namen op trouwkaart

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Berichtdoor jaccootje85 » 06 nov 2007 15:48

Dan zijn we t daar niet over eens. Een meningsverschil dus. Kan gebeuren... :)
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 06 nov 2007 16:24

Ik zou dan denk ik wel eerder kiezen voor "Als God het wil gaan we trouwen" dan: We hopen te gaan trouwen. In het laatste klinkt volgens mij meer vertrouwen door... Het Deo Volente is zo verkeerd nog niet. We mogen dingen aan Hem overgeven toch? :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 nov 2007 17:09

Als je neer zet: wij hopen te gaan trowuen, dan klinkt daar ook in door dat het niet vanzelf spreken d is dat je samen de trouwdag haalt. Dat straalt het woordje hopen uit.

Ik weet niet echt wat ik zou willen op mijn trouwkaart: D.V., als God het wil of wij hopen. Gaan we tegen die tijd wel overleggen ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 06 nov 2007 18:42

wij zetten er wel D.V. op
en dat van wederzijdse ouders vind ik echt onzin mijn vriend en ik hebben er voor gekozen om te trouwen en niet mijn ouders en mijn ouders vonden gewoon oke is onze trouwkaart wat mijn schoonouders der van vinden weet ik niet maar dat horen we dan wel weer

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 06 nov 2007 18:59

Wij hadden het zelfs dubbelop:

wij..... en ...... hopen te gaan trouwen op, Als God het ons geeft, 20 september 2007.
Das tenminste niet zo ouderwets, dat rare D.V. waarvan bijna niemand weet het nog betekend, tenminste, onze ongelovige vrienden zouden er niks van begrepen hebben, en toch wel dat we alles in Gods hand neerleggen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 nov 2007 21:15

Hmm, wij hadden gewoon *bla* & *bla* gaan trouwen op ...
Als je erbij zegt 'Als God het wil' dan denk ik meteen: ow en als God het nou niet wil?

Trouwens, sommige mensen vinden mijn roepnaam een kaknaam, maar ik ben absoluut geen kakker ;)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 06 nov 2007 21:32

Lalage schreef:Hmm, wij hadden gewoon *bla* & *bla* gaan trouwen op ...
Als je erbij zegt 'Als God het wil' dan denk ik meteen: ow en als God het nou niet wil?

Trouwens, sommige mensen vinden mijn roepnaam een kaknaam, maar ik ben absoluut geen kakker ;)

Haha, ja, maar daar waren we ondertussen wel over uit, dat Hij het wel wilde ;) Anders hadden we het er idd niet opgezet :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 06 nov 2007 21:41

Het 'namens de ouders' is een onderdeel van de etiquette en stamt af vanuit de tijd dat de ouders inderdaad nog de huwelijken arrangeerden. Het ligt aan je stijl of je deze tekst nog wilt gebruiken. Wij kozen voor een klassieker en dan past het daarbij. Net als D.V en 'de weleerwaardeheer ds...'

Dit heeft mi niets met tuttigheid of rarigheid te maken maar is gewoon een persoonlijk iets en ik voel me nu net als of mijn trouwkaart gruwelijk afgekraakt word. 8) Stop daarmee :mrgreen:

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 nov 2007 22:09

Aaaaaaach!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 06 nov 2007 22:20

Haha, nou, dat anderen het om weloverwogen redenen níet gebruiken zegt niet dat ze jouw kaart daarmee afkraken ;)
Het ligt er ook heel erg aan wat normaal is in je omgeving en over welke mensen je het hebt. De ds. bij Marnix uit de kerk zou werkelijk in de lach schieten als we hem weleerwaardeheer zouden noemen denk ik zomaar :lol:
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 nov 2007 07:23

De naam van de dominee stond niet eens op onze kaart. Waarom zou je hem (of haar) moeten noemen en alle andere 'medewerkers' niet?

Elvira
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 jun 2007 11:12

Berichtdoor Elvira » 07 nov 2007 09:25

Zouden jullie de complete tekst van jullie trouwkaart als voorbeeld willen posten? Wij zijn hard aan het nadenken over de tekst op onze trouwkaart en ik vind het best wel lastig.
Wij trouwen namelijk op dinsdag in het gemeentehuis (met alleen de getuigen erbij) en op vrijdag in de kerk met aansluitend feest.
Hopelijk kan ik wat inspiratie opdoen uit jullie trouwkaarten. Of misschien heeft er iemand nog tips?
If you meet someone without a smile, give him one of yours.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 07 nov 2007 09:46

Hierbij delen wij u mede dat wij

.........&.........

hopen te gaan trouwen op, Als God het ons geeft, 20 september 2007.
We willen elkaar het "ja-woord" geven om 13.30 uur in .............

De inzegening van het huwelijk vindt plaats om 18.30 uur in de .......kerk te........ We vinden het fijn als u bij dit hoogtepunt van onze dag aanwezig kunt zijn.

U bent van harte welkom op onze feestavond van 20.00 uur tot 00.00 uur in.........te.......

(naam man)
.....weg
Rhenen

Dan stond rechts daarnaast:

Femke......
.......straat
Kesteren

En dan in het midden daaronder:

Per 20 september is ons nieuwe adres:

.....straat
Rhenen

Volgens mij was het zoiets :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

sela

Berichtdoor sela » 07 nov 2007 12:30

jaccootje85 schreef:
Marnix schreef:
jaccootje85 schreef:Ik vind t persoonlijk altijd wel heel mooi staan, die doopnamen op de kaart. tGeeft iets weer over jullie als a.s. bruidspaar... je kunt zelfs uit een lettertype al opmaken hoe iemand ongeveer is... best leuk om dat te zien. Ik hou er wel van om doopnamen met lettertype te combineren en dan te kijken hoe iemand is.


Wat zegt een doopnaam dan over mij? Volgens mij helemaal niks hoor. Bovendien heet iemand voor mij gewoon zoals zijn/haar roepnaam is. Stel, iemand heet Nel en de doopnaam is Neeltje Jacoba.... Dan zegt Nel me tien keer zoveel dan Neeltje Jacoba.


Toch kun je er wel een beeld bij vormen... hoe zou die persoon eruit zien, hoe zou haar karakter zijn...
Als ik kijk naar Marnix denk k aan een stoer jochie, vrolijk... 8)

S&C

hebben we het al over 'letters gehad? :mrgreen: :lol:

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 nov 2007 14:55

liefie schreef:wij zetten er wel D.V. op
en dat van wederzijdse ouders vind ik echt onzin mijn vriend en ik hebben er voor gekozen om te trouwen en niet mijn ouders en mijn ouders vonden gewoon oke is onze trouwkaart wat mijn schoonouders der van vinden weet ik niet maar dat horen we dan wel weer
Dan staat er dus eigenlijk 'mede namens God' en je wilt 'mede namens onze ouders' en tja, wie zijn ouders niet lief heeft kan God ook niet lief hebben :P

Hoe het bij ons gaat worden? Keine ahnung.. onze officieële namen waarschijnlijk en onze roepnamen op de voorkant ofzo.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 63 gasten