Moderator: Moderafo's
ajl schreef:Ik weet ook al mn hele leven dat ik kinderen wil. Momenteel is eigenlijk ook mijn hele omgeving zwanger. Ik vind het echt geweldig! Elk pijntje etc heb ik al uitgehoord.
Het vreemde is dat het mij af en toe wel beangstigt dat iedereen "gewoon" zwanger is geworden. Een op de zoveel stellen kan geen kinderen krijgen en ik heb dan altijd het gevoel dat wij dat stel wel zullen zijn ( terwijl ik echt geen enkele aanleiding heb om dat te denken). Hebben jullie dat niet?
ajl schreef:Ik weet ook al mn hele leven dat ik kinderen wil. Momenteel is eigenlijk ook mijn hele omgeving zwanger. Ik vind het echt geweldig! Elk pijntje etc heb ik al uitgehoord.
Het vreemde is dat het mij af en toe wel beangstigt dat iedereen "gewoon" zwanger is geworden. Een op de zoveel stellen kan geen kinderen krijgen en ik heb dan altijd het gevoel dat wij dat stel wel zullen zijn ( terwijl ik echt geen enkele aanleiding heb om dat te denken). Hebben jullie dat niet?
Acire schreef:Niemand kiest er toch met z'n volle verstand voor om iets te willen wat heel veel tijd, heel veel zorg vraagt en waar je nachtrust door verstoord wordt?
pol schreef:En als je geen kinderen wilt, denk er dan eens goed overna, het betekent dat je dan ook geen kleinkinderen hebt. Je zit dan in een bejaardenhuisje en wie komt er langs, misschien eens een nichtje dat nog aan haar tante denkt (maar die zit waarschijnlijk al in de drukte met kinderen) en bij je buren is het druk, want kinderen over de vloer, kleinkinderen lopen er naar toe en jij zit daar maar te zitten...... zonder familiebezoek en fotos om mee te pronken
MissF schreef:pol schreef:En als je geen kinderen wilt, denk er dan eens goed overna, het betekent dat je dan ook geen kleinkinderen hebt. Je zit dan in een bejaardenhuisje en wie komt er langs, misschien eens een nichtje dat nog aan haar tante denkt (maar die zit waarschijnlijk al in de drukte met kinderen) en bij je buren is het druk, want kinderen over de vloer, kleinkinderen lopen er naar toe en jij zit daar maar te zitten...... zonder familiebezoek en fotos om mee te pronken
Ik geloof trouwens niet dat er als ik bejaard ben nog bejaardentehuizen zijn. Dan is het denk ik alleen nog maar thuiszorg. Dat komt nu ook steeds meer.
Maargoed, het is wel een beetje zo. Vroeger 'nam' je kinderen omdat ze voor jouw oude dag moesten zorgen. Nu is dat dan niet meer zo, maar er zijn echt wel ouderen die helemaal alleen zitten, omdat ze geen kinderen hebben. Heel sneu vind ik altijd.
Maar dat is geen reden dat ik kinderen wil eigenlijk. Maar het is wel een bijkomstigheid
*Annet* schreef:Er zijn ook ouders en kinderen die geen kontakt meer met elkaar hebben. Dus die zijn ook heel eenzaam en alleen. Wij hebben eigenlijk niet aan onze "oude dag" gedacht toen we kinderen wilden.
Weet je, wij genieten misschien wel dubbel en dwars van de rust als ze er even niet zijn. Maar na een uur zeggen we tegen elkaar: wat is het toch stil he. Woensdagavond zaten we samen te eten, nou het was gewoon een verademing! Maar als het gekkenhuis weer vol is voelt het toch beter aan. Ik zou er ook niet tegen kunnen als het altijd maar zo onberispelijk netjes is in huis.
Mijn man zegt wel eens dat ik voorheen wel es mopperde dat het zo stil was in huis maar dat ik dat nu nooit meer doe. Misschien hoort het dan toch echt wel bij mij om kinderen te hebben??????
*Annet* schreef:Hoe kun je iets missen wat je nooit gehad hebt?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten