kwebbel schreef:Johan81 schreef:Maandag avond: Santa Clause en Home Alone 4
die komen ook elk jaar terug met de kerst

leuke films maar op n gegeven moment kan je m wel dromen !!
Ik ga zo The Nerds kijken

Die kerstfilms komen inderdaad ieder jaar terug, maar ik zie ook jaarlijks die Nerdfilms wel weer een keer voorbij komen - en als er films zijn die onder de noemer werkelijk TE flauw geplaatst moeten worden, horen die er zeker bij.
In de bioscoop:
Enchanted: Leuk sprookje in een moderne setting. Ik heb me wel vermaakt. Vooral de onschuldigheid en de semi-romantische setting in de massale stadse drukte vielen me op.
I Am Legend: Slechte film, ik ben het met Raido eens. De beelden van een uitgestorven, totaal verwilderd New York zijn wel vet, zoals ook wel het geval is in The Day After Tomorrow - ook een film die, behalve de mooie plaatjes, niet beter scoort dan een vijfje. De links met al dan niet matige andere (horror)films zijn inderdaad overduidelijk: Resident Evil: Apocalypse, 28 Days Later en I, Robot noemde je al, maar wat te denken van de bijzonder matige en slechte plot zoals je die in ontzettend veel b-actiefilms tegenkomt? Ik begrijp niet dat I Am Legend zo aangeprezen werd en met relatief zoveel bombarie gelanceerd werd - en waarschijnlijk ook behoorlijk wat geld gekost heeft - terwijl het echt een slechte film is, met een slechte verhaallijn, een totale anti-climax, matige dialogen tussen man en hond en tussen man en vrouw/kind, clichematige flashbacks en een verwaarloosd einde. Het enige positieve, zoals Bevlogen al zei, is het feit dat je langzaam de film/het verhaal inrolt zonder extra informatie, et cetera.
Thuis op de bank:
American Pie: Flauw, voorspelbaar, maar wel grappig.
The Game: Een sterke film met een redelijk origineel verhaal, vrij sterke karakterontwikkeling (vooral de onzekerheid en de gejaagdheid worden sterk verbeeld door Michael Douglas). Daarbij is het een film van David Fincher (Zodiac, Se7en, e.d.), dus dat zegt genoeg.
En een tijd terug - ik heb geen zin om te kijken of ik het ooit al geplaatst heb hier - begon ik met frisse tegenzin met het kijken van Clerks. Ik had er totaal niets van verwacht, maar het bleek een geweldige film te zijn. Een zwart-witfilm met een beperkte set: een klein winkeltje/supermarktje/kioskje en een videotheek. Wel met geweldige dialogen, sterke karakters, leuke humor, et cetera. Absolute aanrader.