Gerdien B. schreef:Aangezien dat verbond er dan al vanaf het begin er is, kan je niet zeggen dat alleen de kinderen van gelovige ouders naar de hemel gaan.
Maar dat zeg ik toch ook niet? Over kinderen van ongelovige ouders zeg ik niets, behalve dat ik hoop dat God ze wil aanraken, zodat ze in Hem gaan geloven. Daarvoor dient ook evangelisatie.
Gerdien B. schreef:Het draait om jou persoonlijk leven, om jou hart. Als je later in je leven gelovig wordt, dan is het niet dat God je dan pas in Zijn boek schrijft. Dan stond je daar al vanaf het beginsel in.
Inderdaad, maar hoe komt dat in je leven tot uiting? Hoe werkt God? Bij mij dat ik in een christelijk gezin ben grootgebracht, ben gedoopt, dat de Bijbel me met de paplepel is ingegoten, dat ik over de Heere Jezus heb gehoord enz. enz.
Op die manier heeft Hij het geloof gewerkt en ik geloof ook dat Hij dit bij de meeste mensen zo doet.
Ah, ik denk dat ik begrijp waarom je "verbond" en "in Zijn boek schrijven" met elkaar in verband brengt. Dat komt door je Ger. Gem. achtergrond.

De hervormde opvatting is dat die twee niet helemaal 1 op 1 met elkaar overeenkomen.
Zie de openingspost. Het gaat daar over DL 1-17, dat spreekt over kinderen van godzalige ouders. Over kinderen van ongelovige ouders wordt niets gezegd.Gerdien B. schreef:Daar gaat het hier wel over. Het topic titel is jong gestorven kinderen. Er staat nergens in het topictitel: alleen over kinderen die gelovige ouders