De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 nov 2007 08:27

Ik slik de pil al langer dan 10jaar en heb nog nooit een controle van de huisarts gehad. In de bijsluiter staat dat het wel regelmatig moet, maar huisarts heeft het nog nooit aangegeven. ( ik zou natuurlijk zelf kunnen gaan, maar daar ben ik te lui voor :wink: )

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 nov 2007 10:44

Ik had na 3 maanden een controle, ook om te vragen naar bijwerkingen enzo. Toen heeft hij duidelijk uitgelegd op welke symptonen ik moet letten en dat ik gauw aan de bel moet trekken als ik daar iets van merk.
Pas moest ik voor iets anders langs de huisarts en toen deed hij meteen voor de check even een bloeddrukmeting. Alles was prima gelukkig.

Een standaard controle per half jaar of jaar zou misschien niet verkeerd zijn. Maar je patienten wijzen op de dingen die ze zelf kunnen merken kan ook al een hoop schelen natuurlijk!
pobody's nerfect

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 nov 2007 14:10

Lorijntje schreef:wahhh, mijn huisarts is een freak!

Kan het niet zijn dat het nodig is, omdat er in je familie bepaalde erfelijke aandoeningen zijn?

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 16 nov 2007 17:46

Acire schreef:
Lorijntje schreef:wahhh, mijn huisarts is een freak!

Kan het niet zijn dat het nodig is, omdat er in je familie bepaalde erfelijke aandoeningen zijn?

Nee, ik ben nieuw in deze praktijk, hij weet niets van mijn familie. Bovendien heb ik een medische achtergrond dus weet zelf wel het een en ander qua risicos, dwz een eventuele trombose herken ik wel. Maar meneer de huisarts vertelde dat dat echt achterhaald is en dat 1 op de zoveelmiljoen vrouwen trombose krijgen en dat ik me daar vooral niet druk om moest maken. Maar er zou wel een vergrote kans zijn op borstkanker ( wat dan niet in de bijsluiter staat) en daarvoor wil ie na drie maanden borstonderzoek doen. nou vraag ik me af wat je daarvan na 3 maanden kunt merken. Ik wil geen onnodige risicos lopen natuurlijk en me vooral niet aanstellen maar ik wil geen slachtoffer worden van vreemde huisartsen. Nouja, vreemd.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 16 nov 2007 18:43

Na 3 maanden de pil gebruikt te hebben een borstonderzoek, terwijl je in de 20 bent?? Wat vreemd, daar heb ik nog nooit eerder van gehoord Lorijn. . . :?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 nov 2007 18:48

De pil wordt over een tijdje trouwens niet meer volledig vergoed. Hoorde ik ergens op nieuws dacht ik, denk meld het even voor de gebruikers :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 nov 2007 18:55

rafaell schreef:De pil wordt over een tijdje trouwens niet meer volledig vergoed. Hoorde ik ergens op nieuws dacht ik, denk meld het even voor de gebruikers :)

't Is andersom: nu wordt hij alleen vergoed tot en met 21 jaar, per 1 januari wordt er weer meer vergoed.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 nov 2007 18:59

Ach, ik krijg niet eens een rekening van de dokter. En al helemaal niet van de Pil.
Ik let trouwens helemaal niet op eventuele bijwerkingen ofzo. Ik weet ze helemaal niet! Ik slik het ding gewoon, en alles loopt perfect (ook als ik em niet slik trouwens).
Wel heb ik een absoluut te hoge bloeddruk zegt men, maar of dat door die pil komt...het zit in de familie, dus het zal wel daarvan komen denk ik vaak maar.

Eigenlijk wel stom, om er zo overantwoord mee om te gaan. Ik ga er toch maar wat over opzoeken, om mezelf toch in de gaten te blijven houden :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 nov 2007 19:01

die werd al niet volledig vergoed. Bij mij tenminste niet
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 nov 2007 19:11

Lalage schreef:
rafaell schreef:De pil wordt over een tijdje trouwens niet meer volledig vergoed. Hoorde ik ergens op nieuws dacht ik, denk meld het even voor de gebruikers :)

't Is andersom: nu wordt hij alleen vergoed tot en met 21 jaar, per 1 januari wordt er weer meer vergoed.

maar hij valt dan wel onder de 150 euro eigen risico

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 nov 2007 19:20

Ach, een kind kost wel meer dan 50 euro per jaar.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 nov 2007 23:31

Lalage schreef:Ach, een kind kost wel meer dan 50 euro per jaar.

ach, dan krijg je weer kinderbijslag en een klein lalagetje als refowebkid is toch ook leuk!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 nov 2007 19:15

pol schreef:
Lalage schreef:Ach, een kind kost wel meer dan 50 euro per jaar.

ach, dan krijg je weer kinderbijslag en een klein lalagetje als refowebkid is toch ook leuk!

:mrgreen: :mrgreen:
ze heeft al last van ochtendmisselijkheid gehad, misschien was dat voldoende om nog een flink aantal jaren de pil te blijven slikken.

hoi Lalage, we hadden het ff over jouw, mag wel hee!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 nov 2007 19:30

Nouja je weet geloof ik wel hoe ik daarover denk ;) dus ik zeg maar niets.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 nov 2007 12:08

Vorige week was minister Klink ( van Volksgezondheid) op het nieuws en ik begreep uit zijn verhaal dat de pil gedeelelijk onder de eigen risico valt, maar ook gedeeltelijk onder de basisverzekering.

Terug naar “Archief”