Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 19 jan 2008 16:36

Giovannino schreef:Mwah, was ik na 2 uurtjes spuugzat :mrgreen:

Teveel bier zal daar de reden van zijn, me dunkt 8)
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 19 jan 2008 18:28

Dat spuugzat moet je figuurlijk nemen, niet letterlijk :mrgreen:

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 19 jan 2008 19:20

Waar komt die zure lucht dan vandaan :shock: ??
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 jan 2008 21:53

Smurffie schreef:One Hour Photo

Een wat typische rol voor Robin Williams, hij speelt meestal komedie. Maar ijzersterk een serieuze rol in deze film! Goed verhaal, een wat vreemd sfeertje, een aanrader :)

idd, bijzonder!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 20 jan 2008 15:11

Een wat typische rol voor Robin Williams, hij speelt meestal komedie. Maar ijzersterk een serieuze rol in deze film! Goed verhaal, een wat vreemd sfeertje, een aanrader :)

Een paar van zijn beste films zijn toch echt zijn niet-komische films. Hij heeft een beetje te maken met hetzelfde stempel als Jim Carrey, die prachtige rollen speelt in bijvoorbeeld Eternal Sunshine of the Spotless Mind en The Number 23, maar toch nog als comedy-actor wordt gezien.

Een paar voorbeelden van goede films met R. Williams waarin hij geen komische rol speelt: The Final Cut, Insomnia, One Hour Photo dus ;-), Artificial Intelligence (vond ik niet bijzonder, maar toch), Good Will Hunting, Hamlet, Dead Poets Society, et cetera. ;-)

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 20 jan 2008 16:08

ik heb gisteren mijn favoriete film van een jaar of 10 geleden gezien: mystic pizza
Dear Jesus, I have a problem, it's me...
Dear Child, I have the answer, it's Me!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 20 jan 2008 17:27

sissy :o

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 jan 2008 17:29

kurtyo schreef:

Een paar van zijn beste films zijn toch echt zijn niet-komische films. Hij heeft een beetje te maken met hetzelfde stempel als Jim Carrey, die prachtige rollen speelt in bijvoorbeeld Eternal Sunshine of the Spotless Mind en The Number 23, maar toch nog als comedy-actor wordt gezien.

Een paar voorbeelden van goede films met R. Williams waarin hij geen komische rol speelt: The Final Cut, Insomnia, One Hour Photo dus ;-), Artificial Intelligence (vond ik niet bijzonder, maar toch), Good Will Hunting, Hamlet, Dead Poets Society, et cetera. ;-)

Wat vind je van One Hour Photo Kurtyo? Behalve dan een 'goede film'?

(vind je commentaar altijd wel interessant.)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 jan 2008 18:45

kurtyo schreef:

Die films van hem heb ik nog niet gezien :) Wel Mrs. Doubtfire en Jacob The Liar, ooit. In de eerste is het duidelijk comedie, in de tweede..een beetje hetzelfde principe als La Vita E Bella; Hoop doet leven. Echt comedie is het dan niet, maar wel gezien de situatie. (comedie wil wat mij betreft niet zeggen; eind goed, al goed, geen doden)

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 21 jan 2008 20:34

Vorige week Babel gezien
Stap voor stap, weer een stapje verder.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 jan 2008 23:09

Smurffie schreef:Die films van hem heb ik nog niet gezien :) Wel Mrs. Doubtfire en Jacob The Liar, ooit. In de eerste is het duidelijk comedie, in de tweede..een beetje hetzelfde principe als La Vita E Bella; Hoop doet leven. Echt comedie is het dan niet, maar wel gezien de situatie. (comedie wil wat mij betreft niet zeggen; eind goed, al goed, geen doden)

Op Artif. Intel. na zijn het allemaal aanraders. ;-)

@ Jamillah:

Het is lang geleden dat ik 'm gezien heb. Ik vond de sfeer wat beklemmend, met name in het begin van de film, waarin de eenzaamheid van Williams enorm benadrukt wordt en de paranoïa goed tot z'n recht komt in de scène dat hij thuiskomt en dat je eerst een paar foto's op een kast ziet staan, maar naarmate de camera uitzoomt zie je opeens bijna de hele muur onder de foto's zitten. Ik moet 'm snel maar weer 's gaan zien - en aanschaffen. ;-)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 jan 2008 23:18

kurtyo schreef:.. en aanschaffen. ;-)

Uiteraard, zolang je je wanden nog niet met dvd-tjes behangt kun je m.i. rustig doorgaan met aanschaffen :mrgreen:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 jan 2008 09:02

Nah, ik moet wel wat selectiever te werk gaan. Regisseur voor regisseur, of scriptwriter voor scriptwriter, of acteur voor acteur...

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 23 jan 2008 11:25

28 Days Later: Mwah, redelijk!
Matrix '(?)' deel 2. Ook wel redelijk maar met een briljante scene die ik aantal keer herhaald hebt.

Het moment dat Morpheus een toespraak houd voor het volk van Zion en daarna een waanzinnig feest losbarst. Je hoort eerst van die pauken en trommels en vervolgens komt er een diepe dance beat in en worden de dansende mensen allemaal in slow-motion gefilmd...Geniaal! 8)
Auf Wiedersehen!

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 24 jan 2008 22:42

Maxtrix is in één woord geweldig :D

Vandaag gekeken (net vijf minuten geleden afgelopen):

Juno.

Weet eerlijk gezegd niet precies wat ik er over moet zeggen. Het is een heerlijk voortkabbelende film over een zwaar beladen onderwerp. Vol met enigszins wrange humor, maar tegelijk ook dodelijk ernstig. Eigenlijk vol tegenstellingen dus. Het onderwerp (tienerzwangerschap) wordt met speelse muziek begeleid en misschien maakt dat juist de film zo sterk. Ik was er in ieder geval diep van onder de indruk :).

Terug naar “Slow Chat”