Smurffie schreef:André schreef:Mevrouwtje schreef:bedankt voor de reactie.. ik probeer hiermee mijn gedachten wat meer op een rijtje te krijgen..
Iedereen is het er dus eigelijk over eens dat je houden van zelf ook kunt stimuleren..
Als je dus het gevoel dat je niet meer van iemand houdt weg stopt.. dan ervaar je dat als dat je ook echt niet meer van iemand houdt..??
Ja, als je bijvoorbeeld al jaren bent gescheiden, dan zou het zo kunnen zijn dat je je ex-partner als goede bekende ziet.
(Dan is het gevoel dus over)
Daarvoor hoef je geen jaren gescheiden te zijn, hoop ik..

Maar ik kan me voorstellen dat het in het begin wat onwennig is om je ex-partner niet meer te zien alszijnde iemand waarvan je veel gehouden hebt.
Ik geloof dat m'n vriend niet maar van zijn ex houdt zoals hij ooit gedaan heeft, maar dat hij nog moet wennen aan het idee dat het inderdaad niet meer zo is. Hij heeft het nog redelijk vaak over haar en ik probeer hem daar, zo goed als ik kan, hem op te vangen.
Houden van is iets wat groeit en wat soms heel langzaam weer doodbloedt. Ik denk dus dat het inderdaad een gevoel is, dat gevoel op lange termijn een feit, maar bij afzwakking van het gevoel; Een achterhaald feit.
Werken aan je relatie is dus uiteindelijk van heel groot belang, omdat je niet kunt leven van alleen het gevoel. Het gevoel moet met regelmaat bevestigd krijgen dat het ergens op gebaseerd is, anders zwakt het af en dat lijkt me vrij logisch.
Mee eens.
ff ontopic: goed van je dat je hem echt probeert daarin op te vangen... Ik weet uit ervaring dat dat heel erg belangrijk is. Ik begrijp dat het misschien lang niet altijd even makkelijk is, maar het is wel erg goed om juist ook dan voor hem klaar te staan.
Ik denk ook dat het een gevoel is. Wat groeit en wat ook weer weg kan gaan. Ik denk alleen wel, dat hoe meer je van elkaar houdt, des te minder snel het ook over gaat. En als het toch over gaat, het langer duurt voordat het helemaal weg is.
Het kan heel goed dat je na 2 jaar niet meer van je partner houdt of minder dan dat het altijd was. Waarschijnlijk was het al een tijdje zo, maar wilde je er niet voor uit komen, of je stopte het weg, met de gedachte dat het vanzelf misschien wel weer komt.
Juist na zo'n lange tijd zie je dingen die je eigenlijk helemaal niet leuk vind, maar nooit erg hebt gevonden, omdat je zo verliefd was. Je ergert je waarschijnlijk wat sneller aan je partner dan in het begin, enz...
Probeer, als je dit gevoel hebt, het niet weg te schuiven, maar doe er wat mee. Praat er over, zet alles op een rijtje, de positieve dingen en negatieve dingen, enz... Want er mee blijven lopen schiet niet op en wordt je niet gelukkiger van.
Sterkte iig!