Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 feb 2008 18:18

Wij hebben twee weken geleden de cursus afgerond. Wij waren inderdaad verreweg de jongste! Iedereen was 35+ en daar zaten wij dan :) Maar goed, we hebben op DV 26 februari de uiteindelijke beslissing, we moeten dan voor het adoptie panel dat gaat beslissen. Spannend.....
En daarna is alles mogelijk :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 feb 2008 12:48

Dus jullie hebben nu al nesteldrang?

Succes met alle voorbereidingen etc.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 feb 2008 17:04

*Annet* schreef:Dus jullie hebben nu al nesteldrang?

Succes met alle voorbereidingen etc.

Haha! Nou uhm... geen nesteldrang maar keuringsangst!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 feb 2008 17:46

Nou, nu het allemaal dichterbij komt sta ik weleens naar meubeltjes en stoffen te kijken hoor...best wel triest eigenlijk :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 feb 2008 09:18

Daarvoor is het bij ons (gelukkig) nog te ver weg. Want het lijkt me super, maar nog niet nu. Dus wat dat betreft is het gewoon goed dat de hele procedure lang duurt. Ik vind het op het moment ook grappig om babydingetjes te kijken, maar dat komt omdat mijn schoonzusje zwanger is ;)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 feb 2008 09:32

Hoorde onlangs dat stel met hun geadopteerde kindje op bezoek waren geweest bij het stel waarmee ze samen hun kinderen hadden opgehaald. De kinderen kwamen uit hetzelfde tehuis. Het kind van het stel dat ik ken is daarna een week overstuur geweest. Ze wilde niet op haar eigen kamer slapen etc. Het was ongeveer een half jaar na de adoptie.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 feb 2008 10:44

Nog 5 dagen en dan begint de cursus voor ons... ben toch wel een beetje zenuwachtig :|

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 feb 2008 14:16

Galateia schreef:Nog 5 dagen en dan begint de cursus voor ons... ben toch wel een beetje zenuwachtig :|

Dan zal je nu waarschijnlijk nog veel zenuwachtiger zijn :| :wink:
Komt goed!
Succes in elk geval vast!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 feb 2008 18:55

Morgen is het dan zover. Om half 2 begint het. We zijn erg benieuwd, hebben de opgegeven literatuur gelezen. Morgen staan de volgende onderwerpen op het programma:

- kennismaking met elkaar
- de bijeenkomsten
- de adoptieouders, met overduidelijke nadruk op het verwerkingsproces van het geen kinderen kunnen krijgen
- biologische ouders: hoe ga je om het feit dat je kinderen nog andere ouders hebben/hadden

Als ik het boek zo lees, dan kan ik me over sommige dingen wel heel erg verbazen hoor! Zo wordt de cursus wel heel erg gepresenteerd als DE manier om je keuze te kunnen maken. Hierna neem je pas een besluit. Lijkt me een beetje vreemd: wie gaat er nou die cursus van 900 euro volgen, wanneer je nog niet zeker weet of je wel echt wil adopteren?

Verder erg veel over het verwerkingsproces van het niet kunnen krijgen van kinderen. Dat gaat wel heel erg langs ons heen. Ok, we weten dat we niet zonder medisch ingrijpen kinderen kunnen krijgen, maar dat weten we nog maar pas en we hebben eigenlijk niet echt iets te verwerken, omdat we er - om heel eerlijk te zijn - gewoonweg niet mee zitten. We waren al veel te veel bezig met adoptie...

Maar wat kan dat heftig zijn zeg, als ik dat zo lees! Pfff... dan ben ik bijna bang voor de moeilijke verhalen waar we morgen misschien mee geconfronteerd worden (kan daar nooit zo goed tegen, heb dan de neiging mensen meteen te gaan knuffelen om ze te troosten... bij wijze van dan!).

Nou ja, we zullen er braaf zitten. :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 feb 2008 19:17

LauraC schreef:Wij hebben twee weken geleden de cursus afgerond. Wij waren inderdaad verreweg de jongste! Iedereen was 35+ en daar zaten wij dan :) Maar goed, we hebben op DV 26 februari de uiteindelijke beslissing, we moeten dan voor het adoptie panel dat gaat beslissen. Spannend.....
En daarna is alles mogelijk :mrgreen:

Hoe oud zijn jullie dan? Gewoon benieuwd :mrgreen:
Enne... zenuwachtig?! Als ik het goed begrijp, dan zijn jullie dus al gekeurd en moeten jullie nu alleen de beslissing nog horen?

Nou. Misschien (laten we er maar vanuit gaan!) zijn jullie 26 februari wel 'adoptiezwanger'!!!!

:mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 feb 2008 09:59

@Galateia

Ja, dat er veel nadruk wordt gelegd op het verwerkingsproces vind ik ook niet zo fijn. Maarja, dat is nu eenmaal de realiteit voor veel mensen, dat ze adopteren omdat ze biologisch gezien geen kinderen kunnen krijgen. Wij weten dat niet. Het enige wat we weten is dat het niet erg verstandig zou zijn als ik zelf een kind zou baren.

En wat je zegt over dat je het vreemd vind dat mensen pas tijdens of na de cursus een besluit gaan nemen, dat vind ik ook best apart. Wij zien het meer als voorbereiding op het hele proces. Want je kunt je voor de cursus al uitgebreid laten inlichten en veel lezen over wat adoptie is en zo. Maargoed, iedereen is verschillend.

Dus vandaag begint het voor jullie! Spannend zeg! Heel veel succes! En we horen wel weer! :)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 feb 2008 10:08

Ja, spannend! Mijn man is deze ochtend nog werken, ik zit thuis te stuiteren. Heb mijn hele kledingkast al aan en uit getrokken :|

Net mijn moeder maar gebeld, die lag zwaar in een deuk... alsof het wat uitmaakt wat je aantrekt... haha, maar ja, het is toch wel zo spannend. Dit MOETEN we doen, anders kunnen we onze kinderen niet ophalen!!! Volgens mijn moeder kunnen we gewoon gaan als onszelf, dus ik hul me gezellig in het roze en ik ga nu de doolhoftrui van mijn man eens even gladstrijken :mrgreen:

Verder kwamen mijn ouders met een financiële opsteker: als we dalijk iets tekort komen en we kunnen kinderen ophalen, dan schieten ze gewoon even bij. Uiteraard betalen we ze alles terug, maar dat mag dan jaren duren uiteraard, zitten ze toch niet mee. Ze hebben voor het eerst van hun leven spaargeld en volgens mijn moeder heeft dat kennelijk een doel. Want we hebben het hier wel over hun kleinkinderen! Wat zijn mijn ouders toch lief!!! Ik denk dat we het helemaal zelf wel gaan redden, maar vond het gewoon zo lief zoals ze praatte over haar kleinkids, voor de eerste keer kwamen de oma-gevoelens naar boven :mrgreen:

Nu ben ik maar gewoon keihard aan het meezingen met mijn favoriete muziek. Ontspant en maakt me aan het lachen!

Waar gaat dit allemaal over :roll: :mrgreen: :yahoooo:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 feb 2008 10:36

Whaha!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 feb 2008 13:48

Ghe Galateia :mrgreen: :mrgreen: Je stuitert inderdaad, ik kan het aan je post zien ;) Maargoed, ik kan me het goed voorstellen. Al denk ik dat ik het bij de 'keuring' zo vooral zal ervaren. Als het goed is zitten jullie er nu! Ik ben benieuwd!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 13 feb 2008 14:10

Heel veel succes Galateia en man op de cursus

Terug naar “Archief”