Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 05 feb 2008 12:42

@ Raaf: kul knul, er zijn genoeg verantwoorde en goed gecontroleerde organisaties die goed nagaan waar ze de kinderen vandaan halen en zich er van verzekeren dat de ouders inderdaad geen zorg voor het kindje kunnen en willen dragen.

Evelien schreef:
Gershwin schreef:@ Topicstarter:

Proberen jullie al heel lang dan? Ik kan me aan je naam te zien indenken dat je nog niet héél lang getrouwd bent... en volgens mij is er niet direct reden om na een jaar ofzo al heel ongerust te worden, als je nog niet zwanger bent?

Lees dit eens:

Jannoek schreef:Zijn hier mensen (die bekend zijn) met het PCO-syndroom?

Ik heb zelf veel cystes aan een eierstok, en moet nog verder onderzocht worden....

ikke1986 schreef:hey ja wat grappig dat ik er hier iets over lees. Ik heb het ook! Heb jij ook een kinderwens?

Ander topic zeker? Maar idd, excuus.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 feb 2008 13:13

@Gersh; dan verdienen die organistaties nog hun geld met iets volstrekts onwenselijks. De meeste moeders zouden hun kind ook liever niet kwijt willen, maar men krijgt altijd een financiële tegemoetkoming. Ik vind het een volstrekt onwenselijke praktijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 feb 2008 13:39

Gershwin schreef:@ Raaf: kul knul, er zijn genoeg verantwoorde en goed gecontroleerde organisaties die goed nagaan waar ze de kinderen vandaan halen en zich er van verzekeren dat de ouders inderdaad geen zorg voor het kindje kunnen en willen dragen.

Evelien schreef:
Gershwin schreef:@ Topicstarter:

Proberen jullie al heel lang dan? Ik kan me aan je naam te zien indenken dat je nog niet héél lang getrouwd bent... en volgens mij is er niet direct reden om na een jaar ofzo al heel ongerust te worden, als je nog niet zwanger bent?

Lees dit eens:

Jannoek schreef:Zijn hier mensen (die bekend zijn) met het PCO-syndroom?

Ik heb zelf veel cystes aan een eierstok, en moet nog verder onderzocht worden....

ikke1986 schreef:hey ja wat grappig dat ik er hier iets over lees. Ik heb het ook! Heb jij ook een kinderwens?

Ander topic zeker? Maar idd, excuus.

het was geen verwijt naar jou toe hoor. (maar meer een aanvulling van.) :wink:

en t komt uit een andere topic.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 05 feb 2008 17:30

Ok, prima ;)

@ Raaf: er zijn ongetwijfeld ook organisaties die alleen vondelingen doen? Hoe kom je er überhaupt bij dat de ouders altijd geld krijgen? Bronnen, man 8)

Goodbye.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 feb 2008 17:45

Omdat ik dat nu eenmaal weet, je bent daar wettelijk toe verplicht (i.i.g. als het adoptiekind nog een moeder heeft). Hoe dan ook, sommige mensen verdienen dus hun geld aan adoptiekindjes, ook organisaties die alleen vondelingen doen en dat vind ik een onwenselijke zaak. Die vondelingen behoren in eigen land in een tehuis opgevangen te worden.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 feb 2008 20:08

Even for your information Rafaell, mijn man en ik adopteren gewoon uit eigen land hoor. (Dat is dus Schotland). Deze kinderen zijn door hun ouders misbruikt, geslagen, aan de de drugs gezet en ga zo maar door. En er is alles aan gedaan om deze ouders kansen te geven om hun leven te beteren. Maar ja, als jij liever wilt dat een meisje van 7 systematisch door haar vader wordt verkracht dan dat ze bij ons liefde krijgt, dan moet je dat zelf weten! Wat kun jij lomp uit de hoek komen zeg, door alle adopties over 1 kam te scheren.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 05 feb 2008 20:24

=D>

Ga zo door, Laura. Hartstikke tof dat jullie dat doen :)

Goodbye.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 feb 2008 20:28

Dat is dus gevalletje pleegouders, daar sta ik wel achter :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 feb 2008 20:31

rafaell schreef:Dat is dus gevalletje pleegouders, daar sta ik wel achter :wink:

Nee, dat is het niet. Wij worden voor de wet de ouders van dit kind, het krijgt onze achternaam en de biologische ouders hebben er niets en nooit meer wat over te zeggen. Adoptie in alle opzichten dus! Ik snap dat dat in NL niet veel voorkomt, maar hier in de UK is het meer voorkomend dan buitenlandse adoptie.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 feb 2008 20:35

rafaell schreef:Omdat ik dat nu eenmaal weet, je bent daar wettelijk toe verplicht (i.i.g. als het adoptiekind nog een moeder heeft). Hoe dan ook, sommige mensen verdienen dus hun geld aan adoptiekindjes, ook organisaties die alleen vondelingen doen en dat vind ik een onwenselijke zaak. Die vondelingen behoren in eigen land in een tehuis opgevangen te worden.

Ok, dan ben je vondeling in - noem eens een land - Haiti, Zuid-Afrika, Ethiopie... ofzo. Heb je weleens iets gezien op TV van zo'n tehuis? Met z'n allen in een enorme slaapzaal vol met tientallen bedjes, kinderen die aan de lopende band hun eten krijgen. Als ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt moeten ze vaak weg, maar waarheen? Veel kinderen, die ondanks goede zorg van de verzorgers, weinig tot geen liefde hebben gekend, eigenlijk een beetje zelf groot geworden zijn, simpelweg omdat het land waarin ze toevallig gevonden zijn, niet de middelen of de wil heeft om ze een normaal leven te geven. Onder een normaal leven versta ik niet een leven in een rijk westers land, maar een leven vol liefde en persoonlijke aandacht.

In de Volkskrant stond laatst een vreselijk (wat betreft inhoud) artikel over kinderen in Haiti. Ouders doen die kinderen gewoon weg, ouders verkopen die kinderen aan wat rijkere families, die zo'n kind als slaaf gebruiken voor huishoudelijk werk, werk op het land, etc. Als het kind geluk heeft, belandt het in een tehuis. Daar kan het redelijk veilig opgroeien, uitkijkend over de sloppenwijken, in de wetenschap dat ze, wanneer ze te oud zijn, daar de straat op gaan. Dus wachten op ouders. Hun enige kans.

En zo, beste rafaell, vergaat het vele kinderen. En jij vindt, dat deze kinderen in de tehuizen horen?

Volgende week beginnen ik en mijn man aan de verplichte voorlichtingscursus. Dan hebben we over een paar maanden/half jaar, als het een beetje meezit, toestemming om een kindje (hopelijk 2) te adopteren. Uit zo'n tehuis. En daar is niets onwenselijks aan.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 feb 2008 08:07

LauraC en Galateia, ik heb veel bewondering voor jullie dat jullie toch wel beschadigde kinderen een thuis kunnnen/willen geven!! Ik hoop dat jullie snel ouders mogen worden van een zoon/dochter!

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 06 feb 2008 11:05

Galateia schreef:
rafaell schreef:Omdat ik dat nu eenmaal weet, je Volgende week beginnen ik en mijn man aan de verplichte voorlichtingscursus. Dan hebben we over een paar maanden/half jaar, als het een beetje meezit, toestemming om een kindje (hopelijk 2) te adopteren. Uit zo'n tehuis. En daar is niets onwenselijks aan.

Wanneer hebben jullie je ingeschreven?
Wij vorig jaar augustus.
Wij moeten infebruari volgend jaar naar de VIAcursus

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 06 feb 2008 11:06

LauraC schreef:
rafaell schreef:Dat is dus gevalletje pleegouders, daar sta ik wel achter :wink:

Nee, dat is het niet. Wij worden voor de wet de ouders van dit kind, het krijgt onze achternaam en de biologische ouders hebben er niets en nooit meer wat over te zeggen. Adoptie in alle opzichten dus! Ik snap dat dat in NL niet veel voorkomt, maar hier in de UK is het meer voorkomend dan buitenlandse adoptie.

Hoe gaat de adoptieprocedure bij jullie in Schotland?
Duurt dat net zo lang als in NL?

gr. Anne

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 feb 2008 11:21

Wij hebben ons ergens halverwege 2006 ingeschreven :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 feb 2008 18:33

Anne 80 schreef:
LauraC schreef:

Hoe gaat de adoptieprocedure bij jullie in Schotland?
Duurt dat net zo lang als in NL?

gr. Anne

Wij zijn afgelopen september begonnen met alles, dus 2007. We hopen over drie weken voor het panel te staan, en dan is het wachten tot een kind is gevonden. De hele procedure was bij ons dus maar een 5 maanden ofzo, maar ja, het wachten kan langen duren en dan natuurlijk het hele legale gebeuren erachteraan. In ieder geval lijkt het hier sneller te gaan dan in Ned en daar ben ik wel blij om. We hebben al zolang gewacht!

Terug naar “Archief”