creche hoeft van mij niet zo, maar een vast oppasadres lijkt me idd wel wat.
Maar met zussen en broers kan dat dus niet, want mijn schoonzus heeft het nu te druk, de anderen wonen veel te ver weg.

Maargoed, ik zal me dr niet zo druk om maken, het komt vast op zijn pootjes terecht als het echt zover zal komen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 mar 2008 16:27

Ik heb vandaag 3 verhuisdozen en een bastas met kleertjes achter het schot vandaan gehaald :shock:

Nu nog uitzoeken wat mn schoonouders mee mogen nemen naar Roemenië..

Krijg enorm de kriebels bij het zien van al dat kleine spul 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2008 16:28

jamillah schreef:Ik heb vandaag 3 verhuisdozen en een bastas met kleertjes achter het schot vandaan gehaald :shock:

Nu nog uitzoeken wat mn schoonouders mee mogen nemen naar Roemenië..

Krijg enorm de kriebels bij het zien van al dat kleine spul 8)

Haha, onee he ... :P ;)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 mar 2008 16:29

Ghe, gelukkig zit mn man de komende vijf weken nog in de nacht :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mar 2008 16:36

jamillah schreef:Ghe, gelukkig zit mn man de komende vijf weken nog in de nacht :mrgreen:

En dat is maar goed he. Je weet het he... 1 nachtje lol, maar 9 maanden zweten! Stuur al die kleertjes maar mee naar Roemenie!

:shock:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mar 2008 16:40

Smurffie schreef:Sterkte meis..heel veel sterkte 8)

Ik leef, ik leef. Het zit nu in de woonkamer aan tafel met zo'n grote berg papieren, dat mijn persoonlijke chaos hierboven in de studeerkamer erbij in het niet valt.

De Big Boss hoefde geen koffie, vond thee prima. Hij vindt ons huis gezellig, alhoewel hij even heel hard om de voortuin moest lachen (maar wie zou dat niet doen als hij onze zandbak en half weggewaaide schutting zou aanschouwen). Hij is zelfs naar de wc geweest en heeft zijn handen gewassen.

Verder vindt hij de cavia's grappig, maar bovenal vindt hij de vrouw van mijn man 'BEAUTIFUL !!!!' "You're a very lucky man!" zei hij tegen mijn man. Die daarop begon te stralen, een arm om me heen sloeg en me heel lief een kusje gaf.

:mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 mar 2008 17:23

Galateia schreef:
Smurffie schreef:Sterkte meis..heel veel sterkte 8)

Ik leef, ik leef. Het zit nu in de woonkamer aan tafel met zo'n grote berg papieren, dat mijn persoonlijke chaos hierboven in de studeerkamer erbij in het niet valt.

De Big Boss hoefde geen koffie, vond thee prima. Hij vindt ons huis gezellig, alhoewel hij even heel hard om de voortuin moest lachen (maar wie zou dat niet doen als hij onze zandbak en half weggewaaide schutting zou aanschouwen). Hij is zelfs naar de wc geweest en heeft zijn handen gewassen.

Verder vindt hij de cavia's grappig, maar bovenal vindt hij de vrouw van mijn man 'BEAUTIFUL !!!!' "You're a very lucky man!" zei hij tegen mijn man. Die daarop begon te stralen, een arm om me heen sloeg en me heel lief een kusje gaf.

:mrgreen:

Gelukkig meegevallen! Enne leukzo'n compliment!! :lol:

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 19 mar 2008 17:25

jamillah schreef:Ghe, gelukkig zit mn man de komende vijf weken nog in de nacht :mrgreen:

:mrgreen: Nounounou

lol @ Galateia
En woeiii heb je cavia's? die zijn koel :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mar 2008 17:26

JialiKelly schreef:En woeiii heb je cavia's? die zijn koel :)

Ja, ik heb er twee. Ze zijn heel stoer. Ik heb een ADHD-er en een sloompo. Dat is wel grappig, hoe dat dan samenleeft :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2008 17:39

k had zoveel willen doen vanmiddag...... :oops: k heb alleen een kastje verplaatst.....

k kwam er achter dat de oma van m'n vriend jarig was en gezien we de komende dagen geen tijd hebben ben ik maar op m'n fiets gestapt en een bezoekje gebracht! Was gezellig. Het is zo'n lieverd.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 19 mar 2008 17:51

Hier net gegeten, ff afwassen en dan vind ik het weer prima voor vandaag.
Straks lekker op de bank ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2008 18:22

En ik doe ook lekker niks de hele dag.
Een werkdag van 8 uur met continu puberende mensen op 1 groep vind ik wel weer genoeg voor vandaag :)
Het huis is deze week al gedaan, de boodschapjes voor vandaag zijn binnen.
Lekker de hele avond op de bank hangen :D :D

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 mar 2008 19:18

heb vandaag ook alleen gekookt, de keuken opgeruimt mbv vlieger en de vaatwasser aangezet. Morgen de rest vant huis :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 mar 2008 19:54

Galateia schreef:

En dat is maar goed he. Je weet het he... 1 nachtje lol, maar 9 maanden zweten! Stuur al die kleertjes maar mee naar Roemenie!

:shock:

Nou, ik heb 1 doosje bewaard.. Een paar superlieve rompertjes en een paar inimini-jurkjes die ik heb gekregen van lieve mensen :wink:
De rest, huppala, weg ermee. De mensen daar kunnen het heel goed gebruiken :D

Verder vandaag ook niet zoveel gedaan, behalve dan de wc en overal gestofzuigd en gestofd en gekookt. Morgen komt er een buurjochie spelen, moet ik boodschappen doen en vrijdag heel de dag mn twee hyperactieve neefjes. Zaterdag werken en 's middags visite.
Ik haat dat als een week van te voren mn hele week al vol zit maar goed, we komen er wel weer door.

Galateia, goed afgelopen het bezoekje dus :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 mar 2008 21:57

Galateia: je hoort er nu helemaal bij in het huisvrouwen topic!

Jammie: je moeder is errug laat met de schoonmaak, in Werkendam zijn ze al klaar. Eer dat ze bij jouw komt is het al tijd voor de najaarsschoonmaak!

Terug naar “Archief”