God zet Nederland op de kaart!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anthony
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 nov 2007 14:11

God zet Nederland op de kaart!

Berichtdoor Anthony » 23 nov 2007 09:14

God gaat Nederland terug op de kaart zetten en jij kan hier getuige van zijn!

Van 1 t/m 4 mei 2008 vindt Heaven on Earth plaats, georganiseerd door TRIN (Touch Reach and Impact the Nations).

Heaven on Earth is een interkerkelijk evenement waarbij alle denominaties, alle generaties en ALLE NATIES VAN DE WERELD in eenheid God zullen aanbidden.

Dit heeft in de hele wereldgeschiedenis nog nooit plaatsgevonden en misschien gebeurt het ook wel nooit meer voordat de Heer terugkomt.

Er zullen onder andere tal van nationale en internationale sprekers en worship-bands komen. Ik noem er een aantal:

Sprekers:
-Angela Greenig
-Wesley & Stacey Campbell
-John Crowder
-Rolland & Heidi Baker
-doug Addison
-James Goll
-Che Ahn
-John & carol Arnott
-Herman Boon
-Mattheus & Rebekah van der Steen
-Jan Zijlstra
-Walter Heidenreich
-Daniel & Marlies Hoogtijeling

Worship o.a door:
-DEW (o.l.v Frank & Marlou van Essen)
-Bob Fitts
-Joan McFatter
-Kevin Prosch
Wordt gratis lid van de club-hyves van Heaven on Earth om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en meer te weten te komen. Check ook de officiële site: www.trinevents.com

Wij zijn er van overtuigd dat er tijdens dit vierdaagse evenement, een uitstorting van Gods Geest gaat plaatsvinden. En dat we alvast een voorproefje krijgen van hoe het in de hemel zal zijn, wanneer wij met alle heiligen in eenheid God voor eeuwig zullen aanbidden.Oftewel: een stukje HEAVEN ON EARTH!!!
Aanbid Hem in eenheid!
Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 23 nov 2007 09:22

je bent nogal overtuigd van alles, sinds wanneer is God verplicht aan de verwachtingen van mensen te voldoen...
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Anthony
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 nov 2007 14:11

Berichtdoor Anthony » 23 nov 2007 09:33

God is totaal niet verplicht aan de verwachtingen van de mensen te voldoen. Maar we zien dat God dit evenement leidt en daarom zijn we daarvan overtuigd.

Verder hoopt TRIN met deze conferentie Openbaring 15:4 in vervulling te zien gaan waar staat dat: alle volken bijeen zullen komen en zich voor God neerbuigen. Want zorg dragen voor elkaar en in eenheid God aanbidden is een sleutel waardoor mensen dichter bij elkaar komen.

Op de officiële site van Heaven on Earth staat ook: TRIN verwacht voor deze conferentie een grote uitstorting van Gods Geest, volgens de profetie van de profeet Joel: God stort zijn Geest uit op alle vlees, jong en oud. Wanneer alle naties een zijn in Hem, zal de wereld geloven dat God Jezus gezonden heeft (Joh 17:21).

Het is niet een verwachting dat God dignen gaat doen daar, het is geloof! Geloof in Zijn Woord en in Hem zelf.

Als zoveel verschillende mensen in eenheid bij elkaar komen en 4 dagen lang onderwijs ontvangen en aanbidden, dan GAAT er wat gebeuren!!!
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 23 nov 2007 10:10

hoop je... en mag je ook hopen uiteraard... wil niet negatief overkomen ofzo, ik vind het een erg goed initiatief, maar ik vind het gevaarlijk om er maar gevoeglijk van uit te gaan dat God er ook werkt, je mag daar voor bidden, maar God is niet op afroep aanwezig....

Bovendien de tekst van Opbenbaring 15:4 gaat over het laatste der dagen lees maar eens:
1 En ik zag een ander groot en wonderlijk teken in den hemel; namelijk zeven engelen, hebbende de zeven laatste plagen; want in deze is de toorn Gods geëindigd.

2 En ik zag als een glazen zee, met vuur gemengd; en die de overwinning hadden van het beest, en van zijn beeld, en van zijn merkteken, en van het getal zijns naams, welke stonden aan de glazen zee, hebbende de citers Gods;

3 En zij zongen het gezang van Mozes, den dienstknecht Gods, en het gezang des Lams, zeggende: Groot en wonderlijk zijn Uw werken, Heere, Gij almachtige God, rechtvaardig en waarachtig zijn Uw wegen, Gij Koning der heiligen!

4 Wie zou U niet vrezen, Heere, en Uw Naam niet verheerlijken? Want Gij zijt alleen heilig; want alle volken zullen komen, en voor U aanbidden; want Uw oordelen zijn openbaar geworden.

5 En na dezen zag ik, en ziet, de tempel des tabernakels der getuigenis in den hemel werd geopend.

6 En de zeven engelen, die de zeven plagen hadden, kwamen uit den tempel, bekleed met rein en blinkend lijnwaad, en omgord om de borst met gouden gordels.

7 En een van de vier dieren gaf den zeven engelen zeven gouden fiolen, vol van den toorn Gods, Die in alle eeuwigheid leeft.

8 En de tempel werd vervuld met rook uit de heerlijkheid Gods, en uit Zijn kracht; en niemand kon in den tempel ingaan, totdat de zeven plagen der zeven engelen geëindigd waren.


Teksten smijten is heel leuk, maar kijk ook even in welk verband ze staan
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Anthony
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 nov 2007 14:11

Berichtdoor Anthony » 23 nov 2007 10:30

Ik begrijp je en je heb gelijk dat God niet op afroep werkt. Maar de vele gezende mensen die komen spreken en onderwijzen hebben een sterke zalving van de Heer en die komen nu uit de gehele wereld bij elkaar.

Verder belooft Jezus sowieso dat waar 2 of 3 vergaderd zijn in Zijn naam, Hij in hun midden is. Dus Hij zal er 100% zeker zijn.

Ik ben vaker naar evenementen van TRIN geweest en iedere keer heeft God mij daar aangeraakt en dingen geopenbaard. (ik zeg niet dat dat alleen bij TRIN gebeurd, want ik geloof dat God door het hele land aan het werk is).

Verder zegt de site niet dat de profetie van Openbaring 15:4 in vervulling ZAL gaan op heaven on earth, ze hopen er op.

:D
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 23 nov 2007 10:54

dan heb je nog steeds niet goed gelezen ;) Openbaring 15:4 is het 2e vers van het lied (zie ook 15:3 voor eerste vers) dat de laatse mensen aan zullen heffen in het einde der tijden, waar TRIN dan dus op hoopt dat op hun gebed Jezus wederkomt...
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 23 nov 2007 10:59

haha, een oproep om naar TRIN te gaan op refoweb, het wordt steeds leuker hier. Ik ben d'r één keer geweest en het was mijn 'heftigste' ervaring met charismatische geloofsbeleving ooit.
Maargoed, wanneer je er mensen heenkrijgt, mijn zegen heb je ;) Alhoewel ik denk dat er mensen hier zijn die zich er thuis voelen, aangezien er de keer dat ik er was nogal veel gereformeerden/traditionelen-gebash plaatsvond :)

Gebruikersavatar
Flappie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 feb 2004 00:12
Locatie: London (UK)
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 23 nov 2007 11:11

Anthony schreef:Maar we zien dat God dit evenement leidt en daarom zijn we daarvan overtuigd.


Waar zie je nu aan dat God het evenement leidt? Ik ben altijd wel benieuwd hoe mensen dat zien.

Anthony schreef:Maar de vele gezende mensen die komen spreken en onderwijzen hebben een sterke zalving van de Heer en die komen nu uit de gehele wereld bij elkaar.


Is het misschien niet verstandiger iets bescheidener over een 'sterke zalving' te spreken? Er zijn al zoveel mensen uiteindelijk van hun voetstuk gevallen....

Dat TRIN lijkt me inderdaad behoorlijk charismatisch, in hoeverre is het dan een evenement van alle denominaties? Spreken er bijvoorbeeld ook mensen uit, om maar wat te noemen, de 'gereformeerde wereld'?
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Anthony
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 nov 2007 14:11

Berichtdoor Anthony » 23 nov 2007 11:34

Alhoewel ik denk dat er mensen hier zijn die zich er thuis voelen, aangezien er de keer dat ik er was nogal veel gereformeerden/traditionelen-gebash plaatsvond


Gereformeerden-gebash??? kan ik me niet echt voorstellen...TRIN moedigt juist altijd eenheid aan of je nou katholiek, hervormd, gereformeerd, charismatisch, evangelish of baptist bent. We zijn allemaal kinderen van God.

Dat TRIN lijkt me inderdaad behoorlijk charismatisch, in hoeverre is het dan een evenement van alle denominaties? Spreken er bijvoorbeeld ook mensen uit, om maar wat te noemen, de 'gereformeerde wereld'?


Het klinkt alsof je charismatisch slecht vindt?? Maar er komen mensen vauit de hele wereld, er zullen op zeker wel gereformeerden zijn. Uit elk land zal een voorrenner in geloof aanwezig zijn dus ongetwijfeld zullen er van elke denominatie mensen aanwezig zijn.

Maar ik wil je aanmoedigen om niet in hokjes te denken. Er leven misschien verschillende opvattingen tussen de denominaties, maar dat geeft ons alleen maar een groter beeld van wie God is. God is niet in een hokje te plaatsen, dat is al veel te lang gebeurd!



Is het misschien niet verstandiger iets bescheidener over een 'sterke zalving' te spreken? Er zijn al zoveel mensen uiteindelijk van hun voetstuk gevallen....


Als mensen een zalving hebben mag dat toch gezegd worden? Mensen die van hun voetstuk vallen hebben daar zelf verantwoordelijkheid voor, ik geloof dat als ze nederig blijven en Gods genade blijven zoeken dat ze dan niet zullen vallen en dat de zalving gewoon blijft.
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 nov 2007 11:42

Dat wordt dus een massale bijeenkomst?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Anthony
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 nov 2007 14:11

Berichtdoor Anthony » 23 nov 2007 11:49

Dat wordt dus een massale bijeenkomst?


Er is plaats voor ongeveer 3000 man. Mochten het aantal aanmeldingen die zo ruim overstijgen dan is er eventueel een mogelijkheid tot uitwijken naar een andere locatie, maar daar gaan we niet van uit.
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 23 nov 2007 12:10

Hippieblijhoofd schreef:haha, een oproep om naar TRIN te gaan op refoweb, het wordt steeds leuker hier. Ik ben d'r één keer geweest en het was mijn 'heftigste' ervaring met charismatische geloofsbeleving ooit.
Maargoed, wanneer je er mensen heenkrijgt, mijn zegen heb je ;) Alhoewel ik denk dat er mensen hier zijn die zich er thuis voelen, aangezien er de keer dat ik er was nogal veel gereformeerden/traditionelen-gebash plaatsvond :)

Dat laatste herken ik dan niet, maar verder herken ik je gevoel absoluut. Ik ben ook één keer naar een trin-conferentie geweest, en ik dacht dat ik wel wat gewend was, maar mennnn... :mrgreen:

Anthony
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 nov 2007 14:11

Berichtdoor Anthony » 23 nov 2007 12:39

en ik dacht dat ik wel wat gewend was, maar mennnn

haha wat bedoel je dan precies?? :P leg eens uit.

Ik ben er inderdaad ook één keer geweest en soms gaat het er nogal heftig aan toe. Maar aan de andere kant: we zijn ook in een heftige geestelijke strijd verwikkeld dus ik stoor me er niet aan.

Maar vertel wat vindt je er zo heftig aan?
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 23 nov 2007 12:40

Werkelijk bijna iedereen 'viel' en dat (o.a.) vond ik behoorlijk heftig.

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 23 nov 2007 13:21

rosalie83 schreef:
Hippieblijhoofd schreef:haha, een oproep om naar TRIN te gaan op refoweb, het wordt steeds leuker hier. Ik ben d'r één keer geweest en het was mijn 'heftigste' ervaring met charismatische geloofsbeleving ooit.
Maargoed, wanneer je er mensen heenkrijgt, mijn zegen heb je ;) Alhoewel ik denk dat er mensen hier zijn die zich er thuis voelen, aangezien er de keer dat ik er was nogal veel gereformeerden/traditionelen-gebash plaatsvond :)

Dat laatste herken ik dan niet, maar verder herken ik je gevoel absoluut. Ik ben ook één keer naar een trin-conferentie geweest, en ik dacht dat ik wel wat gewend was, maar mennnn... :mrgreen:


Haha, exact :)

Nah, het gereformeerden-gebash was niet overduidelijk te horen. Bij charismatischen heb ik ook vaak het idee dat het niet heel bewust gedaan wordt, maar dat het - wanneer je er al met een wat kritische houding naar toe gaat - heel duidelijk hoorbaar is.
He, ik ben m'n aantekeningen van die dienst kwijt..

Nujah, er werd nogal negatief gedaan over 'gewone' kerkdiensten 'want daar is de Geest niet' (nogmaals, het kan zijn dat het niet zo letterlijk gezegd werd, maar het kwam heel erg zo op mij over), er werd de nadruk gelegd op het niet voorbereiden van preken ed, want dat zou de Geest in de weg staan. Alle vormen en alle 'religie' moest worden uitgebannen want dat zou tussen jou en God in staan, alle tradities waren fout, enz.

Ik denk dat dit vooral mijn persoonlijke ervaring was, én dat het die keer erger geweest zou kunnen zijn dan normaal gesproken. Bovendien heb ik een vriend die heel actief is bij TRIN, en hij is inderdaad ook heel erg voor eenheid tussen alle kerken.

Wat het probleem alleen is, is dat wanneer er mensen in de Geest vallen, stuiteren, lachen, huilen, enz enz, de gemiddelde gereformeerde zich er ab-so-luut niet thuis zal voelen ook al zeg je telkens dat iedereen welkom is en nodig je iedereen uit. Als je werkelijk voor eenheid bent, zorg dan dat je val-in-de-Geest-opwekking combineert met psalmen op hele noten in de oude berijming.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 23 gasten