Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 mar 2008 22:01

Gerdien B. schreef:Dat vind ik nogal vreemd Evelien. Zonder een contract hoeven ze jou ook niet te betalen.

Als ik jou was zou ik er maandag achter aan gaan voor je aan het werk gaat. Zonder gewoon weg niet beginnen.

Da's niet waar hoor Gerdien, wie werkt heeft (uitzonderingen daargelaten) recht op loon en een mondelinge arbeidsovereenkomst is net zo goed geldig. Alleen als het op bewijzen aankomt wat lastig natuurlijk, maar dat je gewerkt hebt en dus recht hebt op loon is eenvoudig aan te tonen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 mar 2008 13:05

christien schreef:Vervelend Kwebben idd erg balen. Ik heb ook zo iets dan blijf ik zelf wel langer en doe ik het zelf wel dan dat je een onbekend iemand in moet werken. Wij werken zo ie zo niet met uitzendkrachten, als er iemand ziek is moeten we dat zoveel mogelijk onderling oplossen en anders iemand van de oproepkrachten. Maar dat is echt niet handig op psychiatrie.
Ik was de derde dag op pychatrie, was mn collega ook ziek en geen vervanging, toen heb ik het ook gered alleen, maar je bent idd helemaal afgedraaid.

Hoe is dat bij jullie met ziekte? Krijgen jullie gauw vervanging of moeten jullie het in het eigen team oplossen? Ik heb de lijst van April, maar er zijn dagen dat ik alleen sta of dat er geen avond dienst is enz, echt erg.
Maar wat wil je als iemand met een contract van 24 uur weg gaat, en iemand van 36 uur langdurig ziek??
Afgelopen zondag was nog erger, toen was ik pas 5 over 5 thuis i.p.v. 4 uur. De uitzendkracht was helemaal niet op komen dagen, uiteindelijk is de teamleidster geweest en heeft de avonddienst gedaan!! Tss...... :x
Met ziekte komt er eigenlijk alleen maar een uitzendkracht. Als die niet op komen dagen (wat regelmatig gebeurt) dan moeten we het zelf zien te redden. Vaak ben je wel afgedraaid omdat je dan echt wel 14 tot 15 mensen helpt op een ochtend.
We hebben nu een gedetacheerde (ofzoiets :roll: ) die heeft een zweepslag in haar voet maar komt toch vrijwillig verplicht een paar uurtjes werken om de medicatie te doen en te rapporteren etc. Zij wil heel graag blijven en dat vind ik dan weer leuk, een leuke meid is het! Kijk dat moet je hebben :wink:
Als uitzendkrachten ergens voor gevraagd worden, komen ze vaak niet opdagen bij ons, waarom ben je dan lid van het uitzendbureau ??? :x
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mar 2008 14:12

veel mensen moeten van de sociale dienst op zoek gaan naar werk (wat sommigen totaal niet willen). Daar hebben wij ook last van in de thuiszorg. Dan komen de mensen gewoon niet opdagen bij de clienten (dan hebben ze geen zin om te gaan werken en melden zich ziek of juist niet).

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mar 2008 14:01

vannacht waren we om 2 uur klaar, hebben tot 7 uur zitten niksen :? erg saai! Vooral met een collega die telkens zit te zeuren: joh nachtdiensten is erg slecht voor de groei van je baby. Zul je geen avonddiensten gaan werken? Je neemt zeker ouderschapsverlof op? Maar 6 nachten in de maand werken is eigenlijk te weinig, als je niet werkt hou je meer geld over (onzin!!) Als je zo weinig werkt kun je niet bekwaam zijn voor de verpleegtechnische vaardigheden. Jouw opleiding is eigenlijk helemaal niet geldig want je hebt de meeste vaardigheden niet in de praktijk 3 x afgetoetst. enz enz enz, werd echt pissig. Ze probeert nieuw personeel ontslag te laten nemen zodat ze zelf meer kan werken, heel frustrerend. Had al eerder gehoord dat nieuwe mensen zich niet welkom voelen, kan het me wel indenken als je vaak met haar werkt :|

Tergste is nog dat er niks van waar is en dat alles wat je zegt tegen je gebruikt wordt en doorgepraat wordt aan je collega's. tegen mij wordt niks gezegd, maar óver mij wel, dat hoorde ik dus pas van een andere collega. Echt vervelend!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 mar 2008 10:13

Hè, wat een mens zeg. Dan is niks zeggen inderdaad het beste, al zal ze dan misschien wel weer iets verzínnen om door te vertellen. 1 voordeel: waarschijnlijk kennen de collega's haar ook wel en zullen ze wat zij zegt niet zo serieus nemen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 13 mar 2008 16:40

Nou lekkere collega. Gezellig als je daarmee in de nacht zit, dan ben je blij als het 7 uur is en lekker naar huis kan vermoed ik. Probeer er je eigen niet teveel van aan te trekken.

Ik heb net twee nachtjes gehad en moet er nog eentje. We waren de ronde aan het lopen, ligt een mannelijke pg bewoner niet meer in bed, wij kijken in de badkamer enz. Niet gevonden, lopen we de kamers na, ligt hij in het bed van de buurvrouw en de buurvrouw zat rillend op een stoel...zo zielig voor het mensje. Gelukkig was ze nog warm dus zal ze er nog niet zo lang hebben gezeten maar toch. Meneer er uit gehaald, bed verschoond en mw er weer in. Probleem weer opgelost :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mar 2008 22:06

hmmm vervelend zo'n collega! Die zou je haast nog in de put praten zeg.. tsss... :?
ik heb de nachtdiensten gehad en het was opzich wel gezellig :) nacht 1 had een vrouw van de abkuur verschrikkelijke ontlasting gehad! Pfff!!!!! Lekker als je net gegeten hebt en je bent begonnen :shock: ach ja.. het hoort er bij 8)

Ik heb mijn opdracht medicatie afgetekent en ik heb voor de complete somatische afdeling medicijnen klaargezet... Geen fout, wow!!!! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 mar 2008 09:05

zo één heb ik hier ook Lammetje, zullen we ze bij elkaar zetten? Dan zijn wij er klaar mee.

Wel irritant zeg als je dan echt een hele nacht er mee opgescheept zit. Overdag kan je makkelijker nog is even andere dingen gaan doen, zodat je beide op een andere plek bezig bent.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 17 mar 2008 18:36

kwebbel schreef:hmmm vervelend zo'n collega! Die zou je haast nog in de put praten zeg.. tsss... :?
ik heb de nachtdiensten gehad en het was opzich wel gezellig :) nacht 1 had een vrouw van de abkuur verschrikkelijke ontlasting gehad! Pfff!!!!! Lekker als je net gegeten hebt en je bent begonnen :shock: ach ja.. het hoort er bij 8)

Ik heb mijn opdracht medicatie afgetekent en ik heb voor de complete somatische afdeling medicijnen klaargezet... Geen fout, wow!!!! :D

Goed zeg, gefeliciteerd \:D/ lekker dat je nu medicijnen mag delen.
Ben vrijdag uit de nacht gekomen, twee van de drie waren echt heel druk.
Er was een crisis opname gekomen sávonds. Man is van buitelandse afkomst spreekt geen woord nederlands en heeft een catheter, peg sonde en stoma! Man van in de 90 :? . En pakte alles beet wat hij te pakken kon krijgen, ook zijn stoma zakje tot vier keer toe.........................
:( :( Echt moeilijk.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 mar 2008 19:44

Gerdien B. schreef:zo één heb ik hier ook Lammetje, zullen we ze bij elkaar zetten? Dan zijn wij er klaar mee.

lijkt me erg handig :mrgreen:

Hoorde vannacht dan ook dat het echt een vervelend mens is, er zijn er dus meer die er 'last' van hebben.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 18 mar 2008 21:09

Ik heb vandaag voor het eerst als doktersassistente gewerkt. Zoo, respect voor die assistentes! Dat is echt hard werken! Ik vind het nog heel erg moeilijk om te kijken welke zaken echt urgent zijn maar tis echt erg leuk!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 19 mar 2008 16:55

Gisterav een bewoner in m'n armen overleden...vreselijk!
Ze had al long-ontsteking...maar ze knapte weer lekker op, eergister had ze 5 uurtjes opgezeten, en gisterav wilde ze niet naar bed, kwam er telkens weer uit, dus tegen half 10 probeer ik het nog een x, en ze word helemaal panisch toen ik dr in bed legde, dat gebeurde wel vaker, en normaal loop ik dan 'zo' weg, en dan kalmeert ze een poosje later wel.
Maar deze x had ik het gevoel te moeten blijven, dus ik een stoel naast haar bed getrokken, bij d'r gaan zitten, en de angst werd steeds groter, dus heb ik een collega er bij geroepen, die heeft de pieperdienst etc. gebeld, uiteindlijk zou een arts komen, omdat ze steeds angstiger werd, en ze voor mijn gevoel 'doodsangst' had, haar zoon werd ondertussen ok gebeld, en die zou zsm komen
Ik heb een uur bij haar gezeten, telkens weer ging ze in bed zitten, aaide ze me langs m'n gezicht, of trok me naar zich toe, om me een knuffel te geven, en zei ze weer: Meisje help me toch...meisje toch! Laat me maar...
Ik kon d'r gewoon niet alleen laten...uiteindelijk werd ze dus rustiger, haar ademhaling werd steeds zwakker, ze keek me nog een x aan, greep m'n hand beet, en knipoogt nog 1x, en ik hoor de arts met een collega aankomen, en gelijk zucht ze nog 1 x en dat was het....
Op dat moment vroeg een andere collega of het wel ging met me...en toen knapte er echt wat in me...
Het was de eerste keer dat er iemand overleed waar ik echt bij was, en nu helemaal zo..het laatste uurtje van haar leven heb ik zo bewust meegemaakt...
Vergeet het nooit weer, dat is zeker!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2008 17:43

wohw dat zijn altijd enorm bizarre omstandigheden. Mensen die overlijden!

Hoe ga je daar mee om met je collega's/team? Kon je er "goed" over praten?

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 19 mar 2008 17:59

Ik heb vrijwel de hele tijd alleen bij die vrouw gezeten...collega kwam af en toe om het hoekje kijken, maar de rest van het werk moest ook gedaan worden, dus vandaar...
Ik 'trok' het ook wel, dus op zich vond ik het niet erg dat ze me daar alleen liet zitten, tot ze overleden was, en mijn collega me vroeg of het met mij wel ging...toen kon 'storte' ik ff in, heb er over gepraat met collega's, ze zeiden dat ik het goed had gedaan, dat ze het knap vonden dat ik zo jong was, en toch zo 'professioneel' er mee omging, en we hebben samen nog even herinneringen van haar opgehaald, en dat hielp toch wel!
Familie gaf ook aan dat ze het knap vonden hoe wij het gedaan hadden!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 19 mar 2008 19:23

Er is eergister een bewoner overleden na een brand in het verpleghuis waar ik werk. Echt allemaal zo ontzettend onwerkelijk.

Terug naar “Archief”