MissF schreef:Geen idee of er al een topic over bestaat....anders kan deze gesloten worden, maar anders...
In het topic over werken in de zorg kwam aan de orde hoe je als christen staat in een openbare instelling.
Ik wilde het wel even veralgemeniseren, dus niet alleen in de zorg, maar in alle openbare werkplekken.
Hoe ga jij hier als christen mee om?
Wat kom je tegen wat je moeilijk vindt?
Hoe los je dit op?
Ik ben al heel lang geleden tot de ontdekking gekomen dat je 24 uur per dag christen bent, dus ook op je werk. Elke scheiding is kunstmatig en onwerkelijk en brengt je in een spagaat. Gods Koninkrijk laat zich niet tegenhouden door welk 'werelds' bedrijf dan ook. Ik ontdek dat ik dus gewoon mezelf mag zijn als christen. Wat een heerlijke bevrijding! M'n niet-christelijke collega's doen daar ook niet moeilijk over, integendeel, vinden dat eigenlijk heel normaal (...) Veel van m'n christelijke collega's zijn met datzelfde ontdekkingsproces bezig, sommigen echter brengen voor zichzelf nog wel een duidelijke scheiding aan tussen zondag en maandag.
Met een aantal collega's bidden we elke week samen, ofwel in een lunchpauze ofwel vóór werktijd.
En afgelopen voorjaar hebben we op kantoor voor het eerst voor belangstellende collega's een 'Alpha op de werkplek' gedraaid, in 14 bijeenkomsten van een uur in een van de middagpauzes. We hadden 5 deelnemers, die allemaal enthousiast waren... We ontdekken dat er heel veel 'honger' is naar echtheid en zingeving, en dat God in de harten werkt met Zijn Liefde.
De website www.bedrijfsgebed.nl is bedoeld om dit soort ontwikkelingen te stimuleren, en bevat enorm veel praktische en actuele info over het brede spectrum 'christen zijn op je werk'.