Wie is Christus voor jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 09 dec 2003 13:20

Hij was Degene die naar mij toekwam en zei: volg Mij.
Maar ik zei: sorry, ik heb nu wat beters te doen, lol maken met vrienden en me zorgen maken of ik mijn examens wel aan. En Hij ging weg.

Maar kort daarna kwam Hij weer terug en zei: Volg Mij
Maar ik zei: nee, ik moet eerst zeker weten of de bijbel de waarheid is. Ik moet eerst de evolutieleer onderzoeken en Nietze en Sartre. En Hij ging weg

Maar even later was Hij daar weer en zei: volg Mij.
Maar ik deed alsof ik het niet hoorde want ik was te druk met mijn studie. En andere belangrijke dingen die ik het leven zekerheid gaven. En waar zou Hij mij brengen en zou Hij me wel ergens brengen? Want wat is 'volgen' eigenlijk, alles achterlaten? De groeten.
En Hij ging weg

Maar niet veel later was Hij daar weer. en Hij zei: Volg mij. En toen dacht ik: nu heb ik echt een ijzersterk argument, daar kan Hij niet tegenop.
En ik zei: sorry, maar ik weet nog niet of ik eigenlijk wel uitverkoren ben, of ik U eigenlijk wel mag volgen. Want straks bedrieg ik mezelf.
En Hij keek me lang aan. En Hij ging weg.

En Hij bleef weg, heel lang. En ik dacht van Hem af te zijn. En dat ging een tijd lang prima. To op een gegeven moment ik smeekte dat Hij terug zou komen. En dat ik wilde dat Hij de vraag opnieuw zou stellen.

En onmiddelijk was Hij daar, en Hij zei: volg Mij. En ik zei: help mij, want het lukt me nooit.

Matth 16: 24,25
24 Toen zeide Jezus tot Zijn discipelen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij.
25 Want zo wie zijn leven zal willen behouden, die zal hetzelve verliezen; maar zo wie zijn leven verliezen zal, om Mijnentwil, die zal hetzelve vinden.

En toen ging ik. Navolgen moet je leren, van Hem. Je kan het inderdaad niet alleen. Maar het is het mooiste wat er is.

Mijn leven veranderde radicaal op alle terreinen die je maar kan bedenken. En het gaat maar door, misschien sta ik nog maar aan het begin.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

dode zee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dode zee » 09 dec 2003 17:14

Dank je wel, Meschianza, dat vond ik heel erg mooi!

En ja, als ik naar mezelf kijk zeg ik nog wel eens nee... En ben ik nog wel eens te druk... Maar Hij heeft mij vast, en al zou ik willen, ik kan niet meer terug! Gelukkig maar!

En voor diegenen die het niet weten? Blijf bidden! Blijf zoeken! Christus is het waard om je leven aan Hem te wijden, hoor! Om Hem te volgen, daar zul je nooit spijt van krijgen!
Gelijk een hert schreeuwt naar de waterstromen, alzo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God; wanneer zal ik ingaan, en voor Gods aangezicht verschijnen?

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 17 dec 2003 14:25

Jezus.. degene die ons een kant van de werkelijkheid liet zien.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 17 dec 2003 17:23

lizzz schreef:Jezus.. degene die ons een kant van de werkelijkheid liet zien.

Een kant van of de?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 17 dec 2003 19:40

Gershwin schreef:
lizzz schreef:Jezus.. degene die ons een kant van de werkelijkheid liet zien.

Een kant van of de?

hm, ben ik nog niet helemaal uit. Ik hou het nog een beetje op dé, maar op een andere manier dan velen hier zullen zeggen.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 19 dec 2003 15:24

lizzz schreef:hm, ben ik nog niet helemaal uit. Ik hou het nog een beetje op dé, maar op een andere manier dan velen hier zullen zeggen.

En dat is?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 19 dec 2003 21:24

Gershwin schreef:
lizzz schreef:hm, ben ik nog niet helemaal uit. Ik hou het nog een beetje op dé, maar op een andere manier dan velen hier zullen zeggen.

En dat is?

vind je het heel erg als ik dat nog niet zeg?

Terug naar “Archief”