gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2008 13:57

Juultje77 schreef:Een beetje :wink: Aan de ene kant vind ik het wel een leuk idee. Maar ik zou ook wel zoiets hebben van , waar laat je dat allemaal weer.

Nou kijk, we zijn al 4 jaar de gang aan het verbouwen (lees: 4 jaar lang waren we te lui en nu zijn we dan begonnen). En daar hebben we veel muur: dus vullen maar. Een ieder die graag aan onze muur wil hangen krijgt zo de kans :mrgreen:

Verder vraag ik nog zoveel andere dingen - want iedereen gaf aan er iets bij te willen geven - en toen heb ik nog een enorme lijst gemaakt.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2008 13:59

Tuinfluiter schreef:Ik denk dat jou man heel wat beleefd met jou :mrgreen:

Dat kun je beter omdraaien: ik beleef heel wat met mijn man! Ik ben toch echt de meest serieuze van ons 2-en!!!

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 07 mar 2008 14:22

Wat een leuk idee! Ik ken ook mensen die sinds ze getrouwd zijn iedereen die langskomt op de foto zetten in hun eigen huis, en zij hebben in de gang ook een soort fotowand. Heel leuk, want vaak heb je niet eens een foto van vrienden.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2008 14:24

windekind schreef:Wat een leuk idee! Ik ken ook mensen die sinds ze getrouwd zijn iedereen die langskomt op de foto zetten in hun eigen huis, en zij hebben in de gang ook een soort fotowand. Heel leuk, want vaak heb je niet eens een foto van vrienden.

Precies! Daarom wil ik foto's!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2008 14:26

Ook een grappig idee: toen mijn man zijn 10.000-dagen feestje hield (zoals ik al zei: ik beleef meer met mijn man dan andersom), hadden we een boek zonder tekst neergelegd en iedereen kon er een 10.000-dagen herinnering in schrijven. Het heeft hele aparte verhalen, tekeningen, uitspraken, etc, opgeleverd! :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 mar 2008 14:27

Galateia schreef:Ook een grappig idee: toen mijn man zijn 10.000-dagen feestje hield (zoals ik al zei: ik beleef meer met mijn man dan andersom), hadden we een boek zonder tekst neergelegd en iedereen kon er een 10.000-dagen herinnering in schrijven. Het heeft hele aparte verhalen, tekeningen, uitspraken, etc, opgeleverd! :mrgreen:

10.000 dagenfeestje? Nog nooit van gehoord!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2008 14:31

Ja, hij had uitgerekend wanneer hij precies 10.000 dagen bestond. Dus dat was een feestje waard :mrgreen:

Was een bedenksel van hemzelf. Zo heeft hij wel meer van die dingen :mrgreen:

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 07 mar 2008 14:31

Haha, leuk toch? Wij zijn ook met onze ouders uit eten geweest toen ons gezin bij elkaar 50000 dagen was (ofzoiets, ik weet niet meer precies).
Je hebt altijd wel iets te vieren toch?!
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2008 14:33

windekind schreef:Haha, leuk toch? Wij zijn ook met onze ouders uit eten geweest toen ons gezin bij elkaar 50000 dagen was (ofzoiets, ik weet niet meer precies).
Je hebt altijd wel iets te vieren toch?!

Zeker weten leuk! Die 50.000 dagen moet ik onthouden! Daar kan ik hem dan mee verrassen :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 mar 2008 14:48

Galateia schreef:
jamillah schreef:Ik heb het strijkijzer voor mn verjaardag gehad van manlief :mrgreen:

Maar we gaan nog uit eten om het goed te maken.

Hij werkt op stoom HJ 8)

Meen je dat nou?! Dat krijg je voor je verjaardag?! Ik heb al als klein meisje geleerd van mijn moeder dat je NOOIT huishoudelijke dingen als cadeautje weggeeft aan iemand. En dat is hele wijze raad.

Pffff... jij hebt wel meer dan 1 etentje verdiend!

Ik kreeg van mn man toen we nog verkering hadden een gereedschapset :mrgreen: . Wij hadden in ons huis een keer lekkage en toe vroeg hij naar mn waterpomptang :shock: . Hij geloofde echt dat ik wist hoe die eruit zag. Een week later komt hij aan met een cadeau.....een waterpomptang en resterende rommel. Hij was er helemaal gelukkig mee...... :mrgreen:

Maarre....moet zeggen dat mijn man nooit romantische cadeaus geeft, dikke truinen en handschoenen denkt hij altijd eerder aan. Ik ben nl in september jarig en heb het altijd koud

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2008 14:53

Romantische cadeaus... ja... dat is moeilijk voor mannen. Alhoewel manlief er dit jaar wel in geslaagd is: een etentje en kaartjes voor Cirque du Soleil. Dat is wel het maximaal haalbare aan romantisch wat hij kan halen!

Vorig jaar kreeg ik een ring, maar nu is mijn linkerhand vol (rechts wil ik er maar 1 - mijn trouwring-, links heb ik maar 5 vingers...). Dat was ook wel romantisch... vind ik.

Hij had gisterochtend wel slingers opgehangen en croissantjes gebakken. Dus dat was wel leuk wakker worden.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 mar 2008 14:54

Galateia schreef:
jamillah schreef:Ik heb het strijkijzer voor mn verjaardag gehad van manlief :mrgreen:

Maar we gaan nog uit eten om het goed te maken.

Hij werkt op stoom HJ 8)

Meen je dat nou?! Dat krijg je voor je verjaardag?! Ik heb al als klein meisje geleerd van mijn moeder dat je NOOIT huishoudelijke dingen als cadeautje weggeeft aan iemand. En dat is hele wijze raad.

Pffff... jij hebt wel meer dan 1 etentje verdiend!

Ik heb er zelf om gevraagd dames. Ik wist niks anders. Hoef geen sieraden of luchtjes etc etc. Dus vandaar. Tis ook weer even een klap geld en we gaan nog uit eten, das ook leuk vind ik.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 mar 2008 14:58

Ow en natuurlijk van harte gefeliciteerd Galateia! :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2008 15:05

Thanx, Jamillah, jij ook natuurlijk :mrgreen:

Maarre...help me nu eens!

Serieus. Jij hebt een nieuwe strijkijzer en hij bevalt. Ik ben nu uit de ontkenningsfase: ik MOET er eentje hebben. Er liggen nu kleren die ik echt wel eens de kast in wil krijgen (die liggen dus al sinds Kerst te wachten om gestreken te worden).

Ik heb even rond-gegoogled. Jij hebt dat Philips-geval. Je ziet allemaal van die vreemde onderkanten. Wat voor onderkant heeft jouw blauwe reus en wat is het nut van die onderkant?!

Met andere woorden (ow wat ben ik slecht, pfff): wat voor onderkant is het beste?!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 mar 2008 15:08

Geloof me, ik ben echt even opgestaan om mn onderkantje te gaan bekijken. Het heeft bij de punt grote gaten en achterop allemaal kleintjes. Voor de stoom zegmaar. Maar welke functie dat allemaal precies heeft, geen idee. Ik heb ook geen keuze gehad want ik heb m dus gekregen 8)

En voor de lolbroeken onder ons, bovenstaande gaat over het onderkantje van mijn strijkijzer. 8)

Terug naar “Archief”