Wie is Christus voor jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dode zee
Verkenner
Verkenner

Wie is Christus voor jou?

Berichtdoor dode zee » 05 dec 2003 14:45

Ik weet dat dit heel erg persoonlijk is, maar ik was gewoon eens benieuwd naar de antwoorden!
Want er is genoeg theologie hier, maar wat betekend Hij nou voor jou persoonlijk?
Gelijk een hert schreeuwt naar de waterstromen, alzo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God; wanneer zal ik ingaan, en voor Gods aangezicht verschijnen?

joris

Berichtdoor joris » 05 dec 2003 15:17

Mijn redder en mijn voorspraak. OFtewel: ik ben mij er erg bewust van dat ik dankzij JEzus tot de Vader mag komen en dat de Vader naar mij luistert omdat Hij als ik spreek Jezus hoort spreken.

Jezus is niet mijn vriend, zover voel ik dat nog niet. Ik merk meer iets van God. Gewoon in de vorm van leiding in mijn leven, sturing in mijn leven. Door gedachten die ik krijg en duidelijkheid over mensen. God is met mij bezig dat merk ik, hoewel ik zondig ben. Dus het is mij zeer duidelijk dat God mij gebruikt terwijl ik daar niets voor doe.

Cornerman

Berichtdoor Cornerman » 05 dec 2003 15:46

- Als Degene die voor mij persoonlijk onschuldig aan het kruis is gestorven, waardoor ik het eeuwige leven mag krijgen.
- Als Iemand, bij wie ik met alles kan aankomen. Die ik overal om kan vragen.
- Hij is Degene om wie het in mijn leven draait. Ik zou hem altijd wel willen prijzen door te zingen, bidden, bijbel lezen etc. Helaas ben ik maar een mens en lukt dit lang niet altijd, waarmee we weer bij punt 1 aankomen. Hij is voor mij aan het kruis gestorven. Dank U wel daarvoor!!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 05 dec 2003 16:25

Degene die persoonlijk om me geeft, waardoor ik Hem mag kennen. Die er altijd is als ik Hem nodig heb (al kan dat andersom niet zo zeggen). Rots in de branding
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 05 dec 2003 17:50

Jezus is mijn redder, de grond waarop ik sta.... Hij is ook degene Die mij laat zien hoe ik zou moeten leven, omdat Hij zonder zonde was...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 05 dec 2003 18:01

Jezus is degene die het voor mij mogelijk heeft gemaakt om een leven na dit leven te hebben. Zelf ben ik zondig, maar Jezus heeft mijn zonden en die van de hele wereld op zich genomen en is voor ons aan het kruis gestorven, zodat wij behouden blijven :!: En daar ben ik Hem dankbaar voor.

Jezus is ook de persoon die het mogelijk maakt voor ons om in contact te komen met God, die de muur tussen ons en God heeft weggehaald.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 dec 2003 17:26

Jezus is mijn leven, als ik Hem niet had................................

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 06 dec 2003 23:59

Mijn Liefste is rood en blank en Hij draagt de banier boven tienduizenden, Zulk één is mijn Liefste, Zulk één is mijn Vriend !
Hem zij alle eer lofzegging en aanbidding!

SOLI DEO GLORIA!!!
Laatst gewijzigd door Maninne op 07 dec 2003 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 07 dec 2003 13:43

De eeuwige God van wie ik alles zou moeten verrwachten
De God die ik moet liefhebben en vrezen
De God waarvan ik nog niet zeggen kan; Hij is mijn Vader!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 dec 2003 18:35

Probeer maar eens de liefde tot je vriend/vriendin onder woorden te bregen dat lukt je nooit.

Zo is het helemaal met de liefde van Jezus, zijn liefde voor mij is zo groot dat hij zelfs voor mij naar deze aarde is te komen Hij heeft mij vrij gesproken van de eeuwige dood. Hij heeft mij de liefde terug gegeven. Ik hoef niet zelf meer te leven maar mag leven in Hem, door Hem en met Hem.

Ik zie naar Hem uit, hij komt mij ophalen en dan ga ik samen met Hem naar de eeuwige liefde, waar ik mijn liefdevolle Vader mag ontmoeten.

Het klink zo theoretisch allemaal, maar als je van iemand houd dan is het moeilijk om dat onder woorden te brengen.
[/i]
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

dode zee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dode zee » 08 dec 2003 16:32

Mooie reacties wel. Ja, ik was heel benieuwd, en ik ben het met Hijwel eens dat het erg moeilijk is om onder woorden te brengen!

vreemd is wel dat velen die zo veel hebben te zeggen over God nu ineens heel erg stil zijn!
Gelijk een hert schreeuwt naar de waterstromen, alzo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God; wanneer zal ik ingaan, en voor Gods aangezicht verschijnen?

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 08 dec 2003 21:10

iets waar ik geen weet van heb.
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 dec 2003 21:12

Skoezie schreef:iets waar ik geen weet van heb.

wat bedoel je er precies mee?

padvinder
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor padvinder » 08 dec 2003 21:59

Een buitengewoon goed mens, maar of Hij God was??? :roll:
De Grote Onbekende, vooralsnog.
Het instinct, dat een God eist, wint het van de vernuftigheid, die Hem verwerpt (Vinet.)

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 08 dec 2003 23:12

Jezus Christus is degene die me heeft laten zien dat ik mezelf niet behoef te bewijzen; niet tegenover God, maar ook niet tegenover de mensen.
Hij accepteert me zoals ik ben, ik hoef me niet anders voor te doen dan ik ben, want Hij kent me beter dan ik mezelf ken.

Hij is degene die voor al mijn fouten gestorven is zodat ik mag leven, in en met Hem. Hij houdt van me en dat is me genoeg.

Klaas

'cause to be loved is the best of all

Terug naar “Archief”