Moderator: Moderafo's
rosalie83 schreef:Nou, zoals de meesten hier zeggen: het hangt er vanaf om welk product het gaat. Producten als rijst en zo krijgen bij mij de kans niet om over die datum te gaan, maar mocht het gebeuren eet ik dat nog gewoon. Bij voorgesneden groenten is het een kwestie van kijken hoe het eruit ziet en eraan ruiken. Mijn ervaring is dat het een dag na de datum vaak niet meer zo fris ruikt. [b]Vlees vind ik link. Daarmee moet je mijns inziens wel oppassen!
Acire schreef:Goed bakken, helpt echt
bloempie21 schreef:Met vlees controleer ik altijd voor ik het gebruik of het nog goed is. Heb namelijk vaak genoeg gehoord dat vlees wordt oververpakt, ook al mag dat natuurlijk absoluut niet. Toch gebeurt het wel volgens mij, want ik heb meerdere keren meegemaakt, dat als ik gehakt kocht, het één of twee dagen later al bruin begon te kleuren en muf ging ruiken, terwijl de houdbaarheidsdatum nog niet verstreken was.
MissF schreef:Mijn moeder haalt altijd mijn vader aan. Die is heeeeeel erg op datums. Hij gooit nogal eens vlees weg omdat het er niet helemaal perfect meer uit ziet.
Maar daardoor hebben wij nooit een voedselvergifitiging gehad, zelfs amper buikgriep. Dus ik hou me maar lekker daaraan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten