Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 jan 2008 15:07

Flappie schreef:
rosalie83 schreef:En als je ineens een erg lage suikerspiegel hebt is het ook een handig noodmiddeltje, I know.
Maar dat het uberhaupt slecht is, is een feit. Slecht voor je tanden, slecht voor je botten, slecht voor je maag en darmen, je krijgt er een hoge bloeddruk van, etc. Het feit dat een spijker oplost in cola zegt ook wel iets.
Er zijn trouwens ook voordelen las ik laatst ergens op een site, ik had ze bewaard ;)
-Giet een blikje cola leeg in het toilet en laat het 1 uur intrekken en trek dan door. Het zuur in cola maakt de porcelijnenpot goed schoon.
-In veel USA staten hebben politieauto's standaard 1-2 flessen cola in de auto om bloedresten van de weg te verwijderen na auto-ongelukken.
-Om een vastzittende bout los te krijgen, laat je er een in cola gedrenkte doek een minuut of 10 opzitten.
-Motorrijders die snel de diverse insectenresten van hun windscherm willen verwijderen; gebruik cola.

Je vergeet de bovenste in het rijtje van voordelen:
-De Universiteit Wageningen berichtte onlangs dat cola light ziektekiemen als salmonella en shigella kan doden. Waarschijnlijk gaat het fosforzuur in cola light de bacteriën te lijf, want gewone cola helpt niet. De suiker in gewone cola beschermt de ziektekiemen tegen het fosforzuur.

(overigens gaat het over cola light, dat drink ik dan altijd :wink: )

Die stond niet in het rijtje wat ik tegenkwam, maar bedankt voor je toevoeging ;)
Maar inderdaad, het doodt bacterien, maar dat wil niet zeggen dat het dús goed voor een mens is. Suiker is sowieso slecht en suikervervangers zo mogelijk nog slechter.
Laatst gewijzigd door Liarose op 09 jan 2008 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 jan 2008 15:08

Acire schreef:
pol schreef:Mijn man is van de week even cola wezen halen, dat was 40 procent korting. Hij kwam terug met 48 flessen :shock:

WHAHAHA! Ik zou me ziek lachen als mij dat gebeurde.
Doet je kerel dat ook als het WC papier in de aanbieding is?

Als het met toiletpapier zou zijn zou ik het ook geinig vinden :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jan 2008 15:13

Mijn man deed pas ook boodschappen ( over het algemeen doe ik het, ondat hij zich om de een of andere reden onweerstaanbaar voelt aangetrokken tot de snoep en koek afdeling....vooral dingen met fluoriserende kleuren is hij dol op!)
Ik vroeg aan hem of hij een reep chocola mee wilde nemen.....hij kwam met 25 repen thuis ( waren in de aanbieding...)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jan 2008 15:32

ik zou echt stom verbaasd zijn als hij met zoveel binnen zou komen zetten.

over de cola, toen mijn zusje in 1 nacht 30 keer had overgegeven belde mijn moeder de dokter en zij zei: geef haar cola. Mijn moeder uiterst verontwaardigd, want wat is dat nu voor antwoord en dat geef je toch geen ziek kind. Toch maar gedaan. Na een aantal slokken cola was het overgeven over!

Pas hadden we het over boodschappen doen. Mijn vader deed bij ons thuis altijd de boodschappen en die gaven wij gerust de opdracht Allways mee te nemen en dat deed hij. Boeide hem niet. Nu zijn er kerels in mijn omgeving die best boodschappen willen doen maar dit niet mee willen nemen. Hoe gaat dat bij jullie?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 jan 2008 15:34

Ow, mijn man presteert hem om in een drukke winkel mij te bellen met de vraag: 'ehm schat wil je super of super plus ob?'

En dat gaat niet op fluistertoon nee.. :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jan 2008 15:35

Mijn neef krijgt momenteel chemokuren. De artsen raden hem in het ziekenhuis ook aan om cola te drinken als hij misselijk is. het schijnt te helpen.

Mijn man haalt rustig maandverband, tampons of inlegkruisjes. Hij snapt alleen de soorten niet. Ik moet hem echt de kleur, tekst en alles uitspellen...haha. Mijn vader wilde het ook wel halen, maar toen hij in de winkel stond, werd hij er ook niet wij uit....kon ik het nog zelf halen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 jan 2008 15:35

Gerdien B. schreef:Pas hadden we het over boodschappen doen. Mijn vader deed bij ons thuis altijd de boodschappen en die gaven wij gerust de opdracht Allways mee te nemen en dat deed hij. Boeide hem niet. Nu zijn er kerels in mijn omgeving die best boodschappen willen doen maar dit niet mee willen nemen. Hoe gaat dat bij jullie?

Dat vind ik echt belachelijk, waarom zou iemand dat niet willen kopen? Mijn man neemt gewoon tampons mee, net zoals ik voor hem scheerschuim meeneem of zo.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jan 2008 15:36

:schaterlach:

Ik vind ook dat het gewoon moet kunnen. Wij halen toch ook dignen voor de kerels? Dat vinden ze dan wel weer normaal.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2008 16:07

jamillah schreef:Ow, mijn man presteert hem om in een drukke winkel mij te bellen met de vraag: 'ehm schat wil je super of super plus ob?'

En dat gaat niet op fluistertoon nee.. :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jan 2008 16:18

Mijn man doet nooit alleen boodschappen. VOlgens mij komt het niet goed. Ik haal ook altijd echt alleen wat we nodig hebben. Heeel af en toe iets in de aanbieding, zoals vandaag allesreiniger, dat gebruik ik nogal veel, en die is toch over de helft leeg. Dan kan dat wel.

Ik heb ook echt niet teveel rotzooi in huis hoor. Wel altijd een fles cola, een pak sap (maar dat drink ik ook zelf) en een krat bier. En één zakje nootjes (van de euroshopper) en een cake ofzo, voor onverwacht bezoek.
Maar als ik naga, als ik plotseling op bezoek ga bij iemand, dan hoef ik echt geen koeken en chips enzo hoor. Sowieso niet trouwens. Volgens mij verwacht niemand dat, maar denken we dat alleen maar.

En als er geen bier meer is, tja, pech, dan doe je maar zonder. Soms heeft mn man elke avond vrienden over de vloer, dan zijn de biertjes er zo door, en daar bespaar ik liever op dan op vlees.
We hadden zaterdag een open huis, en hadden we voor 45 euro aan boodschappen! Ik vond het eigenlijk wel een beetje gek, want als er wat minder was, vind helemaal niemand dat erg.

Bij mijn ouders krijg ik altijd stroopwafelijs, als ik daar mee-eet, en dat vind ik heeeeerlijk, maar bij moeten ze het echt niet verwachten.

Heb net trouwens voor 3.50 boodschappen gedaan, inclusief allesreiniger en een duurder toetje. Netjes gedaan, al zeg ik het zelf :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jan 2008 16:18

Gerdien B. schreef:ik zou echt stom verbaasd zijn als hij met zoveel binnen zou komen zetten.

over de cola, toen mijn zusje in 1 nacht 30 keer had overgegeven belde mijn moeder de dokter en zij zei: geef haar cola. Mijn moeder uiterst verontwaardigd, want wat is dat nu voor antwoord en dat geef je toch geen ziek kind. Toch maar gedaan. Na een aantal slokken cola was het overgeven over!

Pas hadden we het over boodschappen doen. Mijn vader deed bij ons thuis altijd de boodschappen en die gaven wij gerust de opdracht Allways mee te nemen en dat deed hij. Boeide hem niet. Nu zijn er kerels in mijn omgeving die best boodschappen willen doen maar dit niet mee willen nemen. Hoe gaat dat bij jullie?

mijnouders deden wel samen de boodschappen.. en dan riep (hard) mijnvader door de winkel naar mn moeder, he schat, meot je nog maandverband :lol: :lol: :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jan 2008 16:19

hier doen milan en tobias de boodschappen, omdat ik niet kan autorijden en de winkels 6 km verderop zijn waar wij de boodschappen doen ! OP zaterdagochtend... staan ze om half 9 in de winkel.. en matteo en ik slapen uit...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 jan 2008 16:41

haha... mooi die maandverbandverhalen!!

ik haal et altijd zelf! haalde moet et zijn trouwens..... een van de weinige voordelen van zwanger zijn :oops:

maar alst moet kan ik me mannetje ook voor alles sturen!! we doen toch altijd boodschappen in een andere woonplaats!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 jan 2008 17:49

ik vind toch wel meer voordelen aan zwanger zijn dan alleen niet ongesteld worden hoor :lol:

Maarre vlieger haalt het ook gerust, toen ik net bevallen was moest hij een stapel kraamverbanden halen zonder plastic ivm onsteking. Hij schaamt zich daar gelukkig niet voor. Verder ga ik liever zelf want neem altijd de goedkoopste mee en hij let er niet zo op 8)

Bier is hier trouwens niet meer in huis, vlieger wil op gewicht blijven en van bier krijg je toch een behoorlijk buik. Zelfs al drinkt hij 2 biertjes in de week, hij komt er echt van aan dus hier geen bier meer. Wel voor een verjaardag, maar niet voor bezoek, ze moeten toch allemaal nog rijden en dan is het net zo veilig. Verder geen alcohol in huis, op een paar flesjes na die nog van de bruiloft over zijn (gekregen omdat we nogal veel zouden drinken :mrgreen: viel overigens best mee hoor :wink: )

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 jan 2008 17:54

lammetje schreef:ik vind toch wel meer voordelen aan zwanger zijn dan alleen niet ongesteld worden hoor :lol:

ow... k weet niet meer voordelen!! maar kheb ook geen nadelen :D :D

Terug naar “Archief”