Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 14 feb 2008 11:10

Lalage schreef:Hortensia: kunnen de restembryo's niet worden ingevroren en later teruggeplaatst?

Hoi Lalage, ze kunnen restembryo's wel invriezen, maar dat doen ze alleen als het embryo's van goede kwaliteit zijn. En je weet helaas van te voren niet of er vier embryo's van goede kwaliteit ontstaan. Als dat niet zo is, worden ze (of een gedeelte) weggegooid. En helaas weet je van te voren niet of er 4 goede embryo's ontstaan. En dan nog: 4 embryo's in de vriezer geeft ook psychische druk natuurlijk. Want dan moet je ze wel allevier gaan gebruiken als je je aan je principes houdt... :oops:

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 14 feb 2008 11:12

Evelien schreef:Sjonge zeg! Waarom wordt er niet meer geluisterd naar de wensen van de mensen!?

In ieder geval veel sterkte!

Dankje. Dat gevoel hadden wij dus ook. Maar het is in de afgelopen jaren (in het Radboud in Nijmegen, weet niet hoe het in andere ziekenhuizen is) erg tegengevallen volgens onze arts, met het terugplaatsen van 2 embryo;s. De kansen zijn ontzettend klein en daarvoor zijn de kosten en de werkzaamheden die ervoor moeten gebeuren te hoog. :(

Ik ga eens een rondje ziekenhuizen bellen denk ik. Er zal toch vast wel een ziekenhuis (dichterbij dan Groningen) zijn die wel max. 2 embryootjes willen terugplaatsen??

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 feb 2008 11:16

vast wel!

(kun je zoiets niet via de verzekering een zh zoeken? die weten meestal wel wat af van dat soort zaken etc)..

Succes in iedergeval.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 feb 2008 11:58

Hortensia schreef:
Lalage schreef:Hortensia: kunnen de restembryo's niet worden ingevroren en later teruggeplaatst?

Hoi Lalage, ze kunnen restembryo's wel invriezen, maar dat doen ze alleen als het embryo's van goede kwaliteit zijn. En je weet helaas van te voren niet of er vier embryo's van goede kwaliteit ontstaan. Als dat niet zo is, worden ze (of een gedeelte) weggegooid. En helaas weet je van te voren niet of er 4 goede embryo's ontstaan. En dan nog: 4 embryo's in de vriezer geeft ook psychische druk natuurlijk. Want dan moet je ze wel allevier gaan gebruiken als je je aan je principes houdt... :oops:

Ja dat laatste is waar... maar als die embryo's niet van goede kwaliteit zijn, dan groeien ze waarschijnlijk nooit uit tot levensvatbare baby's. Ik begrijp wel dat je ze dan toch niet zou willen weggooien. Wat een dilemma zeg... veel sterkte en wijsheid gewenst met deze dingen!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 14 feb 2008 16:56

Hortensia veel sterkte!!
Wat de toekomst brengen moge........

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 15 feb 2008 16:09

Ik heb gebeld naar het UMC in Utrecht en raad eens?? Als de patient wil dat er 1 of 2 eicellen bevrucht worden, dan doen ze dat!! Echt heel fijn om te horen. Ik ga maandag al bellen voor een afspraak en onze medische gegevens worden dan naar Utrecht opgestuurd. Dus toch een ziekenhuis dat het doet. Hopelijk is dit voor eventuele anderen ook een tip om te doen. En natuurlijk is het nog steeds geen garantie, daar ben ik me heel goed van bewust. Je kans is zelfs kleiner, maar ik ben weer vol vertrouwen :) .

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 15 feb 2008 16:26

fijn voor je hortensia! Toch nog een mogelijkheid!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 15 feb 2008 16:33

Wat fijn zeg!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 feb 2008 16:38

Pfff... Fijn voor jullie!

Toch nog sterkte met alles!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 feb 2008 16:57

Zo, gelukkig maar! Spannend... sterkte toegewenst!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 16 feb 2008 17:29

Bedankt voor jullie lieve reacties :) !!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 feb 2008 17:41

Fijn hoor Hortensia!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 feb 2008 17:43

woehoei wat goed! Ik kon me al niet voorstellen dat het niet kon! Fijne werkgever heb ik ;)

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 19 feb 2008 03:12

fijn! Heel veel sterkte!

Ik heb het topic weer eens doorgelezen en het viel me op hoeveel ongewenst kinderloze echtparen er eigenlijk zijn...

In mijn eerste reactie was ik erg positief over het verwerken etc. Maar ik merkte dat het soms ook best tegenvalt.
8 februari is mijn schoonzus bevallen van een prahctige zoon, nummer 5 in hun gezin.
Ik vind het een mooi en schattig ventje, maar toch was ik erg verdrietig, met name toen ik op kleertjes uit was geweest. Verdorie, al dat snoezige kleine spul, maar het is altijd voor een ander...!

Maar we hebben het heel goed samen en zijn aan het nadenken over pleegzorg. We zijn er eigenlijk wel definitief uit dat ICSI voor ons geen optie gaat zijn (na 3 jaar nadenken...)

Hoe voelen jullie je tijdens doopdiensten? Ik kan me vaak wel goed houden, maar toch is er ook altijd een verdrietig gevoel. Laatst was er een stel dat doopte, wat heel lang kinderloos geweest is, ik ben oprecht blij voor ze, maar ook vond ik het erg moeilijk, waarom zij wel en wij niet?
A smile costs nothing, but gives much

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 19 feb 2008 12:24

Hoi Mirjam,

Doopdiensten vind ik ook meestal moeilijk hoor. Het gebeurt regelmatig dat de tranen over mijn wangen lopen. Weet je, je hebt van die dagen dat je zelfs geen zwangere buik kan zien zonder je vreselijk te voelen, zonder meteen prikogen te krijgen. En toch zijn er ook dagen dat ik dat niet zo voel en dat ik me best happy voel. Het is niet zo dat de kinderwens continu mijn leven beheerst.

Waarom, als ik vragen mag, zijn jullie na 3 jaar (wow) nadenken eruit dat je toch niet voor ICSI gaat? Hoe sta je er tegenover dat je de keus hebt om toch 1 of 2 bevruchtingen te laten plaatsvinden?

Terug naar “Archief”