slecht slapen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 23 nov 2007 22:33

MissF schreef:Mijn vader slaapt ook vaak heel slecht. Soms wekenlang nog geen 2 uur per nacht (zoiets heet gewoon tegen een burn-out aan zitten, maar volgens hem is dat onzin)
Ahja, gewoon zo lang volhouden tot dat je op een morgen op staat en met dezelfde beweging weer in bed valt, dan ben je dus duidelijk een beetje te laat met ontspannen, en zo.
Waar halen jullie dan slaapmedicatie vandaan?
Gekregen tijdens de logeer periode op de paaz, met nog 3 andere soorten.

Ik heb gemerkt dat het echt waar is dat ik 10 uur per nacht nodig heb.
Ik nu ook, toen ik nog 'gezond was' was 6 a 7 uur voldoende.
...je kunt zeker wel wennen aan slaapmedicatie, André. Daarom wordt er vaak geprobeerd af te bouwen bij mensen op mijn werk, zodat ze er niet 'verslaafd' aan raken.
Heb ik geprobeerd in 2004 en 2006, dan slaap ik idd weer ongeveer 2 uur. :?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 nov 2007 22:18

Als ik al die verhalen hoor over slecht slapen,voel ik mij toch maar een bofferd. Ik slaap eigenlijk zelden of nooit slecht. Ik heb wel veel slaap nodig, het liefst een uur of 9. Dat is wel eens vervelend. Ik voel mij af en toe echt zo'n muts die altijd vroeg naar bed gaat. Door de weeks lig ik er echt om 22.00 uur in (en ook weleens eerder).

Ik merk zelf dat als ik een avond druk ben geweest dat ik dan slechter slaap. En bij mij helpt een ijzeren regelmaat het beste.Ik ben daarom ook erg blij dat ik niet meer in het ziekenhuis werk. Die onregelmatige diensten waren echt een aanslag op mn gezondheid.Toen ik daarmee stopte merkte ik eigenlijk pas hoe moe ik altijd was.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 25 nov 2007 22:01

Aragorn schreef:Van alcohol schijn je toch onrustiger te gaan slapen?

Je krijgt er een minder diepe rem-slaap van.

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 29 nov 2007 22:46

Nou ik gebruik bijna een jaar slaapmedicatie maar heb al een x geprobeerd af te bouwen maar dit gaat bij mij nog niet. Ben best depressief geweest door medicatie en gesprekken gaat het goed maar zo dra ik af ga bouwen gaat het weer mis omdat er nog teveel factoren zijn zodat ik nog niet zonder kan zou het graag willen
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

Rule
Mineur
Mineur

Berichtdoor Rule » 29 nov 2007 23:46

Atheist1984 schreef:
Aragorn schreef:Van alcohol schijn je toch onrustiger te gaan slapen?

Je krijgt er een minder diepe rem-slaap van.

Praat me er niet van. Als ik enkel een paar glaasjes heb gedronken, slaap ik twee uur volledig weg, en daarna ben ik wakker-wakker-wakker. Goed, ik wil dan eigenlijk slapen, maar dat lukt dan gewoon totaal niet. Mateloos irritant.
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 17 mei 2008 17:56

Hoe is het nu met het slapen bij jullie?

Ikzelf heb tot tweeeneenhalve maand terug heel slecht geslapen. Daarna heb ik een medicatie van de dokter gekregen (niet voor slapen ofzo) waardoor ik super veel sliep als bijwerking. Gemiddeld 14-16 uur per nacht. Vorige maand was dat gemiddeld 12 uur per nacht. Tot ik vorige week psychisch nogal een klap kreeg en nu slaap ik 4-6 uur per nacht, en dat is veel te weinig. Werkt Melatonine bij iedereen zo goed?
Ik gebruikt het ook maar het werkt voor geen meter :?
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 17 mei 2008 18:02

Ik lag rustig 1-2 uur naar mijn plafon te staren voordat ikin slaap viel. Om vervolgens te gaan piekeren en 'sochtends mijn bed niet uit te komen.

Nu heb ik een zweeds puzzelboekje gekocht, en blijkbaar is dat goed slaapverwekkend want ik val telkens direct in slaap als ik er 2 of 3 maak!

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 17 mei 2008 18:08

haha die doe ik ook heel veel tegenwoordig. Maar zelfs dat helpt bij mij niet :? Ik lig gerust 3-4 uur wakker voordat ik in slaap val of tussen de verschillende slaapfases door. waardeloos :?

André

Berichtdoor André » 17 mei 2008 18:08

Ri@nne schreef:Hoe is het nu met het slapen bij jullie?

Ikzelf heb tot tweeeneenhalve maand terug heel slecht geslapen. Daarna heb ik een medicatie van de dokter gekregen (niet voor slapen ofzo) waardoor ik super veel sliep als bijwerking. Gemiddeld 14-16 uur per nacht. Vorige maand was dat gemiddeld 12 uur per nacht. Tot ik vorige week psychisch nogal een klap kreeg en nu slaap ik 4-6 uur per nacht, en dat is veel te weinig. Werkt Melatonine bij iedereen zo goed?
Ik gebruikt het ook maar het werkt voor geen meter :?
Als je dat bij de drogist koopt, klopt wel dat het voor geen meter werkt. Ik ga de komende week even naar de psychiater omdat ik de laatste maanden niet meer binnen redelijke termijn (3 a 4 uur wakker liggen) in slaap kom. Het was ook wel te voorspellen dat het minder ging doen na 5 jaar gebruik, maar ik ben overdag daardoor nogal op. En nog wel enkele andere klachten die niet meer stabiel prettig zijn, dus ik ben benieuwd en hoop op een verbetering.

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 17 mei 2008 18:11

Is er dan verschil tussen melatonine van de drogist en van de huisarts :shock: ? Nou ja maakt voor mij verder niet uit want ik mag helemaal niks slikken van mn huisarts naast de medicijnen die ik nu heb :?

André

Berichtdoor André » 17 mei 2008 18:13

Ri@nne schreef:Is er dan verschil tussen melatonine van de drogist en van de huisarts :shock: ? Nou ja maakt voor mij verder niet uit want ik mag helemaal niks slikken van mn huisarts naast de medicijnen die ik nu heb :?
Mag niet, of vind je huisarts niet nodig? Ben wel benieuwd wat je krijgt dan?

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 17 mei 2008 18:17

Ik slik nu paroxetine (antidepressivum)
Ze zei dat het niet mag. Het kan ook best dat ze het niet nodig vind dat weet ik verder niet

André

Berichtdoor André » 17 mei 2008 18:22

Ri@nne schreef:Ik slik nu paroxetine (antidepressivum)
Ze zei dat het niet mag. Het kan ook best dat ze het niet nodig vind dat weet ik verder niet
Het laatste denk ik, omdat slaapmiddelen gewenning geven. (je hebt er steeds iets meer van nodig) Toen er nog geen anti d's waren kreeg iedereen met spannings/slaapklachten wel bezodiazepines. Dus tsja, misschien heb je er voor een tijdje gemak van.
Wat jij slikt van die 20 mg dingen die zijn niet ernstig zwaar ofzo hoor.
Dus gewoon nog een keer weer naar de huisarts zou ik zeggen.

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 17 mei 2008 18:25

Ik slik 30 mg trouwens
maar ben van de week nog bij de huisarts geweest maar ze zei dat het niet mocht. ik baal er echt super van temeer omdat die dingen na drie maanden ofzo nog voor geen meter helpen :?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 17 mei 2008 18:26

Ri@nne schreef:Ik slik nu paroxetine (antidepressivum)

Kan te maken hebben met een mogelijke wisselwerking. Het ene medicijn kan het andere medicijn versterken of de werking ervan te niet doen.

Het beste wat je kunt doen, is wat Andre al schreef: naar de huisarts gaan!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Terug naar “Archief”