Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 mar 2008 19:07

vannacht 1 nacht bij iemand thuis, alleenstaand. Heb om half 6 de familie opgeroepen, maar die kwam al te laat, cliënt was al overleden. Vond het best vervelend voor ze, maarja het ging opeens super snel! Alles moest natuurlijk geregeld worden, maar gelukkig had de cliënt zelf al heel veel zelf opgeschreven! En de arts kwam ook redelijk snel schouwen. Vind het dan toch vreemd, zit je daar bij een volledig onbekende die overlijd terwijl de familie onderweg is. Gelukkig hadden ze al wel allemaal afscheid kunnen nemen, vorige week was de cliënt nml nog helemaal aanspreekbaar en zijn ze nog 'uit' geweest!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mar 2008 19:20

pff heftig zeg als dat gebeurt!! Het zet je wel aan het denken...

Vorige week moest ik met een arts meelopen met een mevrouw die lag echt op het allerlaatst. Vond ik best heftig! Ik ben eerstejaars leerling VIG en mijn leidinggevende vond dat ik het best wel kon. Het ging ook heel goed! Maar ik stond wel even te zweten! :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2008 19:40

pppfffk heb nog geen contract (getekend) en ik moet maandag al beginnen. Mag dit? Vanmiddag kreeg ik m'n rooster voor volgende week en ik had wat vragen daarover dus ik bel naar het kantoor. Zijn ze alleen maar ma. t/m do. aanwezig.... Lekker zo'n eerste indruk...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 mar 2008 19:56

Dat vind ik nogal vreemd Evelien. Zonder een contract hoeven ze jou ook niet te betalen.

Als ik jou was zou ik er maandag achter aan gaan voor je aan het werk gaat. Zonder gewoon weg niet beginnen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 mar 2008 20:19

ik had het bij de vorige instelling ook, ook mn vraagtekens en achteraf was het gewoon een heel zooitje ongeregeld. Hoop dat het bij jou anders is!!

Kwebbel: meelopen is op zich niet erg, als je maar geen verantwoording draag als je er weinig ervaring mee hebt.... En het is wel zo prettig als je je er op kan voorbereiden en achteraf goed over kan praten als je er mee zit!
Voor mij is het eigenlijk iedere nacht de vraag: blijft de persoon in leven of sterft hij/zij vannacht? werk vrijwel alleen met terminale cliënten, maar dit was de eerste keer dat er ook iemand in mijn dienst overleed. Vond het ook best wel apart om daar zo naast te staan.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 mar 2008 17:14

Vandaag een rampendag gehad, twee collega's ziekgemeld vanochtend. In principe sta ik op PG afdelingen. Je hebt 3 afdelingen die open zijn en dan met z'n 2en op 1 afdeling. Goedzo. Twee collega's ziek, een uitzendkracht gekomen en een collega van de andere afdeling. We hadden geen gediplomeerde, die is dus van de andere afdeling gekomen.

Aflossen ging prima op zich, alleen 's middags. Ik mocht al om half4 naar huis, gevraagd of ik langer kon blijven omdat de avondcollega om 4uur kwam (mijn leidinggevende weet dat!!!!!!) maar goed...

Om 5 OVER HALF 5 word ik overgenomen door een mager Nederlands sprekende uitzendkracht. "Iek moet broodje smeren voor die mensen." :shock: Die heb ik nog even wegwijs gemaakt omdat ze geen flauw idee had hoe alles werkt.
Mijn collega moest nog even snel een andere uitzendkracht inwerken omdat ze de medicatie moest doen.
Pffff.. ik vind dit echt een rampenplan. Je hebt 's avonds op elke afdeling 1 persoon. Sommige mensen moet je met z'n tweeen helpen en je mag de afdeling niet af!! + je kan geen pauze nemen want er is niemand om af te lossen.

t Gaat geweldig hierzo... t is dat ik aan een contract vastzit zeg want anders... grr af en toe :x
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 mar 2008 17:30

Klinkt inderdaad vrij rampzalig.

In de zorg moet je ook werken omdat het je ligt en niet voor de rest kan je het anders beter laten op moment.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 mar 2008 17:40

Gerdien B. schreef:Klinkt inderdaad vrij rampzalig.

In de zorg moet je ook werken omdat het je ligt en niet voor de rest kan je het anders beter laten op moment.
Nou ik dacht echt toen ik de uitzendkracht hoorde: "Ga alsjeblieft terug van waar je ook was en ik doe het zelf wel." Maar dan is het probleem opgelost, is de leiding tevreden en ik ben afgedraaid :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 mar 2008 17:44

Soms moet je dingen gewoon is flink fout laten gaan. Anders denken ze dat je altijd alles maar doet en aan kan. leren ze er van hoger hand misschien ook nog wat.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 08 mar 2008 18:41

Vervelend Kwebben idd erg balen. Ik heb ook zo iets dan blijf ik zelf wel langer en doe ik het zelf wel dan dat je een onbekend iemand in moet werken. Wij werken zo ie zo niet met uitzendkrachten, als er iemand ziek is moeten we dat zoveel mogelijk onderling oplossen en anders iemand van de oproepkrachten. Maar dat is echt niet handig op psychiatrie.
Ik was de derde dag op pychatrie, was mn collega ook ziek en geen vervanging, toen heb ik het ook gered alleen, maar je bent idd helemaal afgedraaid.

Hoe is dat bij jullie met ziekte? Krijgen jullie gauw vervanging of moeten jullie het in het eigen team oplossen? Ik heb de lijst van April, maar er zijn dagen dat ik alleen sta of dat er geen avond dienst is enz, echt erg.
Maar wat wil je als iemand met een contract van 24 uur weg gaat, en iemand van 36 uur langdurig ziek??

@Evelien, toch gek dat je nog geen contract hebt getekend. Ik zou er maandag voor dat ik zou gaan werken maar eens achter aan gaan. Succes.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 mar 2008 18:52

Bij ons is er 1 met zwangerschapsverlof van 60 procent, per 1 mei vertrekt er 1 met een 80% baan en in september vertrekt er 1 met een 70% baan van onze groep.
Hoe ik er mee om ga? Gewoon eigen diensten draaien en niets extra's. Ze regelen maar goede invalkrachten en het liefst goed nieuw personeel.

Als er nu gebeld wordt of ik wil werken dan ligt het er heel erg aan wat de situatie is. Op moment draaien wij vooral op invalkrachten met ziekte, odamt eigen personeel al mer dan genoeg heeft.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 08 mar 2008 19:02

Gerdien B. schreef:Bij ons is er 1 met zwangerschapsverlof van 60 procent, per 1 mei vertrekt er 1 met een 80% baan en in september vertrekt er 1 met een 70% baan van onze groep.
Hoe ik er mee om ga? Gewoon eigen diensten draaien en niets extra's. Ze regelen maar goede invalkrachten en het liefst goed nieuw personeel.

Als er nu gebeld wordt of ik wil werken dan ligt het er heel erg aan wat de situatie is. Op moment draaien wij vooral op invalkrachten met ziekte, odamt eigen personeel al mer dan genoeg heeft.

Ik kijk ook altijd naar de situatie. Maar dat een collega weg ging is al heel lang bekend! Werkt dat bij jullie wel inval krachten. Worden daar de clienten niet heel onrustig van? Het zal in april vooral veel overuren draaien zijn. Ben niet van plan veel extra diensten te gaan werken.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 mar 2008 19:09

Zeker op wat langer termijn zie je de bewoners afglijden.
Wij hebben veel op papier staan en als ze zich daar maar aan houden dan komt het wel goed. Het voordeel met zeer gestructureerde autisten. Maar niet alles kan op papier en in de kleinste dingen komen dan wijzigingen en dat kan al verbouwde kamers en ander agressief gedrag opleveren.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mar 2008 19:10

Ik ben op dit moment ook aan het werk. Het is echt dwaas. We hebben 3 open groepen. Elk weekend zijn er twee open.
Op mijn groep zijn alle mensen naar huis. Op de gesloten groep naast ons bleef 1 meisje. Die kwam dus naar mijn groep. Maar op de derde groep zitten maar 2 jongeren.
Dus nu is mijn groep (en ik dus) open voor één meisje van een heel andere groep! Niet dat ik dat heel erg vind, maar het kost een vermogen! Ik snap er totaal niets van.
Er moeten minimaal 3 mensen per avond aanwezig zijn op het terrein, maar er is ook de crisisgroep nog, met twee personeelsleden.
Dus zit ik hier een beetje te zitten, beetje filmpjes te kijken enzo. Best lekker een keer, maar ik was liever een avondje weggegaan met mn vriendinnen. Dat ze zoiets niet beter regelen.

Naja, ik refoweb nog maar even :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 mar 2008 21:06

wij hadden dat ook, de afdeling moest open blijven maar eigenlijk moest iedereen met verlof. had je dus soms helemaal geen cliënten in huis :?

Terug naar “Archief”