Moderator: Moderafo's
Ik weet het niet, als je de Ouweneel kent zoals hij o.a. 'Het domein van de Slang' schreef, dan ken ik deze man totaal niet terug. Ik denk ook niet dat hij nog breed gedragen wordt in de CU achterban. Maar dit is een inschatting....goshen schreef:Yvette Lont heeft in ieder geval een grote achterban die het grondig met haar eens is. Ik hoop dat ze zich niet monddood laat maken en vind dat ze een frisse wind in het muffe politieke Den Haag is
elbert schreef:Dus als ik het goed begrijp wil je alle leden, die een mening hebben waarvoor je respect hebt en waarvan je weet dat het vanuit hun geweten komt, maar waar je het niet mee eens bent, royeren?
Leve de verdraagzaamheid zou ik zeggen.
elbert schreef:Er is sprake van scheiding tussen kerk en staat, maar niet van een scheiding tussen geloof en een politieke partij.
elbert schreef:Daarom kan een politieke partij heel goed tot een standpunt komen op basis van een gemeenschappelijk verstaan van de Bijbel.
Bevlogen schreef: En bovendien vind ik dat zij zich wel wat duidelijker had mogen uitspreken over de homokwestie.
Bevlogen schreef: Harm-J: fijn dat we zo bezorgd zijn om coalities en problemen die er zouden kunnen zijn m.b.t. de Nederlandse wet, maar als puntje bij paaltje komt zul je toch moeten kiezen voor Gods wet. Daar valt niet over te discussiëren, behalve dan over de gevolgen van die keuze. Uiteindelijk moet je voor God verantwoording afleggen. Niet voor de staat, die gaat niet over je toekomst bij God.
zahra schreef:kurtyo schreef:Wel eens gehoord van interpretatie? Of van persoonlijke overtuigingen, dogma's, andersdenkenden?
het gaat er nu om wat de Bijbel zegt, in de bijbel staat zwart op wit dat homofilie een gruwel is in Gods ogen, ja natuurlijk kun je als mens een andere mening hebben.
Maar het gaat er nu om wat het Christendom=de Bijbel erover zegt
Denkertje21 schreef:elbert schreef:Dus als ik het goed begrijp wil je alle leden, die een mening hebben waarvoor je respect hebt en waarvan je weet dat het vanuit hun geweten komt, maar waar je het niet mee eens bent, royeren?
Nee je hebt het voor geen meter begrepen. Er kian niets andes dan een royement uit komen om dat ze vet solistisch aan het hakken is gegaan, daarbij haar wat lullige postitie misbruikend
Oja, en ze had ook even niet nagedacht toen ze al die betrokken homochristen eens goed de waarheid had gezegd
het gaat er nu om wat de Bijbel zegt, in de bijbel staat zwart op wit dat homofilie een gruwel is in Gods ogen, ja natuurlijk kun je als mens een andere mening hebben.
Maar het gaat er nu om wat het Christendom=de Bijbel erover zegt
elbert schreef: Dus als ik het goed begrijp wil je alle leden, die een mening hebben waarvoor je respect hebt en waarvan je weet dat het vanuit hun geweten komt, maar waar je het niet mee eens bent, royeren?
elbert schreef:N.B. ik vind de opstelling van mevrouw Lont niet altijd even tactisch en verstandig, maar dat wil niet zeggen dat ze daarom geen inbreng zou mogen hebben in het interne partijdebat. Dat debat moet gevoerd worden en dus niet alleen door voorstanders van gelijkberechtiging van homo's.
Denkertje21 schreef:Het gaat er hierom dat zij voortdurend de media opzoekt om haar onvrede duidelijk te maken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten