Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mar 2008 16:32

kwebbel schreef:
liefie schreef:pff ja das lekker goedkoop! ik was in totaal 1800 euro kwijt voor mijn jurk en toebehoren. Nu had ik ook wel een dure smaak maar ja was de jurk van mijn dromen.
Wij waren ook best veel geld kwijt voor onze trouwdag maar we hebben der absoluut geen spijt van!
zal ik je eerlijk vertellen dat ik niet eens een jurk van mijn dromen had?? :oops: ik vond wel veel mooi en deze stond het best hahaha... 8) ach ja... we hebben een mooie dag gehad en daar gaat het om :wink:

is ook erg belangrijk dat je een super dag had!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 mar 2008 16:45

Ik had mn trouwjurk van Marktplaats.
Precies zoals ik wilde, en goedkoop.

Ook weer via MP verkocht, zodat t me amper wat heeft gekost. :)
Zo kan je ook besparen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2008 16:51

Ik kreeg hem van mijn ouders. voor een bepaald bedrag mocht ik een jurk uitkiezen. Wat ik dan van dat bedrag niet gebruikt had, kregen we gewoon mee op onze rekening. Maar eigenlijk vond ik dat helemaal niet leuk. Ik wilde absoluut geen geld van mijn ouders hebben. De jurk vond ik hartstikke gaaf dat ik em kreeg. Ik ben wel in een goedkopere winkel geweest (jurken tot 999 euro), maar achteraf kostte alles bij elkaar veel meer.
verkopen doe ik dus ook niet zomaar, want een cadeau verkoop je niet. Maar het ding hangt ook maar een beetje te hangen op zolder. Eigenlijk ook zonde...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mar 2008 17:01

ja Evelien, de trouwdienst was eigenlijk hetgene waar ik al een tijd naar had uitgekeken: je eigen kerkdienst in elkaar zetten helemaal zoals je het zelf wilt. Dat gebeurt ook niet vaak! Iemand vroeg achteraf aan ons: hoeveel procent van de preek kwam van jullie? En wij zeiden nou toch wel de helft ofzo :)
Het is ook de ultieme gelegenheid om al je niet-gelovige familieleden en vrienden een keertje met geloof in aanraking te laten komen. Het is dan wel belangrijk dat daar ook rekening mee gehouden wordt.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 mar 2008 20:17

Lalage schreef:ja Evelien, de trouwdienst was eigenlijk hetgene waar ik al een tijd naar had uitgekeken: je eigen kerkdienst in elkaar zetten helemaal zoals je het zelf wilt. Dat gebeurt ook niet vaak! Iemand vroeg achteraf aan ons: hoeveel procent van de preek kwam van jullie? En wij zeiden nou toch wel de helft ofzo :)
Het is ook de ultieme gelegenheid om al je niet-gelovige familieleden en vrienden een keertje met geloof in aanraking te laten komen. Het is dan wel belangrijk dat daar ook rekening mee gehouden wordt.

Persoonlijk vind ik dat erg jammer. Dan laat je alles gaan zoals jij het wilt en vraag ik me af of je nog wel weet hoe God het wilde.
Hij wil tot je spreken op je trouwdag via de predikant.
Dan ga je als bruidspaar al eerst zelf bepalen waarover Hij mag spreken en dan ook nog hoe Hij mag spreken.
Dat lijkt erg veel opeigenwillige Godsdienst.
Het: spreek Heer uw knecht hoort is dan meer geworden: spreek Heer wat Uw knecht wil....

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 05 mar 2008 20:50

Men wat zijn de boodschappen in de supermarkt duur geworden...

Ik let dan niet altijd op de prijs, ik weet wel altijd precies hoe duur het is, en vind het irritant dat de prijzen stijgen en m'n loon niet, maar verder vind ik het wel best.

Brood is het enige wat ik echt goed wil hebben, want dat vind ik gewoon onwijs lekker. Ik wil gewoon echt lekker brood :P

Weet je wat ik geweldig vind?
De SuperCOop heeft als regel: ergens anders goedkoper? Product gratis!
Ik vind het dan een sport om het ergens anders goedkoper te vinden en het zo dan gratis mee te krijgen. Dus je geld terug en toch je product mee. Ik heb daardoor echt al wel voor 30euro aan boodschappen gratis. Lekker joh. Tnadeel is wel dat je veel dubbel hebt, maar dat zie ik dan maar als 2 voor de prijs van 1.
M'n moeder schaamt zich altijd wild, maar ik denk: als je zo'n regel hebt, ga ik er ook gebruik van maken. Kvidn ook stom dat je als supermarkt zo'n regel stelt. VOoral omdat ze helemaal niet goedkoop zijn... :mrgreen:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 mar 2008 20:56

jammer dat wij die supermarkt niet hebben :mrgreen:
en de boodschappen worden steeds duurder, de goedkope rookworst bij de lidl was van 65 naar 95 cent gegaan, de yoghurt een tijdje terug van 35 naar 59, krentebollen van 69 naar 75, had er nog meer gezien, maar weet even niet meer wat :) En ja ik weet van alle producten die ik vaak koop precies de prijs :mrgreen:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 05 mar 2008 21:03

lammetje schreef:jammer dat wij die supermarkt niet hebben :mrgreen:
en de boodschappen worden steeds duurder, de goedkope rookworst bij de lidl was van 65 naar 95 cent gegaan, de yoghurt een tijdje terug van 35 naar 59, krentebollen van 69 naar 75, had er nog meer gezien, maar weet even niet meer wat :) En ja ik weet van alle producten die ik vaak koop precies de prijs :mrgreen:

Uit je postings te lezen zou het net wat voor jou zijn idd
Google ff op internet oftie bij je in de buurt zit. Heb voro m'n zus ook al gekeken... :D

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 mar 2008 21:09

in dordt of zwijndrecht zittie, maar dan kost het me benzine, das te duur hoor 8)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 05 mar 2008 21:16

lammetje schreef:in dordt of zwijndrecht zittie, maar dan kost het me benzine, das te duur hoor 8)

Je kassabon bewaren en als je er een keer bent er langs gaan. Zo kost het geen extra benzine en kan je er toch gebruik van maken :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2008 22:55

Wow, nu begrijp ik de posting van iemand hier, wat eerder die iets zei van:' Dan heb je toch geen leven als je zo op let'.
Als ik me met die dingen bezig zou gaan houden zou ik minder plezier in het leven hebben, en minder plezier in lekkere dingen kopen voor het koken.
Ik koop bewust in de aanbieding, zoals vlees enzo, maar daarnaast weet ik absoluut geen prijzen uit mijn hoofd en al helemaal niet of de prijzen stijgen.
Het enige waar ik het van weet is van wc papier, omdat ik daar achterlijk vel verschil in vind zitten voor hetzelfde papiertje, maar verder...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 05 mar 2008 23:02

lammetje schreef:annette, zoals jij het doet deed ik ook hoor! Sparen voor later, mijn klasgenoten lachten me uit, maar zijn nu toch wel jaloers dat ik een huis heb met inrichting! Ze vroegen zich allemaal af waar we dat van betaalden en dachten dat ik zo'n ontzettende rijke oude vent had ontmoet. Uitlegt dat zij alles opmaakten aan uitgaan, leuke dingen kopen, vooral veel kleding (zodat je iedere dag wat anders aan kunt in de maand :) ) enzovoorts en ik dat geld altijd opzij legde. Als je dan zo'n 4 jaar werkt heb je toch een leuk bedrag. Al ist 50 euro in de maand!

Dan heb je vast een superdeluxe inrichting, van 2400 euro ;)

4 jaar = 48 maanden x 50 euro = 2400 euro. Heb je net een leuk bankstel voor...
Maw, 50 euro sparen per maand zet niet echt zoden aan de dijk.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 mar 2008 00:04

Proest! :mrgreen:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 mar 2008 00:39

Je zou maar zo op het geld letten, dat lijkt mij heel ongelukkig leven :shock: en wat maakt mij de inrichting van het huis uit :wink: Geen of weinig kinderen scheelt je trouwens ook bakken geld.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mar 2008 08:34

Je kunt een huis hartstikke mooi inrichten van 2400 euro! Je hoeft niet alles meteen nieuw te kopen, wij hebben veel meubels gekregen van familie en kennissen. De tweedehandswinkel heeft ook genoeg te koop. Onze bank was 800 euro en het is een driezitter, van de ikea ;)

Terug naar “Archief”