meboy schreef:De formulering die je nu kiest is wel een tikkeltje genuanceerder als de zinsnede die eerder is gebruikt:
Dat klopt. Dat betekent overigens niet dat ik mijn eerdere formulering niet maar onderschrijf, maar kennelijk vormt die voor veel mensen een belemmering om naar de inhoud te kijken. Vandaar dat ik het nu wat subtieler omschrijf, maar het gaat nog steeds om hetzelfde punt.
Je moet wel heel blind zijn wil je niet zien dat de bijbel, het Oude Testament sowieso, geschreven is vanuit het oogpunt van een heteroseksuele machoman of dat nou God is of niet. Vrouwen en andersgeaarden doen er niet echt toe en lesbiènnes komen er niet eens in voor.
Pim fortuyn zou zeggen: de tekst is wel zo glibberig opgesteld dat je er in juridische zin niks mee kunt. Maar de intentie is wel duidelijk gelet op de aanhef (inclusief smiley).
Klopt, ik vond het dan ook een behoorlijk lachwekkende uitspraak van SimonT.
Ook de bevestiging van jouw kant dat God iemand is die goed dromen aan de man weet te brengen is een suggestieve; daarin is wel degelijk een slag naar God de Bijbel, zoals wij die ervaren, en Christenen te herkennen.
=niet mijn opmerking en aardmannetje bedoelde het ook anders dan jij het opvat. Wat weer bevestigt dat je in je ergernis niet meer de moeite nam om zorgvuldig te lezen wat er echt gezegd werd.
Laten we niet net doen alsof er puur heen en weer geschreven is zonder porretjes onder water. Als dat wel het geval zou zijn dan had je jezelf kunnen beroepen op gevraagde inleving vanuit het hetero-sexuele-perspectief. Nu gaat die vlieger m.i. niet op. Als je vervolgens verwacht dat er een serieuze discussie volgt dan is dat wat mij betreft een foute start.
Hoezo porretjes onder water? Ik zou eerder spreken van een stevige por bóven water, aangezien ik vanaf het begin onverholen duidelijk heb gemaakt wat ik bedoel. Dat anderen er moeite mee hebben dat te zien komt meer door het feit dat ze door de veronderstelling dat God de bijbel zelf heeft geschreven als een stier op een rode lap reageren.
Verder kan ik mij helemaal vinden in de reactie van Collateral.
Collateral schreef:Wie vindt dat de bijbelschrijver door een dergelijke uitspraak niet correct wordt neergezet: is die uitspraak dan zo gek, gezien de ondubbelzinnige vrouwonvriendelijke bijbelteksten die je zo op kunt zoeken in de Bijbel, met name het Oude Testament?
Dit is inderdaad het hele punt waar het om gaat en dat wordt tot nu toe vermeden onder het mom van gekwetste godsbeelden en mijn vermeende taalspelletjes.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)