Galateia schreef:Mijn moeder was ook altijd thuis voor ons, mijn vader werkte. Als ik terugdenk, dan vind ik het soms wel eens jammer, dat mijn vader zo vaak weg was. Het was bijv. fantastisch als hij ons een keer uit school kwam halen.
Ik zou niet weten wat er mis is met een vast oppasadres. Dat zal hier in de toekomst zeker gebeuren. Maar mocht dat echt niet goed gaan (want we weten natuurlijk niet wat we kunnen verwachten), dan ga ik fulltime werken en mijn man voor de kinderen zorgen of we werken dan allebei parttime, het is maar net wat dan financieel voordeliger is.
Volgens mij maakt het totaal niet uit hoe je opgevoed bent. Mijn moeder was er altijd, mijn vader zelden. Die pastte dan wel op als mijn moeder 's avonds werkte, maar verder niks. Hij werkte gewoon meer dan fulltime.
Dat is sowieso al 1 ding wat ik totaal niet wil. Ik wil een 50-50 opvoeding. Maar met de baan die mijn man nu heeft kan dat dus niet. Hij kan niet minder werken, werkt nu dus 50 uur per week en hij is 65 uur ofzo weg elke week. Dat wil ik sowieso niet als we een kind zouden hebben, dan is 40 uur meer dan zat.
En daarnaast: al was mijn moeder altijd thuis, als mijn zus ooit wel een kind krijgt, gaat het gewoon fulltime naar de creche, ze hebben allebei jarenlang gestudeerd en vinden het zonde van hun carriere.
Wij zitten ergens tussenin, een creche hoeft van mij niet zo, maar een vast oppasadres lijkt me idd wel wat.
Maar met zussen en broers kan dat dus niet, want mijn schoonzus heeft het nu te druk, de anderen wonen veel te ver weg.
Maargoed, ik zal me dr niet zo druk om maken, het komt vast op zijn pootjes terecht als het echt zover zal komen