MissF schreef:Tuurlijk ken je elkaar. Maar samen wonen is gewoon anders. En wij wonen ook prima samen, geen moment gehad van: wow, het valt tegen.
Maar afstemmen is iets anders dan elkaar door en door kennen. En een relatie zonder samenwonen is ook gewoon anders.
Volgens mij wordt afstemmen met kinderen alleen maar anders. je bent allebei anders opgevoed, neemt allebei dingen van je ouders mee.
Dat is trouwens met samenwonen ook zo.
Tenminste, ik ben in een totaal ander gezin opgegroeid dan mijn man. En dat vergt afstemming. In allerlei dingen. Al is het maar in eten bewaren of weggeooien, in het theezakje in de gootsteen laten liggen of meteen weggooien, in het senseo apparaat meteen terug in de hoek duwen ipv op het randje laten staan, de vuilniszak meteen verwisselen alstie vol is, de vuilniszak meteen in de container mikken ipv in de garage laten staan.
Dat kom je gewoon tegen, en dat is ontzettend normaal.
met kinderen is alles anders. En zorgt voor nog meer afstemming, en als je dat tijdens de eerste maanden (of jaren) huwelijk niet hebt geleerd, zal het des te moeilijker zijn als je kinderen hebt denk ik.
Volgens mij is dit anders wanneer je allebei op kamers hebt gewoond, is het dan minder wennen