Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jan 2008 20:30

Bij ons is er volgens mij niet echt een trauma team ofzo. Wel een vertrouwenspersoon. Maar de teams worden zo ingeprent en opgeleid dat je in zulke gevallen altijd hulp bij elkaar kunt zoeken en krijgt. En je hebt sowieso een gesprek met de teamleider.
Ik weet nog dat tijdens mijn 4e week stage ofzo, een jongen, doordat ik hem ergens op wees, helemaal uit zijn dak ging, en alles kort en klein sloeg. De volgende dag belde meteen de teamleider en heeft me echt enorm goed geholpen.
Maarja, als je het niet met je teamleider kunt vinden, dat is wel vervelend! Wij hebben sowieso teams die heel erg op elkaar ingespeeld zijn (op 1 na dan). Zij steunen elkaar sowieso enorm in dat soort dingen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 28 jan 2008 20:56

Bij ons is ook niet een vast vertrouwenspersoon, maar je kunt wel altijd bij de afdelingscoördinator of zorgcoördinator terrecht. En Bij ons is het zo als je echt met iets blijft je gewoon gesprekken kan voeren met je afco of zoco. Net zolang je dit nodig hebt.

Gefeliciteerd Lammetje!! ook met de zwangerschap!!
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jan 2008 20:58

Kwebbel: stom dat ze dan nog zeggen dat het je eigen schuld is. Toen ik gewurgd werd was het in wezen ook mijn eigen schuld want ik was op dat moment alleen op een kantoortje met de deur open en die had ik dicht moeten doen :? Tja gelukkig hebben ze het me niet verweten ofzo, kan gebeuren dat je er even niet op let. Die deur was nml nooit dicht, iedereen had hem open staan. En ik sta ook zo vaak voor iemand om hem/haar te helpen, vooral als ze nog helemaal 'bij' zijn verwacht je niks.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jan 2008 21:13

Het is nooit je eigen schuld als je gewurgd wordt, of als je agressie tegen je gericht krijgt. Dat vind ik zo raar, dat mensen dat zeggen.
In principe hoort iemand niet jou te wurgen of te slaan of schoppen.
En tuurlijk had je soms andere interventies in moeten zetten, maar dan nog is het nooit je eigen schuld!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 jan 2008 23:20

het is idd nooit je schuld. Het is vaak net de druppel wat de uitbarsting tot stand brengt. Zo heb ik ooit iemand een sigaret gewijgerd waardoor er echt geen spaan heel bleef van zijn kamer. We kregen de deur amper mere open van de troep er achter. Zelfs zijn wasbak en wcpot waren aan gruzelementen.

Wij zijn ook mensen en maken fouten. Daarbij heeft een mens altijd opvang nodig daarna. goed om te bespreken hoe je zulke situaties in vervolg kan voorkomen en wat de beste weg van handelen is.

@Kwebbel.. achter iemand gaan staan kan ook weer bedreigend voor die persoon zijn. Ik sta altijd voor de bewoner of het moet niet anders kunnen en dan meld ik het tegen die persoon.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 31 jan 2008 15:25

Heeft iemand van jullie gisteren de documentaire gezien over een bulgaars GVT? ik heb er bij zitten huilen...vreselijk!! :(
(terug te zien op uitzendinggemist)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 jan 2008 18:34

nee niet gezien. heb je de titel voor mij?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 31 jan 2008 18:47

Gerdien B. schreef:nee niet gezien. heb je de titel voor mij?

Hier kan je 'em vinden.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 31 jan 2008 19:16

Ik ben van de week begonnen op psychatrie. Zo dat is echt wennen als je van een somatische afdeling af komt. Maar tot nu toe erg leuk. Leuke collega´s en een gezellige sfeer. En dat is toch erg belangrijk. Een aantal bewoners zijn me echt aan het uit proberen, wat ze bij een collega kunnen kunnen ze een kwartiertje later bij mij ineens niet meer?!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 jan 2008 19:17

Daar mag je gerust (op een vriendelijke manier) wat van zeggen, hoor.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 31 jan 2008 19:21

LeChat schreef:Daar mag je gerust (op een vriendelijke manier) wat van zeggen, hoor.

Ja dat doe ik ook zeker, op een gegeven moment kreeg ik een opmerking van een bewoner, ja maar ik ben al 80.... echt wel grappig. Maar wat ze zelf kan dat kan ze een kwartier later bij mij ook. Niet? helaas ik ook niet. Ik merk echt dat ik gewoon op mn strepen moet gaan staan en echt niet moet toe geven, want anders nemen sommige bewoners echt een loopje met me. Haha, dat is wel ff lastig maar ik denk als ze het eenmaal weten en het nieuwe er van af is dat het dan minder moeilijk voor me is, tenminste dat hoop ik. :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 jan 2008 19:29

Da's meestal wel zo, hoor. Bij ons proberen ze stagiaires en nieuwe collega's ook altijd een tijdje uit, maar als dan duidelijk is dat niet met je te spotten valt gaat dat vanzelf over. Succes. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 jan 2008 19:48

fijn dat je het zo leuk vind!

Ik hoorde net op het nieuws dat 1 op de 8 dementerenden agressief is en vooral richting personeel. Dat hebben ze pas onderzocht.
Het is erg dat het gebeurd, maar denk voor diegene die met ze werken wel fijn dat de erkening nu daadwerkelijk er is

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 31 jan 2008 21:40

idd...wij hebben 'n mannelijke bewoner op de PG die regelmatig heel agressief is, maar tegenover z'n familie is ie poeslief, en niemand die 't dan echt gelooft he :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 feb 2008 13:28

Yes, na veel gezeur en gedoe ben ik dan eindelijk echt definitief aangenomen op een vaste groep. Nu heb ik tot 1 maart een 16-32 u contract, en dat vind ik niks, dan is dat dus elke week anders.
Per 1 maart tot 1 juli 28 uur p.w en als ik mijn diploma heb, na mijn afstuderen, 32 uur. En dan ook loonsverhoging als ik mijn diploma heb. Jippie :)

Terug naar “Archief”